Recenze: Gardener's Path (Nintendo Switch)

Gardener's Path je tahová logická hra shora dolů ve 2D pixelované slávě. Tato hra je poměrně jednoduchá na logickou hru, která se snaží mít příběh. Tuto hru však může hrát každý, kdo se zajímá o žánr puzzle. Pojďme se tedy podívat, zda jsou hádanky natolik obtížné, aby upoutaly vaši pozornost.

cesta zahradníka | Kritika | Nintendo Switch | PureNintendo.com

Zahradníkova cesta začíná příběhem. Z toho, co jsem pochopil, chráníte zahradu před různými škůdci a hmyzem. Bohužel jsem nedostal celý příběh, protože při pokusu o zrychlení textu jsem stiskl 'B', což často zrychlilo text, ale místo toho to přeskočilo celý příběh a přivedlo mě do hlavního menu. Při příštím zapnutí hry se příběh již neobjevil. Takže jsem hrál tuto hru, aniž bych věděl, proč tu hru hraji.

Ať tak či onak, na příběhu podle všeho moc nezáleželo. V Gardener's Path se po stisknutí tlačítka přehrávání v hlavní nabídce zobrazí seznam 60 úrovní. Všechny jsou zamčené, kromě první úrovně. Stejně jako u většiny logických her musíte dokončit úroveň před zamčenými nebo nasbírat dostatek něčeho, abyste postoupili.

Cesta zahradníka taková není. Musíte dokončit hádanku, než přejdete k další, ale neexistují žádné stopy. Pokud však projdete mnoha pokusy o stejnou hádanku, hra se vás zeptá, zda ji chcete přeskočit. Pokud řeknete ano, dostanete se k další hádance, bez otázek.

Hádanky mi připomínají ty posuvné rébusy, kde musíte přesunout čtverce na správné místo, abyste vytvořili obrázek. Každá úroveň je klesající mřížka. Vaše postava se může pohybovat pouze ve čtyřech hlavních směrech. Bez ohledu na to, kterým směrem se pohybujete, budete pokračovat, dokud vás něco nezastaví ve vaší cestě.

Takže ano, v cestě vám stojí překážky, jako je kámen nebo zeď, které vás zastaví. Zásah do gnoma vám dá vodítko, zásah do brouka vám umožní je zasáhnout. Některé chyby mají HP, takže náraz je odstraní. Někdy mají více HP, takže je budete muset zasáhnout několikrát. Často, pokud má chyba více než jedno HP, znamená to, že se s ní budete muset setkat několikrát, abyste hádanku vyřešili. Jsou tu proto, aby vám nějakým způsobem pomohli.

Navíc jste na zahradě, takže si můžete být jisti, že na cestě jsou rostliny. Kaktusy vám ublíží. Pokud na něj narazíte, automaticky prohrajete. Naštěstí tam nejsou žádné životy. Jednoduše restartujete hádanku od začátku. Slunečnice naopak působí jako trampolíny. V závislosti na tom, kterým směrem je slunečnice otočena, se budete tímto směrem odrážet a budete se moci více pohybovat.

Každá hádanka v Gardener's Path je o něco složitější, ale formát je stále stejný. Jelikož zde nejsou žádné rady, žádné časovače a máte neomezený počet životů (a navíc je zde tlačítko pro restart úrovně, pokud se zaseknete), nemá to za následek trávit příliš mnoho času na jedné úrovni. Samotná hra však není nijak zvlášť obtížná. Prvních 20 levelů jsem dokončil za půl hodiny, čtvrtinu hry.

Pixelová grafika je nádherná a hudba docela chladná. Protože hádanky nejsou frustrující, Gardener's Path je zábavná hra, kterou můžete občas objevit a hrát. Jelikož se však hádanky od sebe příliš nelišily, zjistil jsem, že ztrácím zájem. Po dokončení prvních 20 úrovní jsem hru ukončil a přešel k něčemu jinému. Porazil jsem hru, ale nebylo to na jedno sezení a celkem jsem strávil asi dvě hodiny.

Skvěle jsem se u hry bavil tak dlouho, jak to trvalo, ale nejsem si jistý, jestli ji v dohledné době budu hrát osobně. Naštěstí hra stojí pouhých 4,99 $, takže pokud máte rádi hádanky a chcete si něco rychlého zahrát, Gardener's Path stojí za návštěvu.