Recenze Crisis Core Final Fantasy 7 Reunion: Jeden z nejpůsobivějších remasterů všech dob, ale v srdci stále hra pro PSP

Marketing pro Crisis Core: Final Fantasy 7 Reunion byl trochu drzý, za moje peníze. Square Enix nazval toto nové vydání klasického PSP „více než remaster“, což zní jako poněkud liberální pohled na to, čím tato hra je – ale ze stejného důvodu, zatraceně, jestli tohle není jeden z nejpůsobivějších remasterů. jsem kdy viděl. Nejlepší vizuální remaster všech dob? Možná. Víc než remaster? Nedostatek.

Crisis Core je podle samotného Square Enix „více než remaster“.

Abychom se vyhnuli pochybnostem, začněme tuto recenzi takto: jasným vysvětlením, co hra je. Jednalo se o kompletní remake. Ale není tomu tak: pod pokličkou, za nádechem vizuálů a modelů postav, které byly vypůjčeny přímo z FF2007 Remake nebo speciálně navrženy tak, aby tomu odpovídaly, je struktura hry do značné míry totožná.

Například Crisis Core tedy stále nabízí relativně malou hru, kde kromě pár her nejsou všechny kapitoly delší než hodinu. K vedlejším misím lze přistupovat kdykoli z libovolného místa uložení a lze jich odemknout přes 300, ale tyto mise jsou navrženy tak, aby je bylo možné hrát ve vlaku stručně; některé z nich trvají déle než několik minut, většina nabízí relativně obecné odměny a všech 300 misí se odehrává na hrstce malých map, což znamená, že u vedlejších úkolů uvidíte stále stejné rozložení úrovní.

Vždy to byla duologie Crisis Core, dokonce i na PSP. Pokud jde o znovuvytvoření a rozšíření příběhových momentů zmiňovaných ve Final Fantasy 7, je to svěží projekt vytvořený tak, aby fanoušky nadchl. Více než FF7 Remake jsou zde určité oblasti původního FF7 znovu vytvořeny ne širokými a obecnými tahy, ale s nepatrnou přesností ve srovnání s původním CG vykreslováním. Je to nostalgická tour de force. K tomu všemu je však připojeno polstrování potřebné k tomu, aby hra s touto ambicí byla na PSP, aniž by trvala přibližně čtyři hodiny.

Každý mrak...

To vše je zde stále přítomno – to znamená, že strukturálně jde stále o hru PlayStation Portable se všemi klady a zápory, které to obnáší. V tomto smyslu mohou být Switch nebo Steam Deck nejlepšími potenciálními platformami pro zažití tohoto remasteru, protože se můžete zapojit do stejné hry stop-start jako na původní platformě.

Nechápejte mě však špatně: změny nejsou všechny vizuální. To je možná oblast, kde Reunion ve skutečnosti zapůsobí nejvíce – v malých úpravách herních systémů, které jsou již ve hře, a to vše ve službách Crisis Core, aby se cítili o něco blíže k FF7 Remake.

Zack je prostě zamilovaný a válčí.

To znamená, že základní akce je v každém okamžiku svižnější a akčnější, ale také to znamená změněnou mechaniku (jako zefektivnění určitých dovedností v kombinaci s normálními pohyby), zcela nové systémy (jako nový systém postojů Buster Sword) , a dokonce i vyladění menu tak, aby vypadalo jako FF7 Remake a bylo funkčnější (s věcmi, jako jsou jasné statistiky útoku na útočné vybavení, léčení pomocí tlačítka mimo bitvu a jasné informace o tom, kolik kořisti je v každé vedlejší misi).

To vše přispívá k tomu, že Crisis Core je mnohem modernější, i když je tu jeden zvláštní vedlejší efekt této modernizace: současné věci téměř slouží k tomu, aby byly trochu zastaralejší věci do hloubky. S těmito modely postav je to stejné; vyleštěnější cutscény vypadají zajímavě, ne-li tak komplexně jako FF7 Remake – ale ani přidání hlasů do těch nejjednodušších scén nemůže zakrýt, jak jsou to postavy s mrtvýma očima s PSP rigem zírajícím přímo před sebe a při chatování porušují některé předpřipravené animace .

Crisis Core byla vždy hrou, kde některé prvky měly a některé rozhodně ne, a vylepšení Reunionu slouží k podtržení těchto rozdílů v odvážnějších krocích. Dokonce se to objevuje ve scénách CG hry: některé jsou zcela nové, některé ne a na PS5 se zdálo, že některé ze starších scén měly viditelné kompresní artefakty, pravděpodobně zmenšené ze všeho, co měl Square Enix k dispozici.

Přepracování této hry muselo být náročný úkol.

Mám pocit, že tohle všechno je důležité říct, v neposlední řadě kvůli tomu, jak Square Enix hru umístil. Je tu také název – který si říká HD remaster s titulky, který se neliší od druhého dílu FF7 Remake, který se jmenuje Rebirth. Je to silný marketing, ale je to také věc, která může některé fanoušky vést k tomu, že si budou myslet, že je to víc, než je. Dovolte mi to tedy zopakovat: stále je to ve svém srdci hra pro PSP. Je to však jeden z nejpůsobivějších a nejambicióznějších remasterů staré klasické hry, jaké jsem kdy viděl.

Co se týče samotného Crisis Core, je stále mocné! Nemyslím si, že je tak výkonný jako v roce 2007 – a zajímavé je, že FF7 Remake s tím pravděpodobně hodně souvisí. Remake byl tak obratný a chytrý, jak prozkoumal slávu a status FF7, že Crisis Core mu nemohlo odolat, protože byl plný ohromujících tropů a zálib, které poháněly 'Final Fantasy Compilation'. 7“ v průběhu roku 2000. Opět zde vstupuje do hry tato podivná osa, kde způsob, jakým byla hra navržena tak, aby vypadala hodně jako FF7 Remake, slouží ke sjednocení obou a zvýraznění jejich rozdílů ve stejné míře.

Ten chlap je nemocný.

Ať už si myslíte, že Genesis chrlí poezii, všichni a jejich pes seká jedním křídlem nebo dokonce FF7 extrémně přikyvuje nosem, hra je bien. Pravděpodobně nejvíce šokující věcí na něm a jeho příběhu bylo něco, co mě tenkrát trochu trápilo – Zack je v podstatě nájemný vrah, který většinu hry tráví prací pro impérium zla. Je to radostné a srdcervoucí, když zabije stovky Yuffieho krajanů a pak trvá na ochraně své cti. V tomto smyslu pravděpodobně nakonec dostane to, co se mu stane. Je zde také zajímavější příběh – ale přímé vyprávění Crisis Core ve skutečnosti nezpochybňuje, co Zackova spoluúčast na děsivých věcech, které vidíme ve FF7, skutečně znamená. Opět to bylo také téma kompilace; rehabilitovat další masové vrahy v Turecku a do jisté míry i samotnou AVALANCHE.

To vše znamená, že ano, příběh se nemění. Není zde žádná křivka ve stylu FF7 Remake nebo rekontextualizace. Největší narativní změnou jsou ve skutečnosti nové hlasové nahrávky pro téměř všechny herní dialogy, především proto, aby zahrnovaly nové obsazení FF7 Remake. Všechno jsou to slušné věci, i když si myslím, že jsem preferoval starého Zacka. Nicméně je hezké, aby série byla soudržná.

Zack v černém.

Ale to jsem odbočil. Dostáváme se tam k plevelu Final Fantasy, a i když se mi to líbí, je to možná příliš těžké téma pro tuto recenzi. Crisis Core obsahuje radostné momenty, sadu skvěle prolomitelných RPG mechanik a příběh, který je ve své nejlepší podobě skutečně pohlcující.

Přebaleno v jednom z nejostřejších remasterů, jaké jsem kdy viděl, je to relativně neodolatelné balení – bradavice a tak. Nedokonalosti na její pečlivě přestříkané tváři jsou v mnoha ohledech součástí kouzla. Je to veselá malá časová kapsle 2000s Square - a možná kuriózní předkrm před Remake částí 2. Je snadné doporučit.

Testovaná verze: PS5, s kopií poskytnutou vydavatelem.