The Legend of Heroes: Trails from Zero Review (PC) – A Light Illuminating the Deep

jeSledoval jsem Falcom Stezky série od roku 2019, která doprovází Estelle a Joshuu na jejich dobrodružstvích prostřednictvím Liberla Stezky na obloze pak se přesuňte do Erebonie s Reanem Schwarzerem a třídou VII Studené ocelové stezky. Sledoval jsem, jak Halo vstoupilo v platnost, pustil jsem se do Phantasmy s Kevinem Grahamem a byl jsem svědkem kletby Velkého.

Na konci poslední ságy se však projevila absence příběhu, jmenovitě Lloyda Banningse, Elieho MacDowella, Tio Plata a Randyho Orlanda – Crossbell's Special Support Section neboli SSS. Od jejich bojů až po výzvy, kterým čelili při reformě policejního oddělení Crossbell a nakonec záchraně městského státu.

Poprvé, nulové stezky byl lokalizován do angličtiny a oficiálně zpřístupněn v Severní Americe a Evropě. Pokud jste fanoušky některého ze seriálů, pak nulové stezky je již zřejmé. Nejlepší na tom je, že i nováčci si na začátku najdou spoustu věcí, které si zamilují, i když na některé aspekty může chvíli trvat, než si zvyknou.

"Na rozdíl od jiných titulů v sérii (přinejmenším těch, které se odehrávají na Západě), je zde kladen větší důraz na vyšetřování, sbírání stop a jejich následné skládání dohromady, aby se vyřešily případy."

V příběhu se Lloyd Bannings vrací do Crossbell, svého rodného města, tři roky po smrti svého bratra Guye. Lloyd se vycvičil na policistu a detektiva jako Guy a doufal, že dostojí svému odkazu. Takže když mu byla nabídnuta pozice v Sekci zvláštní podpory, nová skupina plná jedinečných postav a neotřelý přístup k řešení případů – který si později vysloužil škádlení za to, že se vydával za Bracer Guild – tak nadšený není. Nicméně na jeho založení něco je a může (jen možná) být klíčem k vykořenění Crossbellovy temnoty.

Na tempo, zejména na začátku, si můžete zvyknout. Konverzace se obecně pohybují na tenké hranici mezi ostrými a dlouhými, ale stále je tu spousta dialogů, kterými je třeba projít, a to i v případě hlavního příběhu. Jsou i situace, kdy by se nějaký dialog dal přerušit.

Atmosféře to naštěstí neubírá a Nula hraje své karty velmi opatrně při vyvažování charakterizace, vývoje zápletky a budování světa. Na rozdíl od jiných titulů v sérii (přinejmenším těch, které se odehrávají na Západě), je zde kladen větší důraz na vyšetřování, sbírání stop a jejich následné skládání k vyřešení případů. Sledování svědectví a důkazů při prezentaci teorie je životně důležité.

Lesklý zevnějšek Crossbell a rychlý ekonomický pokrok pomalu ustupují skryté, temnější stránce. Je tam těžké téma, ale je dobře a zdrženlivě zpracované. Během dlouhé doby se dozvíte více o každém členu party, což dokonale odpovídá vývoji dynamiky týmu.

„Samozřejmě, že lokalizace si zaslouží spoustu uznání. Práce fanouškovské skupiny The Geofront posloužila jako základ pro oficiální anglický překlad a on jí také propůjčil svůj talent.“

Jsou tam i charakteristiky. Lloyd je optimistický, ale stále skeptický kvůli svému výcviku a zároveň má pochybnosti o svých schopnostech. Elie je laskavá a sofistikovaná, ale její společenské postavení je často v rozporu s její ochotou věci řešit. Tio dokáže být rezervovaný a sarkastický, ale zároveň laskavý a chápavý a Randy je bezstarostný chlap, jehož bezstarostná povaha popírá jeho násilnickou minulost.

Sledovat jejich vztah, jak se sekce zvláštní podpory pomalu, ale jistě rozrůstá (zvláště když se k nim připojí určitá osoba), je radost, zvláště když odkládají pochybnosti a zděšení veřejnosti a bojují za to, co je důležité. Objevují se také některé velmi známé tváře – včetně jedné s opravdu velkou holí – a dobře zapadají do hereckého obsazení, přičemž jsou samy o sobě vynikající.

Každá postava v Crossbell, až po průměrnou pouliční hlídku nebo Wendy v GenTen, má jedinečný dialog. Nezdá se to jako velký problém, ale jak se události vyvíjejí, každá dostává nové linie, osvětluje současnou situaci nebo vás jen informuje o svých událostech. Dodává světu charakter a vybízí vás, abyste prozkoumávali a poznávali jeho obyvatele, ale také viděli, jak se jejich životy vyvíjejí.

Lokalizace si samozřejmě zaslouží tuny uznání. Dílo fanouškovské skupiny The Geofront posloužilo jako základ pro oficiální anglický překlad, kterému také propůjčila svůj talent. Výsledky jsou celkově vynikající, snad s jednou chybou nebo zvláštním překladem, který se objeví zhruba každých tucet hodin. Nehledá vždy přímé překlady, ale zachovává tón a podstatu každé výměny, aniž by úplně sklouzl. Opět je to dobrá rovnováha, která se časem cítí velmi pohodlně. Také křičte do hrudi zprávy – jsou zpět a dražší než kdy jindy, v dobrém i ve zlém.

The Legend of Heroes - Trails of Zero_03

„Vizuální prvky jsou téměř kompletně přepracované, až po čisté a ostré prostředí a textury map. Postavní skřítci také vypadají skvěle, vypadají stejně detailně, ale ne tak uhlazeně, aby působili nepřirozeně.“

Zvláštní zmínku je třeba také zmínit o portování, které provedli PH3 a Peter „Durante“ Thoman (který je také zodpovědný za další hvězdné porty Falcom na PC). Vizuály jsou téměř kompletně přepracované, až po čisté a ostré prostředí a textury map. Postavní skřítci také vypadají skvěle, vypadají stejně detailně, ale ne tak uhlazeně, aby působili nepřirozeně. Výkon je také na místě, a to i při spuštění hry s 8x MSAA a 16x anizotropním filtrováním a uživatelské rozhraní je ostré a zároveň nabízí možnosti škálování.

Funkce jako protokol zpráv, které v původní verzi nebyly, jsou také neuvěřitelně vítány. Co se týče nedostatků, byla tu část budovy s vadnými texturami (což bylo později normální) a panel, který se nezdál správně zmenšený, což hodně vypovídá o kvalitě samotné všeho ostatního. Soundtrack, od cestování přes Crossbell po navigaci Geofront a zapojení do různých bojových situací, není nic menšího než vynikající.

Jak již bylo řečeno, boj začíná pomalu. Jako Heaven trilogie, máte časovou osu s věžemi vaší skupiny a věžemi nepřátel. Útok je okamžitý a založený na vzdálenosti od cíle. Provedení určitých akcí, jako je sesílání umění, může nějakou dobu trvat v závislosti na statistikách postavy. Řemesla se provádějí okamžitě, ale vyžadují hromadění řemeslných bodů, které se získávají útokem.

Některá řemesla mohou zpozdit tah nepřítele, což je skvělé pro sbírání náhodných bonusů na časové ose – jako léčení, okamžitý tah navíc atd. – pro váš tým. Máte také S-Crafts, které způsobují masivní poškození nebo dobrodiní a lze je seslat kdekoli na časové ose pomocí S-Breaks.

The Legend of Heroes - Trails of Zero_04

„Zpočátku se to může zdát klamně jednoduché, ale pro mě to byl úžasný návrat. Klíčové je zaměření na využívání základních slabin a používání craftu ve správný čas, zvláště když potřebujete přerušit silný příchozí útok.“

Postupem času se vám odemknou nové funkce, jako jsou Support Crafts, kde pátý a šestý člen vaší party mohou sloužit jako členové podpory. Objeví se v boji, ale nejsou přímo ovládáni, rozdávají buffy nebo poškozují a zdržují nepřátele. Například Lloyd's Extend Hearts poskytuje 25% nárůst síly všem aktivním členům strany a rozdává 30 práce.

Máte také Combo Crafts, kde dva členové party utratí každý 100 Craft Points, aby způsobili masivní poškození. Některé se odemykají v průběhu příběhu, zatímco jiné jsou k dispozici za úkoly, což dává spoustu podnětů k tomu, abyste se dostali z cesty.

Na první pohled se to všechno může zdát klamavě jednoduché, ale pro mě to byl úžasný návrat. Zaměření na využívání elementárních slabin a používání craftingu ve správný čas, zvláště když potřebujete přerušit silný příchozí útok, je klíčové. Do hry však vstupuje mnoho dalších strategií, od aplikování buffů a debuffování nepřátel až po použití S-Breaks ve správný čas. Přispívá k tomu i nepřátelský design – poté, co se naučíte správné způsoby boje s nepřáteli, běžné bitvy postupují rychlým tempem. Souboje s bossy jsou přitom skvěle zpracované a vyžadují více strategického myšlení.

O Quartz and the Battle Orb není moc co říci, co by fanoušci série ještě neznali. Slot Quartz pro použití Orbal Arts, zkombinujte je pro konkrétní umění a upgradujte sloty pro výkonnější umění a výhody. Jednoduché, ano, ale stále nabízí spoustu hloubky, když se dostanete hlouběji do hry.

The Legend of Heroes - Trails of Zero_02

„Objektivně tomu některé věci brání nulové stezky být perfektní, a to se nemusí líbit všem fanouškům RPG. Ale jako fanoušek Falcomu a seriálu to je skoro všechno.“

nulové stezky je dlouhá hra, prošpikovaná vedlejšími úkoly nebo žádostmi o podporu v každé kapitole, kromě objemných scénářů. Co se týče hraní, mnoho žádostí o pomoc se promění v zabíjení monster nebo hledání předmětů. Díky psaní se cítí jako něco víc, ponoří vás do města a jeho infrastruktury, aniž byste se dále seznamovali s jeho občany.

Ať už jde o objasnění Waldovy osobnosti, o poznání více o pekařském Oscarovi nebo otevření účtu u Crossbell's International Bank pro lepší směnné kurzy Mira, je toho mnoho, co můžete objevovat a dělat. Také je dobré vidět, jak reputace SSS roste s každou další žádostí. Máte také aktivity jako rybaření, truhly s výzvami, sbírání receptů a vaření, čtení knih a Crossbell Times atd. Při přejíždění tam a zpět mezi okreskami vám to může zpočátku připadat trochu zdlouhavé, ale režim vysoké rychlosti a nakonec rychlé cestování to pomáhají zmírnit.

Objektivně určité věci brání nulové stezky být dokonalý, a to se nemusí líbit všem fanouškům RPG. Ale jako fanoušek Falcomu a show to je asi tak všechno. Strhující příběh se skvělými postavami podpořený skvělou lokalizací; ohromující port s vysoce kvalitními funkcemi a vizuálními prvky; přesvědčivý boj s velkou hloubkou; a mnohem víc. Je to charakteristický znak série a vyplatí se počkat.

Tato hra byla testována na PC.