Recenze: Grim Guardians: Demon Purge se cítí jako Castlevania 'Lite'

Recenze: Grim Guardians: Demon Purge se cítí jako 'Lite' Castlevania

Inti Creates se často stává známým pro dva typy her. Jedním z nich je druh run-and-gun 2D titulů ve smyslu Azure Striker Gunvolt, Blaster Master Zeroet mega muž. Druhá je plná fanservice Dívčí zbraň železniční střelci. Takže... co se stane, když tyto dva smícháte? Ukázalo se, že získáte 2D, založený na scéně, Castlevania-jako případ s postavami z Dívčí zbraň. I když nedosahuje výšek vždy působivých Azure Striker Gunvoltmůže to být hodně zábavné.

Zasazeno do stejného světa jako Gal Gun: Dvojitý mír, Shinobu Kamizono a jeho mladší sestra Maya jsou lovci démonů a studenti středních škol. Když Kurona získá nekonečnou moc, použije ji, aby přenesla svět démonů do skutečného světa, proměnila Akademii Sakurazaki ve svůj hrad a nechala studenty zajaté uvnitř. Sestry využívají své jedinečné duchovní schopnosti, aby zjistily, jak si Kurona tyto schopnosti vyvinul, porazily monstra a démony číhající v celé budově a doufejme, že obnoví pocit normálnosti.

Vzpomeňte si, jak Inti Creates pracoval na obou Bloodstained: Curse of the Moon Hry? Budete po hraní Grim Guardians: Demonic Purge na určitou dobu. I když bych řekl, že oba jsou lepší, do tohoto projektu je vložen stejný druh DNA. I když nakonec získáte zbraně a schopnosti, díky nimž bude návrat do dokončených úrovní přitažlivý, každá oblast, kterou projdete, je v podstatě považována za samostatný „krok“ na hradě. To vyvolává dojem, že některé z nejstarších Castlevania druhy titulů, spíše než skutečné Metroidvanias.

Shinobu a Maya mají každý jedinečné schopnosti, podobně jako postavy v Bloodstained: Curse of the Moon, které poskytují více taktických možností při přibližování se k situacím. Shinobu může útočit z dálky a má tendenci vybavovat dílčími zbraněmi, které způsobují poškození na dálku. Má také více zdraví. Její zbraň na dálku však bude nakonec potřeba znovu nabít a nezpůsobuje tak velké poškození jako Mayiny přímější útoky. Mezitím je Maya z hlediska zdraví křehčí, ale zasahuje mnohem tvrději a má pomocné zbraně, které dokážou vytvořit ochranné štíty, které poškodí nepřátele nebo způsobí více stacionárního poškození na blízko.

Mít dvě hrdinky také znamená různé přístupy k úrovním. K dispozici je kooperativní režim pro dva hráče, který umožňuje lidem přijmout výzvu společně. Když jsou obě sestry naživu a měřidlo je plné, můžete pomocí přemoženého speciálního útoku poškodit všechny nepřátele před nimi na obrazovce. Pokud však hrajete sami, můžete se mezi dvěma hrdinkami prohodit. Umožňuje také jakýsi systém „druhé šance“, jako když jeden zemře, druhý se objeví na začátku poslední místnosti, do které jste vstoupili, a může jít ke své sestře a provést KPR pro „oživení“ s určitým zdravím.

Skoro bych řekl, že tohle spolu s dalšími prvky může odejít Grim Guardians: Demonic Purge cítit se trochu lehce. Není to nijak zvlášť dlouhé, protože jsem nakonec porazil všech osm jeho úrovní za téměř sedm hodin. Postavy nakonec narostou na síle, díky čemuž jsou děsivější. Shinobu se po určité chvíli dokonce na chvíli ujme role léčitele. Souboje s bossy se vyznačují poměrně předvídatelnými vzory a až v poslední čtvrtině hry jsem se začal potit. Je také obecně velmi přímočará, a pokud se opíráte o silné stránky postavy a často obchodujete, nikdy není příliš kreativní, pokud jde o design úrovní nebo nepřátelské přístupy.

Nicméně, Grim Guardians: Demonic Purge je skvělé odkazovat na jeho zdrojový materiál. Jako kývnutí na fakt, že tohle je stará škola plná studentek, často najdete spolužáky, které chcete zachránit! Kromě Shinobu, Maya a Kurona, další postavy z Dívčí zbraň série se objeví. Když tak učiní, je na ně chytře odkazováno. Skončí také v občasných opakujících se lokacích, takže své „přátele“ stále uvidíte. I když je zde něco jako minimalistický přístup ke skřítkům, vracející se herci jsou osobití a známí. Existuje také několik konců, což je zábavný bonus.

Řekl bych, že Grim Guardians: Demonic Purge je dobrou svačinou pro lidi, kteří milují tituly Inti Creates Bloodstained: Circle of the Moon spin-off nebo hry sousedící s Metroidvania. Je to krátká odbočka, což není špatná věc! Ve světě, kde tolik her může trvat 20–40 hodin, občas chci něco hloupého a zábavného, ​​co mě na jeden nebo dva večery zabaví. Opravdu jsem si užil, co Inti Creates dokázal s obecně lahodným Grim Guardians: Demonic Purge.

Grim Guardians: Demonic Purge je k dispozici pro Nintendo Switch, PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series X a PC.