Recenze: Peaky Blinders: Mastermind (Nintendo Switch)

Úplné odhalení, nikdy jsem neviděl jedinou epizodu Peaky Blinders. Jako Američan jsem si nemyslel, že by se slovo „pikantní“ používalo od poloviny 90. let. Ale právě proto jsem vzal tuto recenzi. Může dobrodružná / logická hra fungovat, pokud je založena na televizním pořadu, který jsem nikdy neviděl? Nakonec může.

Peaky Blinders: Mastermind se odehrává v Birminghamu v Anglii, blízko konce první světové války. Hra předpokládá, že hráči sledovali show a nabízí několik představení postav nebo nastavení příběhu. Ve skutečnosti to začíná tím, že se pár postav vrátí z dovolené a poděkuje ostatním za udržení pevnosti v chodu. Souvisí to s konkrétní sezónou? To je vlastně jedno. Co Est-ce que Důležité je, že Peaky Blinders musí ukrást nějaké šampaňské na oslavu.

Při prvním spuštění hry budete vyzváni k výběru obtížnosti. Moudře jsem zvolil jednodušší režim, protože to značně usnadnilo postup, dokud jsem nepochopil průběh hry, což zabralo trochu času. Obecným bodem každé úrovně je dokončit úkoly co nejefektivněji. Toho dosáhnete tak, že budete řídit tok času, který vám umožní přesunout více postav na pozice potřebné k pohybu vpřed. Řekněme například, že musíte otevřít zamčené dveře, aby jimi mohl projít hlavní hrdina Tommy. Nedaleko je v plotě díra, ale projít může jen mladý chlapec, Finn. Musíte tedy přesunout Tommyho poblíž brány a poté obrátit čas a převzít kontrolu nad Finnem, abyste ho dostali dírou v plotě a na několik sekund bránu otevřeli. Pak se trochu vraťte, znovu získáte kontrolu nad Tommym a protlačte ho dveřmi.

To je podstata hry, ale hlavolamy jsou mnohem záludnější. Převezmete kontrolu nad několika postavami, které musí pracovat ve tandemu, aby dosáhly cílů mise ve stanoveném čase. Každá postava má své vlastní jedinečné schopnosti, například Finnovu zmíněnou schopnost vtěsnat se na malá místa, Adinu schopnost rozptylovat muže a Tommyho schopnost přesouvat velké předměty.

Hlavní vychytávkou je samozřejmě manipulace s časem. Ve spodní části obrazovky je zaznamenána časová osa, která ukazuje, kdy dochází k určitým akcím (páčky jsou překlopeny, stráže odkloněny atd.) A kdo již byl přesunut. Při převíjení zpět můžete vidět, jak se dříve přiřazené postavy pohybují v opačném pohybu. Když poté převezmete kontrolu nad jinou postavou, zaznamenané postavy se budou přehrávat v reálném čase při dalším přiřazení. Ne vždy je budete moci vidět, protože sady mohou být docela velké, ale můžete si být jisti, že dělají to, co jste jim řekli.

Mechanismus převíjení času a ovládání různých lidí může být únavný, a pokud omylem převezmete kontrolu nad postavou, která již byla přiřazena, nahrávání této postavy se náhle zastaví a donutí vás ji přeprogramovat. To dává smysl, protože někdy je budete muset přeprogramovat. Přesto je na co si dát pozor, když děláte složitější domácí úkoly.

Hádanky se pohybují od jednoduchých až po obtížné a některé na konci vyžadují hodně plánování. Na obrazovce se objeví indikátory, které vás dovedou k vašemu cíli, i když to je jen zřídka přímka. To je hlavní důvod, proč jsem byl rád, že jsem se rozhodl pro jednodušší režim, protože vám dává body k zasažení. Díky nim poznáte, zda úkoly provádíte dostatečně efektivně, abyste dokončili celou úroveň. Bez nich můžete dojít až na konec a uvědomit si, že nejste ani blízko k tomu, abyste věci dotáhli do konce, a donutili jste se tak začít úplně od začátku.

To však neznamená, že je hra vystavena vysokému tlaku. Pokud nejste dostatečně rychlí nebo vás chytí, vraťte se a začněte znovu od předchozího bodu. V důsledku toho jsou vaším jediným skutečným nepřítelem hodiny a vaše touha dosáhnout nejvyšší pozice a získat všechny bonusy.

Moc se mi líbí vzhled Peaky Blinders: Mastermind, protože hra vytváří efektivní sady, které připomínají městské ulice a sklady z počátku 19. století. I když je někdy těžké určit, se kterými objekty lze manipulovat, grafika je čistá a nikdy vás ve skutečnosti neoklame do skrývání prvků nebo přístupových bodů. Bohužel hra trpí problémy s obnovovací frekvencí, které se zdají být v nejpodivnějších časech. Nemají žádný vliv na hratelnost, ale jsou příliš běžné.

Fanoušci série mohou být také zklamáni, pokud jsou připojeni ke konkrétním postavám. Většina z nich jsou jen bundy na míru, které prohlížíte izometrickým pohledem shora dolů. Bez jakéhokoli hlasového jednání by to mohl být opravdu kdokoli. Statické dialogové segmenty mezi úrovněmi a celkovým nastavením / cílem hádanek přímo odrážejí postavy a témata série, ale na hádankách záleží a tato hra funguje. Budete vědět, kdo každý je, a vstoupíte do toku příběhů asi v pěti úrovních, takže i když pravděpodobně nejste fanouškem, pravděpodobně do ničeho nebudete emocionálně investováni, alespoň vyhrajete. ' necítit se jako ve tmě.

Peaky Blinders: Mastermind je skvělá hra pro fanoušky logických her. Žádná jiná hra se na Switchi tak nehraje a její poválečné nastavení je stejně jedinečné. Tato hra mě nenadchla ke sledování série nebo k získání dalších informací o skutečných Peaky Blinders, ale v mezích hry jsem se skvěle bavil.