Recenze: Pendula Swing: The Complete Journey (Nintendo Switch)

Pendula Swing – The Complete Journey není hra, kterou byste očekávali. Kdybyste se na hru podívali, možná byste si řekli, že ji máte. Jo, hádali byste, že nabízí komplexní zaměření na otázky diskriminace, kultury a imigrace? Asi ne. Očekávali byste, že tato témata použijete ve světě plném jazzu 1920. let smíchaného s trolly? Pravděpodobně také ne. Pandora Swing vezme to, co očekáváte, a zcela z toho udělá zajímavé dobrodružství. I když to rozhodně není hra pro každého, dokonce ani pro mě ne, Pandora Swing – The Complete Journey nabízí zajímavý přístup k prozkoumávání velmi reálných problémů ve fiktivním prostředí.

Celá myšlenka Pandora Swing spočívá v tom, že jste byli na klidném ostrově dlouho poté, co proběhly bitvy. Váš svět je plný klasických trollů i lidí, kteří se snaží koexistovat ve světě 1920. let 1920. století. Stylově není nic jako Pendula Swing. Každou chvíli plácá jazz XNUMX. let, což je dnes něco jedinečného. Hra vám také poskytuje osobitý způsob hraní, pokud to opravdu chcete nazvat „hraním“. Nejsou zde téměř žádné souboje kromě jednoho souboje, který ukazuje minulost. Místo toho je hra o zkoumání sociálních problémů, kterým tento svět čelí. Po celém městě potkáváte lidi, kteří mají své vlastní příběhy, které mohou vyprávět, včetně mluvení o svých tradicích, morálce a dokonce i vině, kterou mají vůči ostatním.

Zde bude váš požitek ze hry do značné míry záviset na preferovaném způsobu hraní. Jak jsem řekl, toto jsou sociální problémy a musíte komunikovat téměř s každým na světě, abyste skutečně pochopili, co se děje. Abychom byli spravedliví, Pendula Swing se snaží zachovat chladnou hlavu a nabídnout pozitivní pohled na reálná témata, jako je rasismus, diskriminace a imigranti.

Můj problém s Pendula Swing je ten, že nejsem zrovna na "mluvící hru". Představa, že si jen tak promluvím s každým ve městě, mě docela rychle ztrácí. Přestože má velmi jedinečný umělecký styl a skvělý soundtrack, začínáte mě ztrácet po 30. osobě, se kterou jsem musel mluvit. Je to určitě zajímavý přístup k hádankám, který vyžaduje, abyste mluvili s dostatečným počtem lidí, abyste našli správnou osobu, kterou potřebujete ve správný čas. Nakonec jsem se pro mě, které tento styl moc nebaví, musela přinutit posunout příběh dál. To je další věc na Pendula Swing. Neexistuje žádný skutečný zastřešující příběh, který by stavěl do vrcholného finále. Je to hra o lidech, kteří žijí své životy a vy jim pomáháte řešit velmi reálné problémy. Opět jde o zajímavý herní nápad, který neosloví každého.

Stojí Pendula Swing – kompletní cesta za váš čas? Opravdu záleží na typu hráče, kterým jste. Pokud jste typ hráče, který naprosto miluje výpravná dobrodružství o objevování lidských životů a skutečných problémů, pak je to pro vás. Pokud tento popis neodpovídá vašemu typu hry, bude pro vás těžké Pendula Swing doporučit. Je to opravdu hra, ve které se mluví s lidmi a řeší velmi vážné záležitosti.