Recenze Marvel's Spider-Man 2: Nejlepší superhrdinská hra, jakou jsem kdy hrál

Spider-Man je o rovnováze. Od prvních dnů komiksů Ditko a Lee tomu tak bylo vždy. Váš přátelský pavoukovec se vždy snažil vyvážit svůj osobní život, svou povinnost jako Spider-Man, váhu své komunity, svou moc a – možná si vzpomenete – svou odpovědnost.

Ať už jde o Maguirea, Garfielda nebo Hollanda, filmy vždy kráčely po tomto laně a v jeho filmech Amazing, Ultimate, Superior nebo jakémkoli jiném přívlastku v komiksu musel Spider-Man pochybovat o rovnováze svého života. více než 60 let. Člověk by si nemyslel, že zbylo něco, co by vás mohlo překvapit, co by mohlo ukázat napětí v životě Petera Parkera skutečně novým a účinným způsobem. Ale s obratnou, řemeslně lehkostí, Insomniac to vypadalo jednoduše – přináší jeden z nejlepších příběhů Spider-Mana, jaké jsem kdy viděl.

Když se vývojář pustil do Marvel's Spider-Man 2, udělal z New Yorku svou ústřici, představil Mile Moralese jako Peterova svěřence a založil vesmír a zasadil s nadhledem nad 1,5 předchozí hry. A jaké úžasné využití tohoto potenciálu Spider-Mana 2. Od začátku, v úvodní misi, která ukazuje rozsah a sílu toho, čeho je PS5 schopna, hra ohromí. A pokud si myslíte, že padouch devastující centrum New Yorku je tak velký, jak se sem dostane, počkejte, až budete hrát dalších 20 hodin. Soubory se zdají být větší, lepší, hlubší, širší, hezčí, efektnější.

Ať už je to masivní skleněný mrakodrap roztříštěný na střepy, odrážející město kolem sebe v ničivém fraktálu, jak se hroutí na ulici, nebo mrknutí oka inspirované „teď myslíš portály“ do Multiverse of Madness, hra bude překvapení. Vy. Natrvalo. Jádrem toho všeho je samozřejmě PS5, bez technických omezení minulých generací. Výsledkem je, že Insomniac ukazuje, co tento stroj dokáže – více než God Of War Ragnarok, více než Ratchet & Clank Rift Apart. Plynulé přechody mezi dvěma Spider-Many, neuvěřitelné technické výkony, pokud jde o přepínání mezi aktivy, absurdní vizuální prvky, které vás vtáhnou do malířských scén a vzruší. , co? Spider-Man 2 to vše a ještě více umí.

Park(er) Life!

Před vydáním mi režisér hry Ryan Smith v rozhovoru řekl, že Insomniac byl brutální, když odřezával zrno od plev a vylepšoval každý zážitek ve hře. trochu hlouběji nebo trochu více začleněné do příběhu,“ vysvětlil. A nejsou to prázdná slova. Ještě více než v prvních dvou titulech hraje ve vyprávění roli naprosto vše, co zde děláte: nedochází k přetížení otevřeného světa. Je to jednoduché, chytré a přesvědčivé, i když sbíráte 20. Spider-Bota z budovy na okraji města nebo používáte laso v závěrečné honičce s dronem při pronásledování kolem Brooklynského mostu.

Insomniac má správnou rovnováhu. Stejně jako Petr vážil své osobní povinnosti a své závazky vůči městu, developer vážil tlak jeho historie a velkolepost jeho prostředí. Insomniac tančí na tomto napjatém laně, nikdy o sobě nepochybuje, každý rytmus příběhu (přijíždějící závratnou rychlostí) spojuje s několika bonusovými cíli – obvykle pečlivě rozmístěnými po cestě – které vám dávají dostatek svobody cítit se pod kontrolou, ale nikdy není dost sítě na to, abyste viseli. na sobě. Ostatní vývojáři se mohli z tempa Insomniac hodně naučit.

Umění napodobuje život.

Ale co by to bylo za superhrdinskou hru bez boje? Nejsme tu, abychom mluvili o svých problémech a vyřizovali účty s empatií. Tohle není Steven Universe. Na základě předchozích dvou projektů se Spider-Man 2 hraje jako sen. Gadgety a schopnosti mají oddělené cooldowny, každý svázaný s tlačítkem na rameni, a váš obvyklý sortiment útoků, úhybů, webových kulek, skoků a vrhů se vrací (s jejich plynulými animacemi) . Bez ohledu na to, co se stane v boji – bez ohledu na to, kolik přisluhovačů se na vás vyrojí, kdo na vás střílí shora nebo který boss si zahrává s vaším Spidey Sense – vždy existuje možnost. To je v mých očích největší zlepšení oproti minulé hře. Díky tomu působí bojový systém Arkhamu primitivně.

Nechybí ani průvod. Není to tak uspokojivé, jako dostat toho velkého "donga" v Bloodborne nebo okamžitě zničit celou výdrž v Sekiru, ale je to užitečné a dívat se, jak se na vás tyčící 7stopý surovec odrazí a narazí na palubu jako pytel šroubováků, když počtvrté v řadě udělejte pěkný malý úspor... cítíte se tak neporazitelní. Úžasný. Nadřízený. Nebo jakékoli jiné přídavné jméno, které byste chtěli použít.

Máš v sobě punk.

Je tedy škoda, že Insomniac cítí potřebu přerušit tok některými sekcemi, které nejsou Spider-Manem. Víc tady neřeknu, ale až se to stane, budete vědět. Všechna ta hybnost, kterou jste nasbírali odrazem po městě, skákáním z Avengers Tower, sjížděním v metru... narazila na zeď. Zatčen mrtvý. Frustrující a nezodpovědné, tyto sekce jedním šmahem podkopávají fantazii moci a agentury vašeho hráče. Jsou nebezpečnější než jakákoliv gaunerská galerie sestavená pro vaše zdraví. Naštěstí jsou krátké. Bohužel jsou extrémně časté – jeden z nich dokonce brání jakémukoli pocitu vzrušení v závěrečném aktu hry, právě když věci začnou být nejvíce napjaté.

Ale když jsou vaše boty odstraněny ze souše a vy se znovu vznášíte vzduchem na svých nových webových křídlech, vše je zapomenuto. Nasazování linií vlastních popruhů k tichému svázání celého komplexu naježených nohsledů, nasazování Spider-Botů do průzkumných muzeí za vás, řešení malých nezvyklých laserových hádanek, abyste lépe poznali svého strýce (ano, opravdu)... to je všechno Spider -Člověk by měl být – krásně zachycený mezi lehce hloupým a smrtelně vážným. Speciál Petera Parkera. Vše dokonale v rovnováze.

Více než 19 palců Venom, zde.

Spider-Man 2 je výjimečný. Ve vašich rukou je to ta nejlepší superhrdinská hra, jaká kdy byla. Ve vašich očích je to čistá tour de force toho, co dokáže PlayStation 5. V srdci je to těžké, vzrušující a vzrušující. Otevřený svět je tonický, postavy jsou nepokoje, padouši jsou úžasní tím nejlepším způsobem. Zavěste svou nedůvěru do úhledného malého plátna nad hlavou, ponořte se do něj s maskou pevně přitisknutou k obličeji a připravte se na nejhloupější a nejserióznější akční hru roku 2023. To je asi 20 hodin, kdy nejste. zastavte se, dokud neskončí post-kreditní scéna.

Marvel's Spider-Man 2 vychází 20. října pouze na PS5.