Recenze: Cotton Fantasy: Superlative Night Dreams (Nintendo Switch)

cottonfantasy2-jpg

Vždycky jsem si myslel, že vrba je druh stromu - a takový, který nechcete "přepnout".) V Cotton Fantasy: Superlative Night Dreams se vrba jeví jako druh cukroví, který náš hrdina, Bavlna, aspiruj. Omezený příběh této hry vidí kritický nedostatek Willows a Cotton byla naverbována, aby zjistila, kde byly, a zjistila, zda je dokáže dostat zpět do Pohádkové země.

To není moc co pokračovat, ale to je v pořádku, protože tato hra je opravdu shmup s vysokým "roztomilým" faktorem. Pokud jste v žánru nováčkem, "shmup" je zkratka pro shoot-'em-up; hra, kde v podstatě stisknete tlačítko střelby, podržíte ho a střílíte vše, co je na dohled. Další hlavní dovedností, kterou budete potřebovat, je schopnost vyhnout se spoustě nepřátelské palby.

Nebojte se, máte pár životů, než se budete muset rozhodnout, zda začít znovu nebo pokračovat ze své aktuální polohy s resetováním skóre.

Vraťme se trochu zpět. Takže jsme zmínili, že se jedná o shmup s omezeným příběhem a souhlasíme s tím. Co dalšího se s touto hrou děje? Jak již bylo zmíněno, naším hrdinou je mladá dívka jménem Cotton. Existuje pět dalších hrdinů, které můžete hrát od začátku: Appli, Kawase, Ria, Fine a Luffee. Každá z těchto dam má jiný útočný styl. Hra obsahuje příběhový režim, kde hrajete přes řadu úrovní doplněných dialogy s praktickou sadou anglických titulků. Hra je součástí série Cotton her vyvinutých pro japonskou arkádovou scénu, takže není překvapením, že mluvená část je celá v japonštině. Ať už se rozhodnete hrát za kteréhokoli hrdinu, všechny prvky příběhu jsou vyprávěny z Cottonova pohledu. To je částečně způsobeno Cottonovou posedlostí vrbami (a jejich pojídáním), ale může být jednodušší napsat jeden scénář a hrát dál. To mi vyhovuje.

Typ zbraně není jediným rozdílem mezi našimi hrdiny. Jeden z nich použije k dokončení úrovně čas místo životů. Všichni jsme zvyklí mít omezený počet životů, ale tato hra nabízí hrdinu, který „neumírá“. Naopak to ubírá čas z celkového odpočítávání. Nebojte se příliš; může sbírat ikony a přidat pár sekund do odpočítávání, ale poškození nepřátelskou palbou odpočítávání zruší. Takže stále musíte být opatrní. Když už mluvíme o sbírání věcí, existují krystaly, které můžete chytit a které mohou změnit typ ohně (přímá střela vs. střela se stopováním atd.) nebo vám pomohou zvýšit úroveň. Podobně jako u shmups, které jsem hrál dříve, je upgrade něco, co chcete udělat co nejrychleji, abyste získali výrazně lepší palebnou sílu.

V této hře není mnoho úrovní, takže dostat se od začátku do poslední bitvy nemusí trvat tak dlouho. Cotton Fantasy není ani tak o dokončení dobrodružství, ale spíše o vymazání každé úrovně, aniž byste museli začít znovu počítat skóre ve snaze dosáhnout vysokého skóre. Na konci každé úrovně máte možnost zveřejnit své výsledky na žebříčku.

Já ne, bylo by to trapné.

Více možností postavy přidává malou hodnotu pro přehrávání, ale skutečným tahákem je čištění vzorů a úspěšné dokončení úrovní. To se snadněji řekne, než udělá. Existuje několik úrovní obtížnosti, které věci velmi rychle znesnadňují, ale je tu další faktor, který hraje proti vám: vizuální stránka. Tato hra je dobře zpracovaná – velmi dynamická se zajímavým pozadím a překážkami, nepřáteli a nepřátelskou palbou. Stručně řečeno, chce to trochu pozornosti, abyste udrželi svou pozici pevně na očích se vším ostatním děním. Když už jsme u překážek, jelikož hra funguje jako side-scroller, musíte si dávat pozor, abyste o překážku neuvízli; pokud hra pokračuje bez vás v kádru, ztratíte život.

Jak si stojí Cotton Fantasy: Superlative Night Dreams ve srovnání s ostatními hrami tohoto přeplněného žánru? Pokud máte rádi shmup kvůli vyhazování věcí do povětří, tento nabízí trochu toho, co chcete: spoustu kulek, vyšší úrovně až mnohem více kulek, bomb, padouchů a bossů. Šéfové jsou různí – někdy jen jeden velký padouch, někdy více než jedna entita, někdy prostě strašně obtížní.

Pokud se chcete probojovat do čela žebříčků, máte spoustu herního času, ale příběhu je málo, protože hra je spíše o vzorech a reakční době. V autentickém anime stylu je velká část hlasové práce pro západní ucho spíše pronikavá. Pokud jste ale na tento styl zvyklí nebo alespoň víte, co můžete očekávat, lze jej brát jako součást balíčku.

Cotton Fantasy vypadá cool a má několik zajímavých padouchů. Je jednoduché hrát, ale není snadné jej zvládnout. Ve velkém schématu věcí je to jen další shmup – dobrý, ale ne skvělý.