Warhammer 40k: Chaos Gate – recenze Daemonhunters – chytrá strategie

Warhammer 40k: Chaos Gate – Daemonhunters je velkolepý a detailní pohled na tahovou strategii v mistrovském nihilismu zlověstného vesmíru Games Workshop. Je to hra stoických post-lidí s směšnými ramenními vycpávkami – Šedí rytíři. Stejně jako klíčová agro-rave skupina The Prodigy jsou Šedí rytíři stále v absolutní přesile, ale stále vycházejí vítězně ze záplavy zkorumpovaných útrob a chaosu. Tím skutečně srovnání s Liamem Howlettem a spol.

Chaos Gate – Daemonhunters je strategická hra, která je stejně tak o odrážení obrovských vln korupčního neduhu, jako o pečlivém řízení zdrojů a hraní politiky kapituly. Existuje spousta XCOM a v poslední době Gears Tactics, ale ve skutečnosti se ponoří tak hluboko do detailů Dreadnoughtů, Inkvizitorů a kultury postavené na náboženském fanatismu a kybernetice, že je nelze ignorovat.

Podle příběhu pustoší okolní planety pohroma chaosu známá jako Bloom, dílo samotného Nurgla, a inkvizitor jménem Vakir stačí k tomu, aby se zmocnil vaší lodi a začal rozhodovat. A po pár bitvách si nejspíš nebudete mít na co stěžovat. Tenhle Bloom to dokáže.

První a nejdůležitější věc, kterou lovci démonů dělají dobře, je, aby jejich zhouba vypadala jako pohroma. Úrovně květu se zvyšují, jak se vaše loď pohybuje hvězdným systémem, ničí planety a tím vytváří složitější hostitele pro budoucí bitvy přidáním více zmutovaných nepřátel a oslabováním vašich jednotek. Nikdy není dost času rychle se dostat na všechny planety, které hlásí vzplanutí Blooma, a i když mě to zpočátku rozčilovalo, nakonec jsem uznal, že to byl záměr.

Bloom se také zvyšuje s každým tahem během misí, případně generuje posily pro nepřátele a proměňuje je v tvrdší, horší varianty uprostřed bitvy, pokud nejste pronikaví v každé akci. To byl opět zdroj hluboké osobní frustrace – mnohokrát jsem byl jeden nebo dva bezvýznamní malí nepřátelé od dokončení mise, nedokončil jsem je úplně v posledním tahu a pak jsem sledoval, jak se obrazovka zaplňuje davy noví nepřátelé. Nepřátelé, kteří vyvolávali mrtvé nepřátele jako Poxwalkery a měli pocit, že začínám úroveň od nuly, až na to, že nezůstalo žádné zdraví ani granáty.

Chaos Gate je skvělým vstupním bodem do světa Warhammer 40k, skvěle zvládá rozsáhlou tradici, kterou má k dispozici.

Opět jsem se s tím konečně smířil jako s designovým prvkem. Infekce, invaze a mory (ironicky) převládají v moderním herním designu, od Rainbow Six Extraction po Subnauticu, ale vedle toho se všechny cítí velmi dobře zvládnutelné a předvídatelné. Je to dost zlověstné a temné, že se Bloom nikdy necítí mimo kontrolu. Ani když snížíte obtížnost a snadno vyhrajete každou bitvu. Vždy najde způsob, jak infikovat vaši zálohu.

Pokud je přenášení chaosu první velkou silou Daemonhunterů, pak je to, aby bylo vše stravitelné, tou druhou. Hra s tolika znalostmi v pozadí a tolika různými mechanikami, postavená na tahovém rámci, by měla být právem nepraktickým nepořádkem. Oproti desetiletím tradice licencovaných titulů Games Workshop je tento opakem. Posouvá základy v dramatické úvodní tutoriálové bitvě, staví na nich dobře odhadnutým tempem po několik dalších hodin a na každém kroku přináší spravedlivé a pochopitelné bojové důsledky.

Paluba lodi ve Warhammer 40,000: Chaos Gate - Lovci démonů

Z dlouhodobého hlediska strávíte mezi menu na své lodi, Baleful Edict, tolik času jako na zemi. Ale i zde Daemonhunters mají pravdu. Každá oblast lodi vypadá a působí odlišně a každá je obsazena členy posádky, kteří si s vámi povídají, hašteří se a tvoří zásadní role ve větším dějovém oblouku.

Částečně to zmírňuje frustraci z toho, že uvíznete v nekonečných bojích, máte vyčerpané zdroje a musíte se probojovat tam, kde potřebujete být. Příběh je tu, aby vám připomněl, že věci v tomto vesmíru nemají být v pořádku. Nikdy.

Zašel bych tak daleko, že bych řekl, že Daemonhunters je skvělým vstupním bodem do nádherného světa her Warhammer, takže dobře zvládá rozsáhlou tradici, kterou má k dispozici. A chytře toho využívá k tomu, aby kolo za kolem připravil hru na vzdorování šancím, nikdy nebyl zcela spokojen s výsledkem bitvy, ale dostal jen tolik, aby mohl bojovat.