Recenze: Prince of Persia: The Lost Crown (Nintendo Switch)

Prince of Persia: The Lost Crown závisí na spoustě věcí. Doufá, že půjde o návrat do formy pro dlouhotrvající sérii, která bude označovat první velký díl od Zapomenutých písků z roku 2010. Využívá klasický průzkumný přístup s bočním posouváním, který známe a milujeme, a přidává působivé vizuální prvky, nový příběh a některé zajímavé jeho vlastní tipy.

The Lost Crown není pokračováním ani (naštěstí) prequelem. Místo toho vývojáři vytvořili originální verzi založenou na klasickém vzorci. Příběh sleduje nového protagonistu jménem Sargon. Tento legendární válečník je členem elitní skupiny známé jako Immortals. Brilantně animované intro zobrazuje probíhající epickou bitvu, kterou zahnali útočníci v Persii. Ke konci této války se znovu připojujeme k Sargonovi a jeho posádce. Jejich vítězství je však krátkodobé a brzy následuje podvod uvnitř paláce, který vede k dalším dobrodružstvím.

Prince of Persia: The Lost Crown – Nintendo Switch – obrazovka 3

Tento příběh nás zavede do vzrušující nové země známé jako Mount Qaf. Je působivé vidět, jak nás vývojáři vezmou do světa bez genderových omezení, jako jsou paláce nebo dezerty. Místo toho jsme odvedeni na podivné místo, kde jako by se zastavil čas. Existují spojenci, kteří byli ztraceni po celá desetiletí, i když je Sargon viděl jen o několik hodin dříve. Velké monumenty stojí zlověstně v pozadí, rozbité, ale stále na svém místě. Čas zde funguje jinak a otevírá poutavé vyprávění, které vede k mnoha výpravám.

Ve Ztracené koruně je toho hodně co dělat. Kromě hlavních úkolů, které pohánějí příběh, existuje silná motivace prozkoumat každý kout a najít skryté poklady. Na vaši pozornost čeká také několik vedlejších úkolů. Během své cesty můžete komunikovat s mnoha zajímavými postavami, přidávat volitelné úkoly do svého seznamu nebo poskytovat jejich vlastní rady nebo poklady. Tyto interakce a různé cesty se však jen zřídka stanou ohromujícími nebo rušivými. Místo toho slouží k prodloužení životnosti hry a povzbuzují k prozkoumávání při sledování příběhu. Je to dobře vyvážené.

Pokud polovinu času strávíte průzkumem, druhou polovinu strávíte bojem. Sargon je koneckonců srdcem válečník a je to vidět. Pohybuje se rychle, s akrobatickou grácií doplněnou dvěma působivými čepelemi. Tato kombinace zajišťuje rychlý a uspokojivý boj; Nezjistil jsem, že jsem odkázán na pouhé mačkání tlačítek, abych uspěl. Sargon je zasvěcen do různých pohybů, jako je běh, blokování nebo dokonce střílení šípů, přičemž se liší způsob interakce s každým nepřítelem. Odemykání dalších zbraní během vaší cesty je dalším obohacujícím zážitkem. Navíc vám na síle přidávají speciální pohyby a sběratelské amulety. To přidává na rozmanitosti bojů, zejména pro hráče, kteří nejsou v tomto žánru nijak zvlášť zběhlí. Ano, to bych byl já.

Prince of Persia: The Lost Crown – Nintendo Switch – obrazovka 2

Za tímto účelem vývojáři přidali několik vynikajících funkcí pro usnadnění. Na výběr je pět úrovní obtížnosti, které uspokojí každého, od příležitostných až po hardcore hráče. To také přidává další důvod, proč hrát znovu; pokud uspějete s jednodušším režimem, můžete být v pokušení začít znovu rychlejším tempem. Pokud jsou věci stále příliš obtížné (nebo snadné), můžete také během hry aktivovat nebo deaktivovat „řízený režim“. Tím se na mapu přidají ikony, které ukazují hlavní cíle a usnadňují navigaci.

Existuje více možností přístupnosti, aby vyhovovaly všem. Když se hra poprvé načte, máte svobodu vybrat si z různých nastavení, včetně velikosti písma, kontrastu, HUD a dalších prvků, které hru zpříjemňují. To je trend, který jsem v poslední době zaznamenal u jiných titulů a doufám, že bude pokračovat.

Když už jsme u navigace, jsem spokojený především s tím, jak mapa funguje. To může být složité vyvinout; jiné hry prezentují věci zmateně nebo je možná dělají příliš malé na to, aby byly užitečné. Mapovací systém Lost Crown je prakticky dokonalý. Odhaluje se, jak postupujete, takže je snadné vidět, kde jste, kde jste byli a kam musíte jít.

Prince of Persia: The Lost Crown – Nintendo Switch – obrazovka 4

Nejlepší částí mapy jsou však tzv. Memory Fragmenty. Jedná se o funkci pořizování snímků, která umožňuje připnout fotografie přímo na mapu. já láska tuto funkci. Pokud například narazíte na nedostupnou oblast nebo poklad, můžete pořídit snímek a připnout jej ke své aktuální poloze. Když objevíte novou schopnost, můžete na mapě naskenovat tyto fragmenty a zjistit, kde byste ji mohli použít k dosažení dříve nepřístupných objektů nebo oblastí. Připomíná mi to psaní poznámek na kartu během slavných dnů DS. Je to úžasné.

The Lost Crown je také vizuálně ohromující. Na Nintendo Switch běží rychlostí 60 snímků za sekundu; Sláva vývojářům, že berou tento malý handheld vážně. Není tam žádná prodleva, žádná načítací obrazovka a animace fungují úžasně. Ve skutečnosti je to druh optimalizace, kterou bych očekával od hry první strany. Vše funguje dobře v přenosném a připojeném režimu.

Prince of Persia: The Lost Crown – Nintendo Switch – obrazovka 1

Graficky se každá oblast vyznačuje svěžím prostředím, které vyskočí z obrazovky. Všiml jsem si hmyzu pobíhajícího v popředí, nemluvě o těchto působivě velkých sochách zamrzlých v čase. Obzvláště se mi líbilo vidět nepřátele, jak se plíží z popředí, než skočí do prostřední části a zaútočí. Dodává to tolik hloubky! Pozoruhodné jsou také vystřižené scény, přičemž akci doplňují rozsáhlé hlasové komentáře.

Celkově je Prince of Persia: The Lost Crown pro sérii skvělým návratem do formy. Vývojáři odvedli skvělou práci s originálním příběhem a vizuálně působivým a dobře implementovaným titulem na Switch. Plynulá hratelnost, skvělý karetní systém a uspokojivý boj a průzkum dělají z této hry, kterou si fanoušci tohoto žánru musí zahrát.