Recenze: Efekt Caligula 2 je dalším průměrným JRPG

Siliconera +

Je skvělé, když mohou být hry výrazné a inovativní. Když mají něco, co vás k nim přitahuje. Caligula efekt chtěl být jako Charakter. Ale spousta prvků tam nebyla úplně a výsledná hratelnost se ukázala být trochu generická a únavná. Pokusil se udělat něco nového, půjčil si Umění meče online trope z uvěznění ve virtuálním světě. Přesto tu nebyla osobnost a příběh, aby to podpořilo. Efekt Caligula 2 zkus jít o kousek dál. Zatímco jeho historie a umístění jsou trochu lépe zpracovány, stále se točí Charakterocasy.

Druhý verš, shodný s prvním. Stejně jako v původní hře Efekt Caligula 2 představuje lidi ve virtuálním světě, kteří se snaží dostat domů. "Dcera" jednoho z původních Virtuadoll Vocaloids z původní hry je šílená, že její matka je obviňována z existence Reda a lituje toho, že nabídla tento "útěk". Jako takový probouzí katarzní efekt u lidí, kteří si všimli, že něco není v pořádku. Tedy lidé, kteří mají noční můry. Je propojený s hráčovým avatarem a postupně se nový seznam členů Go-Home Club rozrůstá, jak potkáváte nové spolužáky. Ale zatímco vy a vaši spojenci chcete odejít, Bluffman a hudebníci Obbligato jsou povinni chránit Regret a Redo. Vidí vás jako malware a jsou připraveni rozbít chyby.

Homecoming Club

Je pravda, že tentokrát to vypadá trochu soudržněji. Existují různá místa. Zdá se, že více pozornosti je věnováno vašim spojencům a nepřátelům. Zvláště proto, že je oba několikrát uvidíte, než se na ně kapitoly zaměří. Skoro bych řekl, že se pokračování naučilo víc Caligula efekt animuje a pokusil se odvodit představy o rytmu a charakterizaci.

Přestože je princip stejný, místa, která prozkoumáte, jsou postavena zcela odlišně. Každá zóna v Efekt Caligula 2 přemýšlel o tom. Dungeony mohou mít mechaniku, kterou je třeba při průzkumu dodržovat. Jste na stanici? Někdy budete muset získat klíče od turniketů. Návštěva botanické zahrady? Chcete -li pokračovat, ventily vodního kanálu musí být otevřené nebo zavřené. Je mnohem snazší a zábavnější cestovat. A pokud se ocitnete v oblasti, jako je škola nebo nákupní centrum, bude pro vás snazší je prozkoumat. Nemluvě o tom, že X Express slouží jako rozbočovač pro setkání spojenců. Když jste tam, můžete v seznamu vidět, zda v jiném prostoru existuje další úkol nebo postup v příběhu.

Efekt Caligula 2

Mezitím je tahový bojový systém do značné míry stejný. Máte prvek předvídavosti. Když vyberete akci, uvidíte, jak bude boj pokračovat poté, co si ji vyberete. To vám umožní potenciálně se vyhnout rizikovým situacím a maximalizovat poškození. Což je skvělé pro boje s bossy a boje proti silnějším nepřátelům než obvykle. Ani jedno se nestává příliš často. To znamená, že jsem z větší části nekontroloval přímo svého avatara a nechal automatický boj řídit ostatní tři členy strany. Výběr „obrany“ a „útoku“ se zdál dostatečně schopný. A stejně jako dříve sbíráte a vybavujete Stigmaty na základě povahových vlastností, abyste vylepšili statistiky a udělili buffy a pasivní schopnosti.

Zatímco hudba je originální v Efekt Caligula 2, máme také situaci, kdy, stejně jako v originále, je toto nejlepší část hry. Všechny písně jsou složeny skladateli a producenty Vocaloid. Takže máte lidi jako Ayase, cosMo @ Bousou-P, Kairiki Bear, kemu, Neru a Nulut. Sjezdovky jsou neuvěřitelné. Mají chytlavé refrény. Atmosféra obvykle vyhovuje jak hudebníkovi Obbligato, který je s ním spojen, tak v některých případech i dungeonu, ve kterém hraje. Je to docela dobře zvládnuté.

Poznámka redakce: Následující odstavec obsahuje spoilery naznačující a Efekt Caligula 2 charakter.

Efekt Caligula 2

Měl jsem pocit, že se Furyu choval nepostřehnutelně, pokud šlo o člena obsazení. Osoba v Efekt Caligula 2 je transgender. Zatímco hra má ve zvyku naznačovat skutečný věk člověka ve skutečném světě ve srovnání s Redem, protože každý se cítí jako student střední školy, připadá si, jako by tato postava byla vybrána pro zdůraznění. Tohoto tajemství. Například mimo boje a během rozhovorů je tato postava zobrazována jako mužská. Během boje si člověk najednou obuje vysoké podpatky, používá animace podobné ženským spojencům a efekt katarze vypadá jako kartotéka. Naopak člen strany, který se ukáže být starší, se v boji nechová jinak. Nepoužívají svou zbraň jako řekněme hůl nebo vypadají ohnutí. Nemyslel jsem si, že je nutné rozlišovat člena transgenderové strany.

Stranou spoilerů, mimo bitvu je role této postavy významná a cítí se jako jeden z více rozvinutých členů skupiny. I když si myslím, že tento prvek je necitlivý, v některých ohledech je s postavou zacházeno dobře. Přál bych si, aby se s bojovým chováním a vzhledem zacházelo jinak. S touto postavou se obecně zachází lépe než s jinou z původní hry.

Riichi tomaru

Když mluvíme o charakteristikách, ve skutečnosti mi chybí prvek originálu. Caligula efekt. Stejně jako původní hra, Efekt Caligula 2 má systém příčinných vazeb. Můžete vidět, kolik členů party a NPC se připojuje. NPC, se kterými můžete komunikovat, mohou mít vedlejší úkoly. Ale vzhledem k tomu, že vám první hra v zásadě umožňovala „nábor“ v klubu Go-Home, vypadalo to, že se každý snaží dostat zpět do skutečného světa. Zde získáte pouze úkoly nebo situace, které vyžadují, abyste se ujistili, že jste získali určitou „dovednost“, abyste mohli s někým mluvit. Také, jako originál, NPC nemají mnoho osobnosti. To znamená, že není velká motivace jít nakupovat.

I osobní úkoly v epizodách postav mohou být dost nudné. Každý nabízí progresivní přehled o členovi skupiny. Obvykle také obdržíte novou otázku WIRE, abyste zjistili věci jako „nikdy předtím jste smartphone nepoužívali“ a „jaká je vaše oblíbená věc kromě tenisek“. Jsou krátké a po deváté vám poskytnou novou schopnost pro tuto osobu. Ale cítí se jako bledý faksimile Charakter Sociální spojení.

Gin Noto

Myslím, že to také trochu odpovídá skutečnosti, že postavy vypadají trochu genericky a nevýrazně. Některé NPC jsou sady. Přistupte k nim, aby se pokusili promluvit, a oni zmizí. Nepřátelé mívají základní, humanoidní vzhled. Nejsou nijak zvlášť zapamatovatelní nebo nápadní, pokud nejsou žádaným hudebníkem. Přinejmenším spojenci a nepřátelé hráčů jim věnují trochu více pozornosti. Obličejové rysy jejich modelů postav jsou výraznější. I jejich uniformy. Chápu, že hlavní postavy by získaly více pozornosti. Ale že rozdíl je tak obrovský, je trochu frustrující, zvláště při hraní na Switch.

Stejně jako jeho předchůdce, Efekt Caligula 2největší hřích je, že je úplně průměrný. Soundtrack je určitě úžasný. Postup je jasný, vzhledem k tomu, že dungeony fungují mnohem lépe. Obecnější příběh je také silnější. Ale další prvky, generičtí nepřátelé a nutnost využívat pouze taktické části bitvy o šéfa to nechávají trochu nevýrazné. Je to dobré a dokonce to má své momenty, ale mám podezření, že se s tím opravdu spojí jen fanoušci FuRyu nebo lidé, kterým se líbily jiné hry v sérii.

X a Shota

Efekt Caligula 2 je k dispozici na Nintendo Switch a PlayStation 4 v Severní Americe. Do Evropy dorazí 22. října 2021.