Nejoblíbenější hry, Jednorožec Overlord, Novinky / Hry

Recenze: Unicorn Overlord je feudální podnik

unicorn overlord recenze vanillaware atlus

Dvě sesterské série měly od éry SNES velmi odlišné cesty, i když obě byly stejně uznávané. Ogre Tactics Možná se mu podařilo žít jen o něco déle, ale zrodil svět podobných tahových izometrických taktických titulů. Ogre Battle, na druhou stranu? Nikdy nerozšířila svůj strategický vliv v reálném čase, založený na četách, příliš daleko za své vlastní hranice. TAK Lord Jednorožec je vítaným a osvěžujícím návratem k milované formuli.

Vanillaware a Atlus? Jsou to zkušené, spolehlivé ruce, plně schopné znovu zachytit toto kouzlo v moderní době. A s tak dlouhou pauzou, co jsme něco podobného viděli – kývnutí na některé nápady symfonie války Vývojáři však mají také velký prostor pro tvarování systémů, aniž by se starali o detaily těch předchozích.

Dans Lord Jednorožecovládáte Alaina, právoplatného dědice království, a cestujete, abyste osvobodili kontinent z kontroly říše zla. Jako mnoho japonských her odehrávajících se v západním fantasy světě, Lord Jednorožec rád si libuje v tropech a zpětných voláních. Připomnělo nám to Požární znak v mnoha ohledech. THE lidožrout hry byly dobře známé pro vyprávění příběhů a psaní této hry rozumí struktuře a kadenci její inspirace. Přistání ve skutečnosti nedrží na volbách a soupeřící frakce vypadají trojrozměrně, ale snaží se.

Pokud jste nikdy nehráli Ogre Battle – a to už jsou desítky let, takže je vám odpuštěno, pokud ne – úvod: Lord Jednorožec je strategická hra v reálném čase s možností pauzy. Mapy jsou menší než tradiční RTS, ale místo obrovských armád nasadíte speciálně navržené čety až po pěti jednotkách a vybavíte je vybavením a logikou pohybu, aby se chovaly autonomně, když se setkají na bojišti.

Hra funguje nejlépe na větších a propracovanějších mapách hry s mnoha různými cestami, na které je třeba dávat pozor, a environmentálními prvky, které je třeba vzít v úvahu. Mapa světa je taktická mapa, která vytváří pocit ponoření a zároveň šetří Vanillaware od nutnosti vytvářet ještě více uměleckých děl. Existuje dokonce několik příležitostí k průzkumu misí předem a přistupovat k nim z různých úhlů. Tyhle byly skvělé! Kéž by jich bylo víc.

Trvá to samozřejmě trochu času, než se tam dostanete, a také najdete malé šarvátky, které mají osvobodit každé město. Ty jsou obecně příliš kompaktní a jednoduché na to, aby hráčům nabízely mnohá rozhodnutí, a bez nich by hra byla pravděpodobně lepší. (Je dobré, když města odešla s nimi; existují tudíž Opakovatelné mapy pro získávání zkušeností mají naštěstí různé konfigurace pro rozmanitost, protože se tam budete muset občas zastavit, abyste dohnali zadní polovinu svého týmu.

Ten způsob Lord Jednorožec Nechat na vás hozené jednotky znamená, že budete mít obvykle plné čety, aniž byste museli najímat žoldáky. Mohlo by to být hezké! Ale to vám brání utrácet peníze za někoho nového a interagovat s tím, co může být nejběžnějším typem budovy.

To také znamená, že budování mechanického týmu s příkazy a podmínkami může být trochu posunuto zpět, protože neustále přidáváte a měníte ozubená kola. Existuje mnoho chytrých podmínek, které můžete na tyto pohyby použít! A byli bychom rádi, kdybychom mohli s tímto systémem komunikovat častěji. Většinu času by však procházení všech těch nabídek a podobně zabralo více času než pouhé vytvoření znovu hratelné skirmish mapy a čisté zvýšení statistik levelování je často efektivnější.

Robustní přizpůsobení vzhledu postavy, které bere peníze, které potřebujete na vybavení, není skvělé a najímání a povyšování, které zpomaluje váš postup na úplné pětijednotkové čety, je také škoda. Hry obvykle obsahují příliš mnoho peněz; to by mohlo mít prospěch z jednoho nebo dvou dalších.

Když už mluvíme o vzhledu postav, některé z těchto návrhů jsou obzvláště křiklavé, zejména u generických rekrutů stejné třídy, které můžete jen umístit vedle sebe a porovnávat. Chlapi nosí ochranné brnění a mají různé typy těl. Ženy? Všichni jsou malí, všichni jsou roztomilí a často se do války ukazují ve fetiš oblečení. Velká část této hry je zábavná a dobrá a umělecký styl Vanillaware je opravdu krásný, ale tohle musí skončit. Je těžké to někomu doporučit, když se toho děje tolik a je to nevyhnutelné bez ohledu na to, jak přesvědčivá strategická hra může být.

Estetika, kromě návrhů postav, je na špičkové úrovni. Vanillaware má mnoho zkušeností s vytvářením světů v tomto stylu Lord Jednorožec verze vypadá a funguje skvěle. Hru jsme recenzovali na Nintendo Switch a nikdy jsme se nesetkali s problémy s výkonem nebo technickými downgrady typickými pro multiplatformní tituly. Hry s tak propracovaným výtvarným zpracováním často nezacházejí s uživatelským rozhraním tak pečlivě, ale je jasné, že Vanillaware vynakládá velké úsilí na to, aby byly věci co nejpřehlednější a nejpoužitelnější. Což je užitečné! Zejména s ohledem na to, kolik lidí se snažilo vypořádat se s klasikou Ogre Battle propuštěn.

Celé to doprovází výborný soundtrack od Basiscape, který se ze všech sil snaží připomenout všechny hry, které by měl. Je to málo Ogre Tactics a malý Kroniky Valkýryse skladbou, která zní jako „Adagio for Strings“ z nějakého důvodu vhozená do mixu.

Porazit Lord Jednorožec na taktické obtížnosti to zabere asi 50 hodin, a pokud dáváte přednost hernímu stylu s větším mikromanagementem, můžete dobu používání prodloužit o několik desítek dalších. Je zde funkce online arény, která by mohla být zábavná jako pozápasový způsob, jak se pokusit maximalizovat pokyny vašeho mechanického týmu co nejvíce. Nezdá se však, že by to byl hlavní cíl hry.

Unicorn Overlord Recenze Vanillaware Atlus

Lord Jednorožec je jako celek láskyplným a dobře zpracovaným návratem Ogre Battle vzorec. Pokud pro vás design postav není řešením – a my bychom to pochopili, pokud ano –, čeká vás spousta zajímavých taktických rozhodnutí.

Pane jednorožec, vyvinutý společností Vanillaware a publikovaný společností Atlus, bude spuštěn 8. března 2024 na PlayStation 5, Xbox Series a Nintendo Switch.

8

Lord Jednorožec

Unicorn Overlord kombinuje nadčasový žánr taktického RPG s průzkumem světa a inovativním bojovým systémem pro jedinečný epický fantasy zážitek v ikonickém stylu Vanillaware. Revidovaná verze Switch. Unicorn Overlord je celkově láskyplným a dobře zpracovaným návratem k formuli Ogre Battle. Pokud pro vás návrhy postav nejsou řešením, a pokud ano, rozumíme tomu, vážně, dokážou alespoň přijít na to, jak funguje látka na košilích? — je třeba učinit mnoho zajímavých taktických rozhodnutí.

výhody

• Než se vrhnete do bitev, snažte se co nejvíce prozkoumat oblasti. Najdete zde užitečné položky a uvidíte všechny možnosti pro další kroky.
  • Prosím alespoň pochopte, jak funguje tkanina košile, návrháři postav.
  • Jistě, existuje spousta zábavných zbraní, ale co se stane, když se na chvíli spokojíte s „nováčkovskou“ výbavou? Tyto zbraně zvyšují růst zkušeností. Zahoďte je pouze tehdy, když potřebujete zvýšit palebnou sílu.