Legendary Edition Review - Oblíbená trilogie Citadel

MZadek efekt je speciální série. Jako hry na hrdiny, jako střílečky z pohledu třetí osoby, jako příběhy, jako obsazení postav, jako hry, dokonalá rovnováha mezi hráčskou agenturou a scénářovým vyprávěním – franšíza hry na hrdiny od BioWare vynikala v průběhu let více než jedním způsobem, zejména se svou původní trilogií. Možnost znovu prožít tu slavnou dobu v BioWare, kdy byli vývojáři i tato franšíza v nejlepším, je něco, po čem fanoušci žádají už dlouho, a to je přesně to, co Mass Effect: legendární edice je. Vhodně jako remasterovaná sbírka jedné z nejlepších herních trilogií všech dob, Legendární vydání je úžasný remaster a skvělý způsob, jak zažít nejlepší dílo BioWare k dnešnímu dni pro vracející se fanoušky i nováčky.

Třídílný boj velitele Sheparda proti Reaperům je vždy příběhem, který stojí za to žít, zvláště se všemi DLC a rozšířeními zahrnutými a zabudovanými do trilogie. To vše je obohaceno veškerou mezigalaktickou politikou, konflikty a bitvami mezi množstvím fascinujících mimozemských ras, hromadami tradice propůjčujícími neuvěřitelný život a osobnost místům a druhům a některými z nejúžasnějších mimozemských míst. . Kreativní šťávy BioWare proudily jako nikdy předtím (a nikdy potom) při práci na Hromadný efekt hry a možnost zažít to znovu je skutečný dar. je to daleko, bedra od mého prvního dílu této série, ale stále jsem stejně posedlý jako před více než deseti lety vším, co souvisí s genofágem, konfliktem quarian-geth, flotilou migrantů, válkou prvního kontaktu, původem The Reapers , mezirasová politika Rady a spousta dalších věcí, ve kterých bych mohl pokračovat.

Mass Effect Legendary Edition (3)

„Dost na remasterovanou sbírku jedné z nejlepších herních trilogií, jaké kdy byly vytvořeny, Legendární vydání je působivý remaster a skvělý způsob, jak zažít nejlepší dílo BioWare k dnešnímu dni pro vracející se fanoušky i nováčky. “

Samozřejmě, stejně dobré jako každá tradice, budování světa a vyprávění o vysokých sázkách, skutečné kouzlo Hromadný efekt spočívá v postavách (což něco říká, když vezmeme v úvahu, jak dobré jsou ty ostatní věci). S Legendární vydání, schopnost odehrát celou trilogii v jediném, téměř sjednoceném balíčku, také dělá zázraky. Některé z nejlepších postav v trilogii mají skvělé oblouky a od začátku hodně vyrostly Hromadný efekt 1 na konci Hromadný efekt 3, konkrétně včetně Tali, Liary a Garruse - a sledovat, jak si sami v sobě více věří a stávají se z nováčka na světoborné vojáky, je potěšením. Mezitím je stejně potěšující vidět, jak se pouta mezi těmito postavami prohlubují s měnící se dynamikou a upevňováním přátelství – jako příklad Garrus začíná tím, že je vůči Shepardovi trochu strnulý a formální, ale c Je to absolutní radost vidět přátelství mezi těmito dvěma vzkvétá, když se v průběhu trilogie stanou rovnocennými, spíše než velitelem a pomocníkem.

Všechny tyto věci byly samozřejmě stejně pravdivé v těchto třech hrách, když byly poprvé vydány, jako nyní. Legendární vydání dává nám všem šanci zažít to všechno znovu. Co se týče remasteringu, je zde stále o čem mluvit. Ze tří her, Hromadný efekt 1 kteří dostali nejvýraznější vylepšení – což dává smysl. ME1 nezestárla moc dobře a vrátit se k původní hře a zkusit ji hrát teď může být trochu cvičení trpělivosti, se vší silou. Naštěstí, ačkoli někteří z tohoto věku stále ukazují, Legendární vydání dělá skvělou práci, aby byla hra mnohem propracovanější a modernější.

Vizuální změny jsou nejviditelnější. Stále je tu něco, zejména pokud jde o animace, ale celkově Hromadný efekt 1 je jedním z nejúžasnějších remasterů, jaké jsem kdy viděl - pokud se nejedná o remake, samozřejmě. Místo pouhého zvýšení rozlišení a vyladění několika nesrovnalostí sem a tam, Legendární edice ME1 předělává celá aktiva, dělá prostředí dynamičtější a mnohem hustší, dramaticky zlepšuje osvětlení, přidává doteky a detaily, vylepšuje modely postav a předměty a mnoho dalšího. Výsledkem je hra, která může snadno projít středněrozpočtovým vydáním osmé generace, a to je velký problém pro remaster, nikoli remake hry, která byla uvedena na trh před téměř dekádou a půl.

Mass Effect Legendary Edition (4)

„Spíše než jen zvyšovat rozlišení a tu a tam opravovat pár nesrovnalostí, Legendární edice ME1 předělává celá aktiva, dělá prostředí dynamičtější a mnohem hustší, dramaticky zlepšuje osvětlení, přidává doteky a detaily, vylepšuje modely postav a objekty a mnoho dalšího. “

Z hlediska hratelnosti jsou vylepšení méně účinná. Téměř ve všech oblastech, Hromadný efekt 1 přináší znatelné a často zásadní vylepšení způsobu hry Legendární vydánía přestože tato vylepšení přinášejí okamžitý rozdíl, nedělají dost. Combat je například ostřejší a působí lépe než v původní hře, ale střely stále nemají takový úderný účinek jako Hromadný efekt 2 et 3, pokrytí se vždy zdá být příliš nepřesné a nespolehlivé a možnosti výběru pro vás a vaše spoluhráče v žáru okamžiku vypadají neintuitivně. Sekce Mako se také zlepšily a pochvalu si zaslouží zejména nová funkce boost, ale díky kombinaci frustrovaně navrženého terénu a stále velmi vznosné jízdy z těchto sekcí stále častěji bolí hlava. .

Mezitím to není jen boj, kde je třeba vylepšit uživatelské rozhraní – procházení jedním dlouhým seznamem u prodejců a nutnost otevírat nabídku, kdykoli si chcete například zobrazit mapu, jsou jen některé příklady problémů, které nebylo vyřešeno. nebylo vypořádáno Legendární vydání. Mezitím jsou kontrolní body stále trochu příliš nemilosrdné - při několika příležitostech jsem zemřel v boji kvůli frustrující mechanice krytí a nakonec jsem promarnil desítky minut postupu. Dokončit, Hromadný efekt 1 zejména má také nepříjemné technické problémy, postavy, které se po výstupu z výtahů odmítají pohnout, pouze couvají a odmítají se z jakéhokoli důvodu otočit a čelit správným směrem.

Přesto i přes všechny tyto problémy, Hromadný efekt 1 je stále klasika. Jeho příběh, postavy, budování světa a mechanismy výběru a důsledků byly průkopníky a určujícími trendy v roce 2007 a nyní, o více než deset let později, je to všechno stejně dobré. Musíte se smířit s trochou škubání a nedostatkem lesku, abyste se mohli dostat přes to nejlepší ze zážitku, ale ty nejdůležitější jsou tak hustě zabalené a tak skvěle navržené, že je mnohem snazší tolerovat problémy, které s tím přicházejí. .. ruka.

Mass Effect Legendary Edition (1)

"Hromadný efekt 2 byla již jednou z největších her všech dob, zatímco Hromadný efekt 3, i se svým kontroverzním koncem je také skvělá hra sama o sobě - ​​takže fakt, že Legendární vydání jen je osahat a udělat je hezčími a tu a tam doladit pár věcí je pro mě naprosto v pořádku. “

Vylepšení k Hromadný efekt 2 et 3 jsou ve srovnání mnohem konzervativnější – a upřímně, ty hry stejně moc upgradů nepotřebovaly. Oba vypadají samozřejmě lépe, zatímco progrese byla také znovu vyvážena a systém galaktické připravenosti je součástí Hromadný efekt 3 byl také přepracován, nyní, když multiplayer již není součástí zážitku. Celkově se ale mnohem více drží scénáře. Hromadný efekt 2 byla již jednou z největších her všech dob, zatímco Hromadný efekt 3, i se svým kontroverzním koncem (který je nyní standardně rozšířený), je to také skvělá hra sama o sobě - ​​takže fakt, že Legendární vydání jen je doladí a udělá je hezčími a sem tam doladí pár věcí, to je pro mě naprosto v pořádku. Oba se stále cítí úžasně hrát.

Celkově vzato je to přesně to, co fanoušci tak dlouho žádali – celek Hromadný efekt trilogie sloučená do jednoho balíčku, který nejen že hry vylepšuje, ale pomáhá mnohem více vyniknout jejich kvalitám a zároveň řeší problémy. Samozřejmě zde stále existují problémy, zejména s Hromadný efekt 1, ale pokud hru (nebo alespoň některé její základní systémy) úplně nepředělám, opravdu nechápu, jak mohl BioWare hru výrazněji vylepšit.

Mass Effect: legendární edice je fantastický milostný dopis jedné z největších herních trilogií všech dob.

Verze této hry pro PlayStation 4 byla zkontrolována na PlayStation 5 díky zpětné kompatibilitě.

DOBRÝ

Fantastická vizuální vylepšení (zejména v Mass Effect 1) jdou nad rámec toho, aby bylo vše znatelně lepší; Starší herní systémy Mass Effect 1 zaznamenaly pozoruhodná vylepšení; Trilogie Mass Effect je fantastická a Legendary Edition vám ji umožní znovu si zahrát.

ZLÝ

Navzdory velkým vylepšením mohou být části UI, Combat a Mako v Mass Effect 1 stále docela frustrující.

Verdikt konečný