Recenze The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4 (PS5) – Heroes Assemble

Po tom všem, co jsem řekl o Falcomu Legenda o hrdinech série – od její specializované přítomnosti i mezi těmi nejspeciálnějšími hrami na hrdiny až po zkoušky a strasti fanouška – je čas diskutovat o jednom z jejích nejkontroverznějších titulů. Rčení Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4 je "kontroverzní" je trochu natažené, pokud seriál neznáte, ale vzhledem k jeho situaci to dává větší smysl.

Nejen, že završuje ságu Erebonia, nejdelší oblouk v sérii, ale spojuje hrdiny tří arců (čtyři, máme-li být upřímní). Estelle a Josué Stezky na obloze; Lloyd Bannings a sekce zvláštní podpory Nula/Azur; bývalá třída 7 Studená ocel 1 et 2; a nová třída 7 Studená ocel 3 et 4. Když vezmeme v úvahu velký počet absolventů a současných studentů Thors Military Academy, dalších Bracerů, učitelů, členů královské rodiny, tajných společností, skrytých klanů a jednotek žoldáků, může to být ohromující.

„Cold Steel 4 začíná o několik týdnů později. Nebudu zabíhat do detailů, abych se vyhnul spoilerům, ale postačí, když řeknu, že Erebonia je ve špatném stavu a je připravena jít do války s Calvardem.“

Stezky na obloze: 3 dosáhl toho tím, že se zaměřil na Kevina Grahama a Ries Argentovou, přičemž zbytek obsazení sloužil jako náhrady. Byl to solidní epilog výborné RPG dvojky a ani tehdy neměl tak rozsáhlé obsazení jako Studená ocel 4. Stezky studené oceli 4 je Avengers: Endgame k akumulaci, která začala v Nula/Azurcož je velkorysé vzhledem k tomu, že Ouroboros od té doby hraje roli Stezky v Sky FC.

Než se dostaneme k zápletce, jako s Studená ocel 3otázkou zůstává: ano Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4 Vyplatí se hrát na PS5, když se vylepšení zaměřují hlavně na vyšší snímkovou frekvenci a rozlišení s rychlejším načítáním? Pokud jste fanouškem seriálu, odpověď je ano. Pokud spěcháte, abyste viděli konec této ságy – i kdyby to mělo následovat po bouřlivém závěru Stezky studené oceli 3 – pak je odpověď také ano, i když není dokonalá.

Studená ocel 4 pokračuje o několik týdnů později. Nebudu zabíhat do podrobností, abych se vyhnul spoilerům, ale postačí, když řeknu, že Erebonia je ve špatném stavu a je připravena jít do války s Calvardem. Stará třída 7 je v troskách, ale jakmile se nová třída 7 postaví na nohy, vydá se na cestu, aby našla svou jedinou pravou naději a bránila se.

Epilog škádlí ostatní postavy stranou, první akt je docela solidní. Nejen, že se nová třída 7 musí znovu připojit, ale musí se také osvědčit proti téměř nepřekonatelné přesile, jak ze světa, tak zevnitř. Juna v sobě musí najít sílu sloužit jako skála pro své spojence a pokračovat ve svém růstu Studená ocel 3. Kurt je sebevědomější, ale stále má co dělat, pokud jde o dovednosti, a dělá vše, co může, aby podpořil své přátele.

The Legend of Heroes - Trails of Cold Steel 4_05

„Konečně je tu konec – opět bez spoilerů, ale některé prvky se zdají trochu mimo a příliš snadno překonané. Také mi připadá, jako by tam měl být epilog, který by pomohl svázat mnoho volných vláken.“

Altina má blíže k člověku, ale stále se vyvíjí, pokud jde o její emoce. Ash a Musse mají také silné charakterové momenty, a jak skupina získává vodítka, pracuje s bývalou 7. třídou a hledá své spolužáky na Branch Campus, je to fascinující cesta plná tajemství.

Jakmile se dostanete přes mezihru, což je katarzní moment a máte pocit, že se příběh chystá nakopnout, 2. dějství funguje jako dlouhá výprava, když se zapojíte do záchrany dalších klíčových postav. Sázky mi nepřijdou tak vysoké (i když tyto postavy jsou v příběhu velkou záležitostí) a celkově to místy hraničí se zbytečnou výplní. Naštěstí se to k závěru zrychluje, a když se blížíme ke 3. aktu, máme pocit, že jsme – řečeno klišé – v koncovce.

Na cestě do finále se můžete těšit na spoustu dalších zkoušek, čekají vás zábavné dungeony a souboje s bossy. Kdyby bylo dějství 2 kratší nebo stručnější, pomohlo by to tempu mnohem víc.

Konečně je tu konec – opět bez spoilerů, ale některé prvky působí trochu mimo a zabalené až příliš dobře. Také mi připadá, jako by tam měl být epilog, který by pomohl svázat spoustu volných vláken. je pravda, Stezky do Reverie navrhl to, ale nezdá se to o nic méně divné Studená ocel 4. Celkově je to dobrý konec – rozhodně ne nejlepší a fanoušci Estelle, Joshuy a Lloyda budou bezpochyby chtít víc.

The Legend of Heroes Trails of Cold Steel 4 (5)

„Tam, kde Trails of Cold Steel 4 někdy selhává se zápletkou, to vynahrazuje obsahem. Vantage Masters a rybaření se vrací jako aktivity a čeká na vás spousta vedlejších úkolů.“

Celková charakteristika a dialog zůstávají silné, s Studená ocel 4 méně spoléhat na otravný trop: „poraz šéfa, jen abys zjistil, že je naprosto v pořádku“. Spousta skvělých momentů, opět podpořených skvělým hlasovým herectvím (s několika pozoruhodnými drsnými místy).

Nicméně, děj má tendenci se až příliš spoléhat na hrdiny uvízlé v beznadějné pozici, aby byli znovu a znovu zachráněni. Nejedná se o kompromis a rozhodně nebude tolik obtěžovat postavy opakovaně používající neoficiální tituly nebo jména, které budou o to otravnější, když se sejde tolik hlavních hrdinů a padouchů.

kde Stezky studené oceli 4 občas pokulhává s dějem, vynahrazuje to obsahově. Vantage Masters a rybaření se vrací jako aktivity a čeká na vás mnoho vedlejších úkolů. Mnozí vidí, jak herci řeší konflikty, které se objevily v Erebonii, znovu se spojují se starými přáteli a dokonce slyší známé melodie.

Existují také spojující události, které se mohou pohybovat od potěšujících až po trapné s ohledem na zúčastněné postavy. Existuje také více miniher, jako Puyo Puyo-esque Pom! Pom! Párty, hratelné na cestách. Horror Coaster má také aktivitu typu shoot 'em-up, i když je k dispozici až mnohem později. Ztracené umění a zkušební truhly Studená ocel 2 se také vracejí, ti první se zastavili za obtížnými volitelnými souboji s bossy a ti druzí vyžadovali, aby konkrétní členové party udělovali upgrady na Brave Orders.

"Pokud jde o vizuální stránku, některé scény jsou působivé s obrovským počtem přítomných postav, ale jsou přibližně stejné kvality jako předchozí hra."

Když už jsme u toho, Brave Orders prošly četnými změnami rovnováhy, a přestože nejsou tak masivně rozbité jako v Studená ocel 3, některé jsou stále velmi dobré a spoustu obsahu bagatelizují (při pohledu na tebe, Bílá dekorace). Mezi další nové funkce patří zvýšený limit bitevních bodů, koule EX vyšší úrovně a další. Bossové mohou také používat příkazy odvahy, aby vše smíchali, a některé mech bitvy jsou dosud nejlepší v sáze a představují vážnou výzvu.

Není na škodu, že různé dungeony jsou také dobré – jsou jednoduché, co se týče hádanek a rozvržení, ale relativně dobře ubíhající a plné věcí k objevování. Buďte však opatrní: toto je dosud největší hratelný seznam, který může být při postupu poněkud zastrašující (ačkoli se to nakonec vyplatí hodně).

Soundtrack je ve srovnání s ním poněkud pozadu Studená ocel 3. Skladatelé Hayato Sonoda, Mitsuo Singa, Takahiro Unisuga a Yukihiro Jindo stále poskytují několik dobrých písní, ať už jde o bitevní témata jako „Burning Throb“ nebo „Deep Carnival“ nebo úvodní téma. Přesto se zdá, že se jedná o nejslabší celkovou nabídku v sérii, která jako Studená ocel 3, možná spíše svědčí o kvalitě předchozích her. Přinejmenším je asi nejméně kompletní ze série.

Co se týče vizuální stránky, některé scény jsou působivé s velkým počtem přítomných postav, ale jsou přibližně stejně kvalitní jako předchozí hra. Vzhledem k rozpočtu a celkové velikosti vývojového týmu je to poněkud pochopitelné, ale podle toho mírněte svá očekávání. Přesto, kdyby se port PS5 zlepšil v několika dalších menších aspektech, bylo by to oceněno.

The Legend of Heroes - Trails of Cold Steel 4_03

„Když jsem hru poprvé dokončil na PS4, rozpoznal jsem její problémy, zejména s dějem a technickými omezeními. Ignorování prvního z nich se postupem času stalo obtížnějším.“

Když jsem hru poprvé dokončil na PS4, rozpoznal jsem její problémy, zejména s dějem a technickými omezeními. Úplné ignorování toho prvního se postupem času stalo obtížnějším. Nezničí docela dobrou hru na hrdiny nebo dokonce ságu Erebonia, která zůstává jednou z mých nejoblíbenějších v sérii, ale musíte se ptát, co to mohlo být.

Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 4 stále obsahuje zábavný bojový systém, spoustu dobře napsaných postav, velké množství vedlejšího obsahu a miniher, dobrý (ale ne skvělý) soundtrack a epický příběh, který v mnoha ohledech plní svůj slib a přitom je na co nejvyšší úrovni. rovnocenné s ostatními. Jakkoli byla recepce v té době smíšená, po všech těch letech je snazší ocenit její četné přednosti.