Recenze Galactic Civilizations 4: vynikající vesmírná strategická hra

Když se pohybuji se svou flotilou místním galaktickým sektorem – zaměřeným na svou misi kolonizovat planetu vysoké úrovně zvanou Ogma III – vidím před sebou loď Yor Collective. Jeho piloti mají bezpochyby své vlastní plány na založení kolonie, než si budu moci sám nárokovat svět. Je to nejlepší nová světová lokace, kterou jsem v tomto odvětví našel, a chci ji. Vzhledem k tomu, že Yorové jsou nevrlí, že s nimi stejně odmítám obchodovat, nemám problém zaútočit, než mě porazí pěstí.

Nasměruji svou flotilu nad Yorskou loď, kliknu na ni a sleduji, jak exploduje v krátké animaci ohně a trosek. Netrvá mi dlouho, než si to uvědomím vše sousední rasy jsou se mnou nyní nespokojené. Mohu jen doufat, že jsem svou civilizaci náležitě připravil na to, co jistě bude plnohodnotnou intergalaktickou válkou epických rozměrů.

Není to poprvé, co jsem omylem zahájil boj v Galactic Civilizations IV, a pravděpodobně to nebude ani naposled. Někdy je zničení soupeřových nevinných osadníků nevyhnutelným důsledkem pokroku. Yorové, kteří o nás lidech rádi mluví v podstatě jako o „pytlech na maso“, nebyli nejlepší sousedé, ale alespoň nehrozili, že nakladou vajíčka do mých „mnoha otvorů“, jako je Festron Hunt, jeden z 4X. nové tváře ve hře.

Dokonce i pro někoho s mnoha zkušenostmi v tomto žánru nabízí Galactic Civilizations IV hráčům beaucoup strávit. Jeho civilizační inspirace lze vidět v základních mechanismech hexových her a válečných strategiích, zatímco prvky vyprávění připomínají Crusader Kings. Přesto je to své vlastní zvíře; na rozdíl od sci-fi sourozence CK Stellaris má GalCiv IV strukturovanější kampaň než velká strategická hra ve volné formě. A i když to trvá trochu si zvyknout, nová vesmírná hra Stardock konečně dokáže najít rovnováhu mezi průzkumem a správou zdrojů.

Čtvrtá verze série přináší mnoho nových funkcí, včetně guvernérů, velitelů a herních úkolů. Spíše než hraní v jednom sektoru budou hráči prozkoumávat, rozvíjet, využívat a vyhlazovat prostřednictvím plusieurs sektory. Namísto civilizačních specifických rysů hra upřednostňuje organický rozvoj impéria v průběhu sezení. Existují silné ideologické možnosti, i když by mohly být lépe vyvážené, a formování vašeho státu vyžaduje spoustu pokusů a omylů.

I pro někoho zkušeného dává Galactic Civilizations IV hráčům hodně k trávení

GalCiv IV je také mnohem lepší než jeho předchůdci. Grafika je fantastická a obzvláště se mi líbí realistické animace postav, které odrážejí historické modely vedení Civilizace ve způsobu, jakým přinášejí diplomacii životu a osobnosti. Různé prvky uživatelského rozhraní působí občas neohrabaně, ale u hry takové hloubky se úsilí určitě cení.

Trvalo mi asi deset hodin hry, než jsem našel svůj rytmus. Je to hlavně proto, že jsem ne vždy chápal důsledky svých rozhodnutí, takže jsem často dělal něco náhodného, ​​co mě nakonec postavilo zpět. Často jsem například nevěděl, jestli se soustředit na hraní vysoko, budování jen těch nejlepších kolonií na nejlepších planetách, nebo budování na široko a kolonizaci. vše možná planeta čekající na terraformační technologie. Ukazuje se, že nejlepší strategie je někde mezi.

Fotografie místního hvězdného systému na hlavní mapě vesmírné strategické hry Galactic Civilizations IV

Naštěstí je GalCiv IV velmi shovívavý při hraní na výchozí nastavení obtížnosti. Možná proto bylo tak zábavné skočit a prozkoumat. Existuje herní poradce – již nazvaný „Space Clippy“ po animovaném asistentovi, který vedl Microsoft Word po mnoho let – ale nepovažoval jsem je za zvlášť užitečné pro nic jiného než pro nejzákladnější koncepty.

Nová hra Stardock vytváří rovnováhu mezi průzkumem a správou zdrojů

Stejně jako u většiny složitých strategických her platí, že čím více člověk hraje, tím více pochopí. I po tolika hodinách se stále snažím přijít na to, jak optimalizovat své základní světy. Ale stejně jako samotný vesmírný průzkum se snaží porozumět neznámému, díky čemuž je to všechno tak zajímavé.

Konečné vítězství se ukázalo jako nepolapitelné, a to i na snadnou obtížnost. Zjistil jsem, že simulace a průzkum jsou poutavější než směřování ke konkrétnímu cíli. Nejvíc mě to bavilo, když jsem měl prostor k růstu, budoval jsem svou civilizaci, dokud jsem se necítil dostatečně sebevědomě, abych zaútočil na své nepřátele. Opravdu oceňuji, že se vývojáři soustředili na odstranění zdlouhavého neduhu v koncovce, který často trápí 4X hry. Galactic Civilizations IV se snaží tento problém vyřešit především konceptem prestiže. Hráč získává prestiž v průběhu hry, ale může také plnit výzvy (nazývané galaktické úspěchy), aby to urychlil, což může být zkratka k vydělávání toho, co se v jiných hrách často mění v dlouhý a dlouhý závod do cíle.

Obrazovka výběru civilizace ve vesmírné strategické hře Galactic Civilizations 4

Stardock má se žánrem 4X bohaté zkušenosti, takže není překvapením, že tým dokáže vzít to, co se naučil, a zopakovat minulý úspěch série. Například GalCiv IV má 18 fascinujících civilizací se spoustou možností pro přizpůsobení hráče. Nejoddanější hráči mohou dokonce navrhovat vlastní lodě pro své flotily a nahrávat obrázky pro své vlastní rasy. To přispívá k dlouhému seznamu možností generování galaxií, které zahrnují vše od úpravy startovních vzdáleností soupeře až po chování AI a podmínky vítězství.

Jsou tam také úžasné detaily ze skutečného života. Můžete se například rozhodnout hrát za životní formu na bázi křemíku. Jednoduché existence tento typ života je ve vědeckém diskurzu kontroverzním tématem. Takže když jsem si hrál s jedním z těchto druhů, rozesmálo mě, když jsem viděl protilehlou AI vyjadřující skepsi vůči mé civilizaci na toto konkrétní téma.

Pro každého, kdo tuto sérii nezná, bude Galactic Civilizations IV těžkým vstupním bodem, a to i přes přechod na přístupnější design. Ostřílení 4X vesmírní milovníci se tomu možná zorientují rychleji, ale stále je tu křivka učení. Ať už se na to vydáte jakýmkoliv způsobem, zvládnutí všech těchto nových systémů stojí za to, ale stále je potřeba toho hodně udělat.

Obrazovka vedoucího managementu ve vesmírné strategické hře Galactic Civilizations 4

Některý obsah vyprávění hry se může trochu opakovat, zvláště během několika sezení. Někdy mi také připadalo únavné řídit vůdce a přiřazovat jejich vlastnosti k příslušným rolím. Hra uděluje bonusy za diplomacii, vládnutí, ministerstva a velitelské lodě na základě charakteristik vůdce. Někdy je potřeba jet s tím, co máte, pocit autenticity, ale je to funkce, kterou bych rád viděl v budoucnu vyvinutou.

Pro každého, kdo tuto sérii nezná, to bude obtížný vstupní bod, a to i s přechodem na dostupnější design.

Nakonec jsem se nejvíce potýkal s tím, že jsem si udělal dobrý obrázek o tom, jak do sebe všechny různé rozhodovací body zapadají. Přinejmenším na snadném se nezdají důsledky nedbalého rozhodování tak hrozné, jako by tomu bylo u vyšších obtíží. Bude zajímavé vyzkoušet těžší režimy, abyste zjistili, kolik mikromanagementu je potřeba pro hru na vysoké úrovni. Nicméně možnosti nižší úrovně obtížnosti zajišťují, že se hráči mohou skvěle bavit, i když cítí herní systémy a potenciál.

Je snadné shrnout Galactic Civilizations IV jako „Civilization in Space“. Ale realita je taková, že různé typy her 4X zvládají tyto běžné mechanismy různými způsoby. GalCiv IV odvádí skvělou práci při hledání zábavy mezi hvězdami a je to hra, která nabízí skutečně jedinečný zážitek pokaždé, když ji hrajete. Naprosto má kouzlo „ještě jedné jízdy“ a s celou galaxií jako jeho hřištěm jsou možnosti nekonečné.

Taky se to bude jen zlepšovat, protože Stardock hodně mluvil o podpoře modů a vzhledem k tomu, jak jsou tyto komunity kreativní, nemůžeme se dočkat, až uvidíme, s čím hráči přijdou. Mezitím se vracím ke své hře a připravuji se na nadcházející války – budu se muset soustředit na modernizaci svých lodí a budování obrany. Nebojte se, určitě ochráním své "mnoho otvorů" před poškozením.