Recenze: Splatoon 3 (Nintendo Switch)

nswitch_splatoon3_04-jpg

Dlouho očekávaný třetí díl jedné z největších rodinných her pro Nintendo, Splatoon 3, měl při svém uvedení hodně navrch. Naštěstí pro tento titul tvůrci přesně vědí, čím je série Splatoon výjimečná. Staví na funkcích, které lidé milují nejvíce, vyžehlili ty nejhrubší kousky z předchozích her a nové věci, které byly představeny, jsou hodně zábavné.

Hra je zarámována cutscénou pro čtení zpráv, která vás seznámí se strukturou nového vydání a zároveň nastolí tón a humor. Je to rychlé a snadné přeskočit, jakmile se na to podíváte poprvé, takže se můžete docela rychle dostat do akce.

Přizpůsobení postavy je stejně rychlé. Vyberete si základní styl a barevné schéma pro svou hratelnou postavu a pak rovnou skočte do hry. Během hraní hry si můžete svou postavu dále upravovat, dokonce máte k dispozici skříňku na vaše oblíbené doplňky a obrázky, které můžete vystavit na náměstí online.

Jak byste mohli očekávat, premisa Splatoon 3 se oproti předchozím hrám tolik nemění. Místo toho zachovává hratelnost, díky které jsou ostatní tak populární, a přidává k ní. Má veškerý barevný chaos, který je standardem značky Splatoon, prezentovaný v vylepšeném rámu. Tato nová položka zachovává některé z nejlepších zbraní ze série a zároveň přidává vlastní, se kterou se můžete bavit všemi novými způsoby.

Příběhový režim pro jednoho hráče je dobře sestavený. Příběh je docela jednoduchý: svět ovládne invazní parazitický druh. Tím, že převezmete roli agenta 3, musíte rozvíjet své dovednosti a sbírat potřebné bonusy, abyste mu zabránili proměnit všechny v chlupaté příšery. Kampaň vám dává něco opravdu příjemného, ​​když máte chuť hrát sami. Poskytuje také příležitost procvičit si s různými zbraněmi a zvyknout si na to, jak vaše postava interaguje se světem, a připraví vás na teritoriální války.

Tam, kde Splatoon 3 skutečně září, je jeho kooperativní nabídka. V nabídce se snadno pohybujete, abyste našli přesný typ hry, kterou chcete. Je velmi snadné najít přátele, proti kterým můžete hrát, nebo se spojit s týmy cizích lidí. Hra dělá skvělou práci tím, že vás spojuje s hráči podobné úrovně dovedností. Tvůrci evidentně věnovali přípravě Splatoon 3 na velké soutěžní turnaje spoustu času a úsilí. Režim pro více hráčů byl zkonstruován způsobem, který se dobře hodí pro různé styly hry mezi různými skupinami bez ohledu na věk nebo dovednosti.

Tituly, jako je tento, musí vyvážit tenkou hranici, aby oslovily hráče všech věkových kategorií a možná i velmi odlišných úrovní dovedností. Splatoon 3 je jednou z těch her, která ukazuje, jak moc toho lze dosáhnout.