Ys Origin Review (Nintendo Switch) - Jednoduchý, ale uspokojivý prohledávač dungeonů

Set 700 let před prvním titulem, Ys Origin rozšiřuje tradici franšízy o bojový systém, který kombinuje styl i podstatu.

Původ Ys poprvé vydán v Japonsku v roce 2007 pro PC a následně byl lokalizován a vydán společností XSeed Games v roce 2012. Od té doby existuje pro tento titul mnoho portů, včetně jeho nejnovějšího vstupu pro Nintendo Switch.

Původ Ys se odehrává před 700 lety Ys I: Starověké Y zmizely a ponoří se hlouběji do tradice pozdějších her, jako jsou Ys, Darm Tower, Černá perla, Dvojčata bohyně a Šest kněží. Příběh sleduje skupinu elitních válečníků shromážděných šesti kněžími, aby našli bohyně Reah a Feena. Na zápletce není nic fantastického, ale odvede dobrou práci a rozvine důležité znalosti pro tituly, které přicházejí chronologicky po. původ.

Mezi tímto titulem a zbytkem jsou tři hlavní rozdíly ano franšíza: Adol Christin není hlavním hrdinou poprvé, samotná hra je prohledávačem dungeonů, který vidí hráče prozkoumávat Darm Tower a hráči si mohou vybrat a ovládat tři různé protagonisty. Hned od začátku si hráči mohou vybrat mezi hraním jako Yunica Tovah nebo Hugo Fact, první se specializuje na rychlé a silné útoky středního dosahu, zatímco druhý je pomalejší bojovník na dlouhé vzdálenosti. Jakmile hru dokončíte alespoň s jedním z nich, odemknete třetího hrdinu „The Claw“, postavu s velkým poškozením a blízkým dosahem určenou pro zkušenější hráče (která dokonale doplňuje jejich požadavky. Odemykání).

Vyváženost postav je vynikající; každý hrdina hraje úplně jinak a nutí hráče přizpůsobit se jejich stylu boje a specialitám. Yunica je ideální pro hráče, kteří si užívají velkých vrahů s obrovskými sekerami a obřími meči, s jednoduchými, ale výkonnými a efektními kombinacemi, které se prosekávají nepřáteli. Mezitím je Hugo ideální pro ty, kteří se raději specializují na kouzlo dlouhého dosahu, které se mísí s kouzly, která se zaměřují buď na oblast účinku, nebo vyplňují celou obrazovku. A pro ty, kteří chtějí bojovníka s trochou více času na vysokou výplatu, „The Claw“ tyto potřeby báječně splňuje.

šířka =

Bez ohledu na charakter, základní mechanika hry Původ Ys jsou stejní; jedno tlačítko slouží k běžným fyzickým útokům, které se mohou spojovat v kombech, a druhé je aktivace speciální schopnosti nebo magie. Tyto schopnosti jsou mezi každou postavou dostatečně rozlišeny a dobře určují rozdíly ve stylu hry. Plní také bojové a průzkumné role během hry, jako například Yunica's Whirlwind, která je užitečná nejen pro ovládání davu v boji, ale je také nezbytná pro dlouhé skoky během nástupiště.

Postavy mají také „Boost Meter“, který se postupem času ve hře pomalu plní. Jakmile je tento metr plně naplněn, může být postava dočasně „posílena“ pro rychlejší, silnější útoky a mnohem větší obranu. Navíc, jakmile jsou během hraní splněny určité podmínky, mohou posílené postavy použít speciální pohyb zvaný „Burst“, který rychle vyčerpá jejich měřič zesílení, aby aktivoval ultra silné a extrémně široké uvolnění vysoce destruktivní energie. bonus, Původ Ys Odměňuje nepřetržité zabíjení vypuštěním položek, které poskytují dočasné nadšence statistik. Za trvalé posílení sbíráte duchovní body (SP) od padlých nepřátel a darujete je sochám bohyně, které pohlcují věž. K dispozici je mnoho vylepšení od statistik až po optimalizaci rychlostních stupňů a další.

Přestože se mechanika zdá být trochu chaotická, koncepty za nimi lze snadno provést pouhou trochou praxe. Samotné ovládání je plynulé a s postavami se snadno manévruje na bojišti a tyto přísné ovládací prvky jsou dobře vyvážené s překvapivě hlubokým bojovým systémem a nepřáteli, kteří k porážce vyžadují různé strategie. Souboje s bossy mohou být neuvěřitelně obtížné, dokonce i ten první testuje schopnosti hráčů aplikovat to, co se naučili na začátku.

DotEmu, Nihon Falcom, Nintendo Switch, PS Vita, PS4, Switch, Xbox One, XSeed Games, Ys, Ys Origin

Mimo bitvu je platforma také vždy tvrdá a má tradičnější křivku obtížnosti, která odhalí všechny dovednosti a triky, které jste zvládli těsně předtím. A na rozdíl od velkého množství jiných akčních JRPG se platforma cítí jako přirozené rozšíření hry, nikoli jako doplňková funkce, která by hru doplňovala.

Navzdory tomu, jak procházíte jedinou věží, díky nepřátelské rozmanitosti a různorodosti dílů a hádanek se z jediné 10hodinové hry budete cítit svobodně a zábavně až do úplného konce. Aniž bychom zapomněli, znovuhratelnost tří postav Origins Ys obrovským způsobem oživuje hratelnost a příběh.

šířka =

Vizuály jsou nádherné, druh grafického grafického stylu 3D sprite, který vypadá fantasticky a zajišťuje plynulé a hedvábné hraní. Každá část Darm Tower má z větší části výrazné rozvržení, kolem je roztroušeno jen několik opakujících se sekcí. Umělecký styl a design klasických postav jsou čisté a mají to pěkné nostalgické kouzlo a zvukový design je vynikající jak svými zvukovými efekty, tak notovým zápisem. A přestože jsem zcela svobodný, oceňuji možnost přidání krve při zabíjení nepřátel a schopnost kontrolovat množství krve, které se objeví (přirozeně jsem zvolil „krvavou“ možnost).

Původ Ys má také vynikající lokalizaci, což je často obtížná rovnováha mezi přesným překladem a překladem, který působí přirozeně. Váhám s nárokováním plné hlasové práce; Na jedné straně by to byl perfektní způsob, jak vytáhnout solidní scénář a nechat ho ocenit více lidí. Ale na druhou stranu, někdy nekonzistentní povaha dabingu pro menší tituly znamená, že jsme místo toho mohli být zaseknuti něčím průměrným, co skriptuje. Takže bych spíše ocenil možnost představit si pro každou postavu svůj vlastní hlas.

Je těžké s tím najít velké potíže Původ Ys; je to krátká hra, která však přináší na všech frontách a nabízí skvělou hodnotu pro přehrávání. Jako bonus je to dobrý vstupní bod pro začátečníky ano franšíza díky svému stavu prequel. Ve skutečnosti, vzhledem k důležitosti tradice, kterou popisuje, poskytuje skvělý základ pro pozdější hry.

Pro ty, kteří hledají pěkný titul s jednoduchým, vrstveným bojovým systémem, skvělým charakterem a zvukovým designem, perfektní lokalizací, pěknou grafikou a příběhem, který se ponoří do franšízy jako celku, Původ Ys je volba, kterou byste jen těžko vynechali - zejména kvůli ceně.