Recenze: Cult of the Lamb (Nintendo Switch)

kult-jehně-nintendo-switch-hrdina-jpg

Jak to mám dát? Cult of the Lamb je jiná hra. Zahrnuje vytvoření skutečného kultu následovníků vedených obětním beránkem. Kombinuje manažerské prvky s roguelike dungeony v jedinečné kombinaci žánrů a nápadů. A nějak to absolutně funguje.

Hrajete za beránka usmrceného legií věřících. Místo abyste zemřeli, jste vzkříšeni zlověstným jménem Ten, kdo čeká, starověkým bohem uvězněným v posmrtném životě, který čeká na svůj návrat na Zemi. Na oplátku za to, že vám byla udělena druhá šance na život, jste požádáni, abyste vytvořili kult a porazili čtyři bohy, kteří drží v zajetí čekajícího.

Cult of the Lamb - Nintendo Switch

Tato dějová linie rozhodně vyniká, ale k zapojení hráčů je zapotřebí více než jeden příběh. Cult of the Lamb vyniká v tom, že se rovnoměrně rozděluje mezi dva odlišné herní styly a vyvažuje akční kobky se strategičtějším prvkem provozování kultu.

Vaším prvním úkolem je probojovat se jedním z těchto dungeonů. Stojíte před řadou místností plných nepřátel, které musíte porazit, přičemž každé úspěšné dobytí vede k truhle plné pokladu. Obvykle nejsem příznivcem roguelikes, ale Cult of the Lamb to dělá dobře. Jednoduché místnosti a boj udržují věci v rychlém pohybu, s dostatečnou variabilitou nepřátel a překážek, aby mě zaujaly.

Zpočátku používáte zbraň pro boj zblízka, jako je sekera nebo meč, které se při každém běhu liší. Skvěle jsem se hackoval a procházel místnostmi; zbourat se dá téměř cokoliv. Díky tomu jsou dungeony skvělým způsobem, jak také najít zdroje pro váš tábor, jako je tráva, kámen a dřevo. Vaše postava může také uhánět, což je užitečné zejména pro uhýbání před nepřátelskými útoky. Nepřátelé sice zpočátku nejsou příliš obtížní, ale postupem času nabývají na intenzitě a existují čtyři úrovně obtížnosti, které pro vás představují větší či menší výzvu.

Cult of the Lamb - Nintendo Switch

V pravém roguelike módě je každá rasa jiná a podle toho se mění pruhy a místnosti. Na své cestě si můžete vybrat jednu z mnoha cest s konkrétními nabízenými odměnami; chcete více následovníků, lepší zbraně nebo více zásob? Nakonec každá rasa končí soubojem s bossem. Tito nadrozměrní nepřátelé na vás chrlí oheň, jed nebo ještě menší nepřátele a za porážku nabízí spoustu odměn.

Po úspěšném procházení prvním dungeonem je čas vytvořit svůj kult. To, co vypadá jako temný a zlověstný úkol, je ve skutečnosti docela roztomilé cvičení v řízení. I když jsou kobky zábavné, v tomto aspektu Cult of the Lamb skutečně září; je to jako překroucená verze Animal Crossing. Existují zdroje, které je třeba získat, semena k zasévání, budovy, které je třeba postavit, a následovníci, kteří si udrží zdraví, štěstí a věrnost.

Vaše práce začíná jednoduše s hrstkou oddaných. Jakmile jich získáte deset nebo více, věci se zkomplikují. Potřebujete více postelí. Potřebujete více jídla. Také potřebujete, uh, zařízení, abyste se postarali o jejich odpad. Jo a vězení, protože vaši stoupenci jsou někdy zlí.

Cult of the Lamb - Nintendo Switch

To, aby byli vaši sledující šťastní, je sledováno několika metry na vaší obrazovce, jako je hlad a víra. Jak je udržet šťastné? Tím, že jim postavíme postele na spaní (jinak je to dnes v noci podlaha), nakrmíme je, poskytneme jim místo k modlitbě a celkově udržíme místo čisté. Můžete také vyzdobit oblast odemykatelnými vzory, kázat své každodenní kázání a plnit krátké úkoly jménem svých následovníků. Čím více budete uctíváni, tím více bodů oddanosti získáte, což odemkne ještě více způsobů, jak rozšířit svůj tábor. Je naprostým potěšením je sbírat a sledovat, jak vaše instalace rostou. Chci jen, aby moje stádo bylo šťastné!

Ano, vaši odběratelé mají pocity. Hádají se, kamarádí se, ale nepřerušují! – a dokonce se rozčílit, když je vzbudíte příliš brzy. Mohou také onemocnět, takže je třeba po nich uklidit. Ach ano, zvířata budou jen kakat na podlahu; dokud nepostavíte koupelnu, tzn. Je to tak originální, ale bohaté na množství.

Vaši následovníci mají podobu rozkošných zvířat, od žiraf a zeber po osly, zajíčky a dokonce i pandy červené. Můžete je přejmenovat a překlasifikovat na jiné zvíře nebo je přebarvit na jakýkoli odstín duhy. Tato roztomilá estetika pomáhá zesvětlit tón Cult of the Lamb, který má jistě své temné momenty. Graficky je váš tábor světlejší a jasnější ve srovnání s nudnými dungeony, ale některé aspekty zvýrazňují tmavší tón. To zahrnuje skutečnost, že vaši následovníci v určitém okamžiku zcela jistě zemřou, ať už stářím, otráveným jídlem nebo dokonce rituální obětí. Au!

Dlouhověkost do hry lze přidat ještě více. Sběratelské tarotové karty zlepšují vaše zdraví nebo sílu. Rituály a doktríny přinášejí vaší posádce jistotu a víru. Odemykatelné oblasti v okolí tábora nabízejí hlubší průzkum, včetně miniher, jako jsou knucklebones a rybaření. Děje se toho tolik a je neuvěřitelně zábavné to všechno hrát a zažít.

Celkově vzato je Cult of the Lamb závan čerstvého vzduchu. V herním světě plném roguelikes to nabízí jiný přístup k žánru a mísí ho s tak zábavnou simulací řízení. Roztomilá grafika to pomáhá zmírnit, ale nenechte se mýlit – občas je to temná hra; je to také nezbytný titul, pokud hledáte něco nového a odlišného.