Recenze Super Mario 3D World + Bowser's Fury: Silné zpětné volání na klasiku a navíc skvělý nový přírůstek

Super Mario 3D World byla základní plošinovka na konzoli, kterou vlastnilo jen velmi málo lidí. Je zpět, a stejně dobrý, na populárním systému - a s přidaným skvělým obsahem.

Je toho hodně co dělat Super Mario 3D World + Bowser Fury pro Nintendo Switch. Nakonec je to poslední a nejdůležitější hra, kterou lze vydat jako součást 35. výročí hry Super Mario Bros., a navazuje na slušnou škálu titulů pro párty, jako je kompilace Mario 3D All Stars a Super Mario 35, a je fér říci, že výročí bylo zatím trochu zklamáním. Proto je 3D svět důležitý; může to přijít o něco později, ale je to zdaleka nejvhodnější hra na oslavu dlouhé a úspěšné Mariovy kariéry - a na rozdíl od ostatních to není vydání na omezenou dobu.

Nakonec se jedná o re-vydání hry, která vyšla jen před sedmi lety. Super Mario 3D World už byla krásná hra s vysokým rozlišením s několika triky a tipy na úrovni designu, které fungovaly jako kouzlo. Jediné, co Nintendo nakonec musel udělat, bylo kompetentně ho nosit pro pěkné a snadné vítězství. Reedice jsou často ze své podstaty méně vzrušující, ale tento titul má jednu výhodu: Původní verze Wii U byla na konzole, kterou nikdo zásadně nevlastnil. Pro drtivou většinu je to zcela nový Mario zážitek.

Pro nezasvěcené zde je dohoda. Je tu 2D Mario, potomek původního Super Mario Bros., a vy 3D Mario, jak zřídil Super Mario 64. 3D World je téměř dům na půli cesty mezi nimi, což vám dává kontrolu nad Mariem. A přáteli ve 3D prostředí, ale často s použitím ostřejších úhlů kamery a lineárnějšího designu poskytuje zážitek, že každý okamžik je spíše jako 2D hry. Díky tomu je to fantastická narozeninová hra - 3D World má v sobě trochu všech příchutí platformy Mario.

Až čtyři hráči mohou spojit své síly a společně se postavit na různé úrovně, přičemž si navzájem pomáhají nebo překážejí pro často veselý efekt. K dispozici jsou staré i nové vylepšení a chytrý design, který zajistí, že se nikdy nebudete nudit.

Každý klasicky stylizovaný podsvět má řadu úrovní, některé postavené na konkrétních power-upech nebo miniaplikacích, jiné jednodušší výzvy platformy. Tato hra odpouští svou strukturou, ale má slušnou hloubku a obtížnost díky volitelným sběratelským předmětům atd.

Byla to jedna z nejlepších her na Wii U a její stav má jen málo společného s tím, že pro tento stroj existuje omezená knihovna. Je to prostě skvělá hra, která snadno přeskočí z jakéhokoli seznamu přepínačů, který musíte vidět. To vše je řečeno, aniž bychom zmínili změny, z nichž všechny jsou chytrými vylepšeními originálu.

Postavy jsou například o něco rychlejší. Úrovně byly tu a tam změněny a upraveny. Ještě důležitější je, že nyní existuje online kooperativní hra pro 3D World, což je se správnou skupinou brilantně směšné. Toto je definitivní verze skvělé hry. Jednoduchý a barevný umělecký styl znamená, že vypadá stejně dobře na velké obrazovce nebo zmenšen na vestavěnou obrazovku Switch Lite.

Pokud by to byl jediný balíček, byla by to recenze. Skvělá hra, kterou musíte mít, kterou spousta lidí zmeškala. Wham, bam, pět hvězdiček a musíte vidět, jestli jste přeskočili originál. Na zdraví. Až na to ... to je jen část příběhu, protože na rozdíl od jiných docela lakomých oslav 35. Mario je Super Mario 3D World for Switch o něco velkorysejší - včetně zcela nového samostatného zážitku: Bowser's Fury.

Bowser Fury je zajímavá maličkost. Je postaven v mezích mechaniky 3D světa, ale odehrává se v plně 3D podsvětí, které je obecněji sladěno s fanoušky zkušenými hrami, jako jsou Galaxy a Odyssey. Díky tomu je to podivně jedinečná věc. 3D World Mario zvládá trochu jinak, s mírně odlišnými pohyby, ve srovnání s tím, co získáte ve hře jako Odyssey. I způsob, jakým ve světě existuje, je jiný - 3D Mario v otevřeném prostoru má obvykle bar zdraví, ale tento má tradiční velkou / malou mechaniku Mario.

V tomto je to mash-up vhodný k narozeninám; oba styly se střetávají. Zpočátku to vypadá trochu trapně a divně, ale nakonec to klapne. V neomezeném světě je vzestup obleku pro horolezectví obzvláště důležitý.

Otevřený svět se v zásadě skládá z malých ostrůvků spojených vodou a vy poskakujete z ostrova na ostrov, abyste si vyzvedli Cat Shines, macguffina, který pomáhá pokročit v příběhu. Power-upy jsou roztroušeny po okolí a můžete je sbírat a skládat na sebe. To znamená, že pokud zasáhnete a máte v inventáři další čtyři Fire Blossoms, můžete restartovat stisknutím tlačítka. To také hovoří o toku Bowser's Fury, kde možná budete chtít na místě vyměnit jednu sílu za druhou, abyste dokončili konkrétní hádanku.

Bowser Jr. se přidává jako partnerská postava AI, ale může se připojit i jiný hráč, aby mu pomohl. Pokud je AI ovládána, můžete si vybrat úroveň pomoci, kterou poskytuje Bowser Jr. - a zdá se být dobrým nápadem pomoci těm, kteří se pohybují z Mario 2D, zvládnout tento plně otevřený svět pomocí bezplatného ovládání kamery. Při nejnižším nastavení to léčení přenechá vám, ale udělejte to a většinu času porazí nepřátele před vámi, čímž vám uvolní cestu k nástupišti a prozkoumání.

Největší háček – doslova – je Bowserova proměna do podoby podobné Godzille, dupání a démonicky prší zkáza na těchto scénických ostrovech. Upoutávky naznačovaly, kam to směřuje, s Mariem, který se chopil obrovské síly, aby se stal „Giga Cat Mario“ – ale nemá smysl kazit, jak se tato další kapitola odvíjí. Důležité je říct, že je to zábava.

Bowser's Fury je krátký zážitek - kompetentnímu hráči bude trvat několik hodin, než uvidí vše, co může nabídnout, a ještě několik hodin, než ho odveze na 100% - ale stojí to za to. Má v zásobě několik milých překvapení, a proto o tom mluvím tak obecně. Bowser's Fury by provedlo skvělé stahování pouze za dostupnou cenu - takže jako bonus k již tak skvělé hře nelze její hodnotu opravdu přeceňovat.

A to je vše, co napsala. Zatímco Super Mario 3D All-Stars byl bohatý na obsah, ale bez skutečného úsilí, Super Mario 3D World + Bowser Fury se jeví jako nezbytná verze. Přináší jeden z nejlepších titulů Mario všech dob na platformu, kterou lidé skutečně vlastní, ale také přidává novou exkluzivitu, která stojí za to. Snadno se tak dostane na seznam nejlepších her Nintendo Switch - a je to dobrý začátek pro Nintendo 2021. Nenechte nás příliš dlouho čekat na Odyssey 2, že?

5 hvězd

Disclaimer: Kopii hry poskytl vydavatel. Super Mario 3D World + Bowser's Fury vyjde pro Nintendo Switch 12. února.

Sledujte na YouTube '); jQuery (yt_video_wrapper) .remove (); }); }); }