Recenze: Chained Echoes je milostný dopis ke klasickým JRPG

Spoutané ozvěny

Pokud jde o hry inspirované JRPG, ty, které připomínají éru SNES, jsou všude. Je to žánr, ve kterém je snadné se ztratit v davu, ale Zřetězené ozvěny povyšuje se nade vše. 16bitové umění se hodí ke stylu hry, každý ve velkém obsazení postav se cítí odlišní, příběh je poutavý a bojový systém působí známým i jedinečným způsobem. Má spoustu velmi dobře implementovaných dílů, které do sebe dokonale zapadají.

Zřetězené ozvěny navazuje na úspěchy svých předchůdců. Nebojí se připomenout hry z doby, kterou napodobuje. Místo toho, aby tyto prvky vytáhl tak, jak jsou, spoléhá na ně, aby vytvořil svůj vlastní jedinečný styl. Vytváří pěknou rovnováhu mezi vzdáváním pocty jejím inspiracím a přidáváním vlastních prvků, které jí pomáhají vyniknout, se skvělým uměním a fenomenálním soundtrackem, který to vše završí.

V podstatě bojovat dovnitř Zřetězené ozvěny dodržuje osvědčený vzorec. Bitvy jsou tahové a každá postava má standardní útok, mnoho dovedností stojících TP různých typů, předměty k použití a schopnost zaujmout obranný postoj. Postavy lze také vyměnit během bitev a každá postava má speciální Ultra Move, který může použít.

Co vede k boji Zřetězené ozvěny vyniká funkcí Overdrive. Overdrive je třídílné měřidlo: neutrální žlutá část vlevo, zelená část Overdrive uprostřed a červená část přehřátí vpravo. Ukazatel Overdrive začíná na levé straně v neutrální sekci a pohybuje se doprava, jak se postavy a nepřátelé střídají. Nakonec se přesune do sekce Overdrive, což sníží náklady na TP na polovinu, sníží utržené poškození a zvýší způsobené poškození. Pokud však měřidlo přejde do sekce Přehřátí, náklady na TP a způsobené poškození se vrátí do normálu a vaše část utrpí větší poškození.

Samozřejmě, že se měřidlo nepohybuje vždy doprava. V režimech Overdrive a Overheat bude měřidlo zobrazovat symbol představující jeden ze šesti typů dovedností. Při použití dovednosti uvedeného typu se měřidlo posune zpět doleva. Změna postav, obrana a používání Ultra Moves také posouvá měřidlo doleva.

Je pravda, že zvládnutí systému bylo trochu frustrující, zvláště na začátku, kdy je počet dostupných dovedností omezený. Čím víc jsem to používal a čím víc postav a dovedností jsem odemykal, tím víc jsem si toho začal vážit. Najít správnou rovnováhu mezi udržováním ukazatele Overdrive v zeleném a jeho ponecháním zčervenat ve prospěch použití dovednosti, která bude lépe prospívat vaší partě (jako je například léčitelská dovednost), je těžké dosáhnout, ale je to absolutně nezbytné pro delší dobu. bojuje.

Celkově vzato, bojovat Zřetězené ozvěny je velmi hezký. Vše se pohybuje rychle, je k dispozici obrovská škála různých typů dovedností, které lze použít, a každá postava má svůj vlastní jedinečný bojový styl a výklenek, což pomáhá udržovat věci zajímavé a poskytuje spoustu různých strategických možností. A i když jsem zpočátku nebyl příliš velkým fanouškem, jakmile jsem si osvojil funkci Overdrive, bylo relativně snadné s ní pracovat. Nabízí dostatek výhod na to, aby zaručil pokračování, aniž byste se cítili příliš rušivě, což z něj činí chytrý způsob, jak do boje přidat další prvek strategie, zejména bitvy s bossy.

Zřetězené ozvěny vidí hráče na kontinentu Valandis, kteří vás vrhnou doprostřed desítky let staré války mezi jeho třemi královstvími. Když je aktivována strašlivá superzbraň, o které nikdo netvrdí, že ji vlastní, jsou zabity desítky tisíc lidí a je podepsána mírová smlouva, aby nebyla znovu použita. Ne každému však záleží na míru. Zlo stále funguje ve stínech, válka hrozí, že začne znovu. To je na rozhodnutí Glenna a jeho kolegů mírotvůrců. Během toho poznávají původ superzbraně, odhalují zlověstná spiknutí a bojují, aby zabránili katastrofě nebývalých rozměrů. A samozřejmě se to neobejde bez komediálních (někdy až prostopášných) prvků.

Historie zřetězených ozvěn

Hráči se okamžitě potulují hrou jako členové hlavního obsazení, poznávají je a jak se dostali tam, kde jsou. Po krátkém seznámení se s každým z nich a s tím, jak bojují, jejich příběhy vyvrcholí, když se setkají a spojí své síly. Poté je objeveno mnoho znalostí, ale vše vás naučí o Valandis a zdá se důležité pro pochopení situace. Pro ty, kteří chtějí trochu dalších informací, je po celém kontinentu rozptýlena další tradice ve formě čtivých knih. Díky nim je svět ještě úplnější. Abych byl upřímný, skoro bych si přál, aby byly Suita lore knihy ke čtení, protože jsem rádoby pro budování dobrého světa.

Přestože již bylo vytvořeno mnoho příběhových beatů, Zřetězené ozvěny je z větší části schopen zabránit tomu, aby se necítili nadužíváni. Existuje spousta tropů, které lze najít, ale mnoho z nich se odehrává v neočekávaných směrech nebo je jim přidána větší hloubka. Příběh a postavy jsou propojeny, jedna druhou řídí způsobem, který působí přirozeně. Některé části vypadají trochu staře a unaveně, ale je toho dost na to, aby to celé bylo působivé. Měl jsem jednu velkou otázku, na kterou jsem však nikdy nedostal odpověď.

Na rozdíl od většiny her tohoto stylu, postavy ve Zřetězené ozvěny nemají úrovně. Zkušenosti jsou nezískané, takže hráči nemusí pracovat, než se přesunou do nových oblastí. Jediné úrovně ve hře zahrnují dovednosti a předměty, a ani pak není třeba trávit hodiny bojem s nepřáteli. Vítězné bitvy odměňují hráče dovednostními body. Ty se používají k dokončení úrovně dovednosti, přičemž se přímo přidávají body k úrovni dovednosti. Jinými slovy, dovednosti zesílí právě porážkou nepřátel; dovednostní body urychlují proces. Dovednosti jsou také maximalizovány na úrovni tři, takže i když jejich vyrovnání určitě pomůže, není to zdaleka vrchol.

Gear funguje na hvězdném systému s dostupným craftovacím systémem pro zvýšení statistik zbraní a brnění. Hvězdný systém se pohybuje od jedné do deseti hvězdiček, přičemž se zvyšuje v závislosti na tom, kde se hráč nachází. Vzhledem k tomu, že vybavení lze zakoupit v obchodech a lze jej snadno najít po celém světě, držet krok nepřipadá jako fuška. Systém craftingu využívá předměty k vylepšení vybavení, které lze stejně jako dovednosti vylepšit maximálně dvakrát.

Systém craftingu umožňuje hráčům vkládat krystaly do svého vybavení, z nichž každý má dva sloty. Každý nabízí mnoho druhů výhod. Krystaly, které poskytují stejnou výhodu, mohou být roztaveny, aby se zvýšil jejich účinek, ale tím se zvětší jejich velikost. To způsobí, že zabere více slotů. Pro větší krystaly musí hráči upgradovat své vybavení, protože každé vylepšení přidává další slot pro krystaly.

Vytváření řetězových ozvěn

Každá postava má také slot pro příslušenství. Existuje spousta různých příloh a každá dělá něco jiného. Některé poskytují zvýšení statistik, některé poskytují efekty ve stejném duchu jako krystaly a hrstka dělá obojí. Příslušenství je poměrně bohaté, což dává smysl vzhledem k široké škále výhod, které mohou poskytnout.

Posledním hlavním prvkem převodového systému je emblém třídy. Jedná se o speciální kusy vybavení, které, i když jsou vzácné, dávají velké statistické buffy a poskytují jedinečné dovednosti postavě, která je vybavuje. Třídních emblémů je málo a může být obtížné je najít, natož vydělat, ale každý poskytuje dlouhý seznam různých výhod. Neměli by být ignorováni.

Mít správnou výbavu a používat craftingový systém jsou hlavními faktory při rozjezdu hry. Výbavu a krystaly lze snadno najít po celém světě a existuje mnoho obchodů se zbraněmi a brnění. Takže bitvy se obvykle zdají obtížné, protože je třeba zvolit jiný přístup (nebo možná jen získat šťastný kritický zásah nebo dva). U některých záludnějších bojů mělo vylepšování mého vybavení a předělání mých vybavených krystalů třídy, doplňků a emblémů tendenci udělat velký rozdíl.

Spoutané ozvěny hladí psa

Na konci dne, Zřetězené ozvěny vypadá, zní a cítí se skvěle. 16bitové umění je skvělé a hodí se pro hru tohoto stylu, soundtrack je naprosto ohromující a herní průzkumné a bojové systémy plynou velmi dobře. Těžko jsem se zastavil, a když jsem to nehrál, chtěl jsem se vrátit. Přirozeně, Zřetězené ozvěny Není to bez chyb – neexistuje způsob, jak se vrátit k výukovým obrazovkám nebo tradici a bitvy se zdají záviset více na štěstí než na dovednostech – ale měl jsem skvělou zkušenost. Nosí své JRPG vlivy z éry SNES jako čestné odznaky a zároveň vytváří vlastní identitu.

Zřetězené ozvěny je nyní k dispozici na Nintendo Switch, PlayStation 4, Xbox One, Xbox Series X|S a PC.