Recenze: Pokémon Scarlet and Purple – The Hidden Treasures of Zone Zero: Part One: The Teal Mask

Svítání

Od svého uvedení 18. listopadu 2022 zaznamenaly hry Pokémon Scarlet a Purple rekordní prodeje a překonaly některé z nejoblíbenějších položek této dlouhotrvající franšízy, a to navzdory přiměřeně vlažnému přijetí, kterého se jim v některých rozích dostalo kvůli špatné optimalizaci a problémům s výkonem. . S hrou The Hidden Treasures of Area Zero pokračují hry v trendu započatém předchozí generací, který nabízí DLC po uvedení na trh místo opětovného vydávání titulů s drobnými změnami a dalším obsahem. The Teal Mask je první polovina, přičemž The Indigo Disk má vyjít koncem tohoto roku. Je ale tato nabídka výhodnou investicí a stačí na kompenzaci různých problémů přítomných ve hrách?

Teal Mask vypráví nový příběh, ve kterém se vaše postava vydá na exkurzi do oblasti Kitakami, rustikálnější a tradiční země, která oslavuje trojici Pokémonů známou jako Loyal Three, kteří je v dávných dobách údajně bránili. lidožrouta. Po příjezdu do Kitakami a setkání se dvěma místními obyvateli, Carminem a jeho mladším bratrem Kieranem, máte za úkol orientační cvičení, které zahrnuje návštěvu tří ukazatelů po celém Kitakami, které vyprávějí historii této oblasti.

Abych se vyhnul spoilerům, nebudu zabíhat do detailů, ale The Teal Mask nesmírně těží z toho, že má pouze jeden příběh, na který se lze soustředit, zcela věnovaný zkoumání tradice regionu a obou nových postav, Carmine a Kieran. Zejména Kieran se během příběhu hodně vyvíjí, protože je ve stejném věku jako vaše postava a také váš přidělený partner pro orientační běh. Čas od času se objeví i další postavy, které položí základy pro druhý díl DLC, The Indigo Disk, ale The Teal Mask vypráví příběh, který nemá žádnou spojitost se třemi liniemi hledání Pokémon Scarlet a Violet a je snadný. následovat.

Je nešťastné, že navzdory silnému, do sebe uzavřenému příběhu, The Teal Mask nedokáže přinést správný závěr, s poměrně náhlým koncem a screenerem „na pokračování“, který uzavře jednání. Čas ukáže, zda The Indigo Disk dokáže navázat tam, kde skončil, a poskytnout uspokojivý závěr, ale v každém případě to vypadá jako medvědí služba vůči tomu, co je zde prezentováno. Malé příběhové rytmy rozeseté po celé hře dávají nápovědu pro The Indigo Disk (a potenciálně i dál), aniž by to ohrozilo příběh, jak se odvíjí, a protože se druhá polovina DLC bude odehrávat na jiném místě s novým obsazením, je zklamáním, že nebyli schopni tuto část příběhu definitivně uzavřít.

Teal Mask vám dává zcela nový region, který můžete prozkoumat s Kitakami, a je prezentována stejným způsobem jako Paldea; jakmile vystoupíte z autobusu, můžete prozkoumat svět a je stejně snadné zapomenout na hlavní úkol a ztratit se v této oblasti, jako tomu bylo v základní hře. Díky menšímu měřítku je svět méně prázdný a hustší, s prostředími více podobnými Hisui z Pokemon Legends: Arceus kvůli nedostatku lidských sídel. To pomáhá Kitakami cítit se jako vlastní jedinečný region, spíše než jen scvrklá Paldea s vlastním Pokedexem.

Tentokrát trasové body slouží jako body rychlého cestování a je jich možná příliš málo na to, aby bylo procházení co nejpohodlnější, zvláště pokud do DLC vstoupíte bez schopností, které získáte vytvořením The. Úkolová řada Path of Legends. Nicméně, Kitakami je rozhodně region nejlépe prozkoumaný co nejblíže začátku Pokémon Scarlet and Purple. Škálování úrovní ve hře z nového stavu uložení působí docela vyváženě, přičemž Pokémon i trenéři jsou na úrovni, která bude mít pocit, že postupuje přirozeně s tou vaší, pokud jste si nedali čas na práci.

Bohužel je to kompenzováno mechanikou neposlušnosti na úrovni, což znamená, že pokud chytíte Pokémona nad konkrétní úrovní odpovídající odznakům, které máte, v bitvě vás neposlechne. Pokud přijdete do DLC s novým souborem pro uložení, budete muset pravidelně opouštět Kitakami a vracet se do Paldea pro Gym Badges, aby vás divocí Pokémoni, se kterými se setkáte a chcete je použít a chytit nad úrovní 20, poslechli. Teal Mask byla jasně navržena tak, aby byla z pohledu příběhu samostatným zážitkem, a když budete muset opustit region, abyste prošli příběhem Victory Road hlavních her, mohlo by to narušit tempo zážitku pro nové příchozí.

Hraní se stávajícím týmem, zvláště pokud jste již dokončili základní hru, nepředstavuje žádnou výzvu, protože divoké bitvy Pokémonů a trenérů budou téměř jistě o několik úrovní níže než ty. Toto je problém, který byl přítomen v DLC pro tituly předchozí generace, takže není překvapivé, že je přítomen v The Teal Mask, ale je nešťastné, že nebylo vynaloženo žádné úsilí, aby se zde zážitek pro vracející se hráče ztížil.

Zklamáním je i Teal Mask s příběhem trvajícím kolem 5 hodin, pokud si nenajdete čas na prozkoumání Kitakamiho, který toho moc smysluplného obsahu nenabízí. Průzkum má být svou vlastní odměnou, která nebude vyhovovat každému, a mimo hlavní příběh a krátký příběh po hře je velmi málo obsahu, do kterého se lze aktivně zapojit. K chycení je celkem 7 nových Pokémonů, z nichž čtyři souvisí s hlavním příběhem a 102 se vrací z předchozích generací. Teal Mask také obsahuje novou minihru, Ogre Oustin, která zahrnuje praskání barevných balónků, abyste dostali jídlo a přinesli ho zpět do cíle v časovém limitu, přičemž nezapomínejte na Greedenta, který přijde a ukradne ho. To může být příjemné na krátkou dobu s přáteli online, ale položky, které za to získáte, to jako sólo aktivitu nijak zvlášť neobohacují.

Problémy s výkonem přítomné v Pokémon Scarlet a Violet se také přenesly do The Teal Mask. Ačkoli je Kitakami podstatně menší, trpí stejnými problémy, které sužovaly Paldea; často klesá pod 30 snímků za sekundu a má znatelné množství pop-in, díky čemuž se procházení stává noční můrou, protože často vstupujete do divokých Pokémonů a před bitvou, ve které se pravděpodobně nechcete spáchat, musíte projít znatelnou pauzou. z toho plyne. Není neobvyklé, že se to stane vícekrát za sebou, protože když opustíte jednu bitvu, budete okamžitě vrženi do druhé s Pokémonem, který se objevil vedle vaší postavy; se stejně trapnou pauzou, jakou se hra vrací do boje.

Modely Pokémonů v bitvě zůstávají ostré a vysoce kvalitní a animace pohybu mohou být někdy ohromující a velmi uspokojivé na sledování. To je však kompenzováno hranatým a temným vizuálem samotného Kitakamiho, se špatnými světelnými efekty a nízkým rozlišením, neustálou přítomností při prozkoumávání, přičemž světové modely postav Pokémonů a NPC zobrazují spíše bizarní animace. Sem tam se však objeví záblesky kvalitnějšího obrazu, protože vzdálenost nátahu je překvapivě dobrá (světlo z raidových doupat můžete často snadno vidět mnohem dříve, než uvidíte doupě samotné, i když někdy to může být také tím, že doupě je dole nabíjet, dokud k němu nebudete blíže) a v oblasti je k prozkoumání celá řada biomů.

Stojí za zmínku, že během mého hraní jsem nikdy nezaznamenal žádné pády nebo problémy s přerušováním hry, ale hra zůstává stejně špatně optimalizovaná, jako když byla poprvé vydána. Není to neočekávané, ale je to zklamání. Vzhledem k tomu, že Kitakami je mnohem méně ambiciózní region než Paldea a hry vycházejí již téměř rok s četnými záplatami, je stále obtížnější tyto problémy ignorovat a vzhledem k tomu, že další franšízy Nintendo z první strany obsahují světy a mnohem ambicióznější hratelnost. zážitky – zde mě napadají The Legend of Zelda: Tears of the Kingdom a Pikmin 4 – druh kvality, který je zde vystaven, je stejně zklamáním, jako když byly hry poprvé uvedeny.

Modrozelená maska ​​je, v dobrém i zlém, více stejná. Vypráví příjemný příběh s vynikajícími tradicemi, díky nimž se Kitakami cítí živý jako kterýkoli minulý region a nabízí stejnou svobodu zkoumání, díky které byla Paldea tak podmanivá. Bohužel přichází také se všemi problémy s výkonem a špatnou optimalizací, díky kterým je Paldea tak frustrující, a její krátká délka, špatně navržené škálování úrovní a neschopnost poskytnout správný závěr příběhu z něj činí méně uspokojivý zážitek, než by mohl mít. byl. léto, zvláště pokud přicházíte ze stavu uložení na konci hry se silným týmem. Hodnota The Hidden Treasures of Area Zero jako balíčku bude samozřejmě určena dvěma jeho díly, ale The Teal Mask není tak silný debut, jak by mohl být.

6/10

Kopii Pokemon Violet – Hidden Treasures of Zone Zero Part XNUMX: The Teal Mask poskytla společnost Nintendo UK pro účely této recenze.