Recenze: Ghost Trick on Switch je duchovní zážitek

Recenze Ghost Tricku

Když Capcom poprvé oznámil Ghost Trick: Ghost Detective port dříve v roce 2023, moje časová osa explodovala s lidmi, kteří trvali na tom, že každý by si měl tuto hru vyzkoušet, aniž by o ní něco zkoumal. Takže mimo ukázku jsem se o tomto klasickém titulu Shu Takumi držel v nevědomosti. Teď, když jsem to dokončil, to chápu a jsem tady, abych řekl: určitě byste měli hrát Ghost Trick: Ghost Detectiveale číst rien o příběhu. Je to opravdu zážitek na celý život.

Jak bylo řečeno, ještě rychle nastíním děj. Ghost Trick: Ghost Detective sleduje příběh Sissela, nedávno zesnulého ducha, který zjišťuje, že může manipulovat s předměty kolem sebe pomocí sil mrtvých. Říká se jim „Ghost Tricks“. Dokáže také přetočit čas na čtyři minuty před smrtí člověka a změnit jeho osud. Pomocí těchto schopností plánuje odhalit tajemství svých ztracených vzpomínek a také zjistit, co stojí za podivnými událostmi ve městě. Bohužel je ve zkušební době. Sissel má na to všechno jen do svítání, než nadobro zmizí.

Snímek obrazovky od Siliconera

Co se mi opravdu líbilo Ghost Trick: Ghost Detective je jeho super těsný děj. Všechny postavy, i ty zdánlivě jedinečné, měly vztah k příběhu. Vzhledem k více epizodické povaze eso právníka, některé postavy existovaly pouze proto, aby poskytly informace o Phoenixovi. Ale v duchové věci, prakticky každý má něco společného s dějem a cítí se nezbytný pro jeho vývoj. Vzhledem k tomu, že Sissel má jen omezené množství času, není zde mnoho odboček nebo zbytečných scén. Ale stále existuje spousta příležitostí pro něj a jeho bláznivé společníky, aby si lehce popovídali.

Pokud jste hráli eso právníka předtím, pak jste pravděpodobně obeznámeni se značkou Shu Takumiho humoru. Je svižný a plný běžících vtipů. Sice se tu a tam objeví pár krátkých vtípků, ale i ve vážných scénách jsou emotivní scény hrané přímočaře, takže dojemné momenty dokonale padnou. Všechny postavy jsou skutečně zábavné a výstřednost nikoho nehraničí s dráždivostí. Zvláště Missile je úžasný a jeho scény jsem vždycky miloval. „Zahrajte si tuto hru pro Missile“ bylo něco, co jsem slyšel hodně a chápu to. Je to opravdu jedna z nejlepších částí duchové věci.

přízračná střela

Snímek obrazovky od Siliconera

jako eso právníka, je to logická hra. Ale duchové věci se více zaměřuje na manipulaci s předměty kolem vás. Některé kroky například zahrnují přesun věcí z bodu A do bodu B vytvořením provizorních nástrojů. Většinou musíte na správný okamžik trochu počkat, jinak to nejde. Musím přiznat, že tento druh myšlení není moje silná stránka; Jsem na tom mnohem lépe eso právníka typ slovních hádanek. Takže jsem se mnohokrát cítil super hloupě a rady nejsou moc užitečné. Ale ten pocit, že všechno do sebe zapadá jako stroj Rube Goldberga, je opravdu uspokojující. Je to skutečně jedinečná mechanika puzzle, která nikdy nezestárne.

Nyní možná někteří čtenáři již hráli Ghost Trick: Ghost Detective předtím a chci vědět, jak to hraje jako port. Je to, jako by to byla vždy hra na obrazovce! Opravdu nemůžu říct, že to bylo původní v DS. Animace postav (zejména Bailey a detektiv Cabanela) jsou super plynulé; další 3D práce na jejich animaci v původní verzi se zde opravdu vyplatila. Všechny informace, které potřebujete vidět, se velmi dobře přizpůsobí bočním okrajům obrazovky. Byl to chytrý způsob, jak spojit dvě obrazovky do jedné (časovač byl původně nahoře) a zabrat místo, které by bylo prázdné (protože rozlišení hry by jinak bylo divné).

Obrazovka nápovědy pro kontrolu triků duchů

Snímek obrazovky od Siliconera

Pokud bych měl upozornit na negativní bod Ghost Trick: Ghost Detective, je, že může být frustrující čekat a dívat se na správný okamžik. Rozhodně je to ale osobní preference. Scény nemůžete převinout dopředu přesně na požadovaný okamžik. Takže pokud to, co musíte udělat, abyste se vyhnuli osudu, je o něco později v konverzaci, možná budete chvíli čekat. Pozor, čekání není příliš dlouhé! Jen je trochu nešťastné, když na něco nemůžete přijít a musíte věci dělat znovu a znovu.

Přestože v roce 2010 existoval port pro iOS (pro zbytek světa 2012), ne každý k němu mohl získat přístup. S touto verzí doufám, že hra bude trochu oživena a bude více uznávána. Ghost Trick: Ghost Detective je spíše výklenek, i když s bezpodmínečným kultem pokračování. Ale s jeho aktualizovaným vzhledem a širší dostupností doufám, že se objeví na výsluní a roztančí se do srdcí lidí.

Ghost Trick: Ghost Detective vyjde na PS4, Xbox One, Nintendo Switch a Windows PC 30. června 2023.