Final Fantasy 16: The Rising Tide Review – Riding the Wave

Vždy je trochu zvláštní vracet se ke hře, kterou jste dokončili kvůli příběhově zaměřeným DLC, zvláště když základní hra měla docela definitivní konec. Komu však v nádrži ještě trochu zbylo, může toho využít k tomu, aby dal extra kladné hodnocení hře, která se vám opravdu líbila. Jako nejlepší příklad často myslím na Mass Effect 3 Citadel DLC – podivně umístěné, ale téměř dokonalé rozloučení. Final Fantasy XVI: The Rising Tide evokuje podobné pocity, protože jsem byl rád, že mám záminku znovu navštívit tento svět a strávit trochu více času s postavami, které jsem si vážil. Přestože se hraje z velké části jako další obsah Final Fantasy XVI, The Rising Tide vyplňuje několik zbývajících mezer a umožňuje vám použít dva nové Eikony v linii úkolů, která dosahuje podobných výšek jako původní hra.

Úkolová řada Rising Tide je integrována do FFXVI těsně před hlavní herní pointou, ze které není návratu, takže to působí jako improvizované rozptýlení v kritickém bodě příběhu. To znamená, že je je nezbytné, protože mnoho událostí, které vedly k DLC, poskytuje kontext kolem jeho příběhu. Jako Clive jste vy a posádka pozváni k návštěvě oblasti zvané Mysidia, klidné oblasti uhnízděné na severu a zahalené závojem mocné magie, abyste se skryli před zbytkem světa a zachovali si jasně modrou fasádu. nebe. Toto je nová oblast hry, která má svou vlastní zajímavou a izolovanou společnost a umožňuje vám prozkoumat relativně malou, ale dynamickou oblast, a její úžasné výhledy vám připomínají, jak FFXVI využívá své technické přednosti k malování dynamického a dynamického světa. . přitažlivý.

Probíhá čtení: FINAL FANTASY XVI – Upoutávka na datum vydání DLC The Rising Tide

Velká část FFXVI byla vizuálně výrazná vzhledem ke své tmavé povaze, takže tropický odstín Mysidie ​​je osvěžujícím kontrastem. Ale pro Cliva to není dovolená: The Rising Tide se točí kolem příběhu Leviathana jako Eikona, který byl, stejně jako všechny ostatní Eikony, použit ve zlé víře. Prostřednictvím hlavních příběhových úkolů a vedlejších úkolů objevíte obyvatele Mysidie, jejich způsob života a jejich zvláštní vztah k Leviathanovi. Lidé jsou soběstační a zacházejí s magií velmi odlišně od zbytku Valisthea a jejich vůdce Shula ztělesňuje jejich filozofii tím, že vás provází celým DLC. Ve velkém schématu věcí ve skutečnosti není výjimečnou postavou, ale je pevnou kotvou pro The Rising Tide a poskytuje dostatek záminky k tomu, aby Cliva odtáhl z vyšlapaných cest. Je to obrat k typickému dějovému tempu FFXVI a ukázalo se, že jde o poměrně jemný příběh o ukončení generačních kleteb způsobem, který se hodí spíše k měkčí stránce FFXVI.

To neznamená, že The Rising Tide nefunguje. dur, protože stejně jako základní hra i zde zůstává základem mix intenzivních soubojů s bossy vetkaných do působivých filmových výřezů. S novým regionem přichází další dungeon a další bitvy Eikonů, které jsou větší než život. Přestože je samotný dungeon poměrně krátký, souboj s bossem, který mě na konci čeká, obsahuje některé chytré a vynalézavé mechaniky, které ve mně zapůsobily i na nájezdníka Final Fantasy XIV Savage. Základní hra FFXVI sdílí mnoho podobností s MMORPG, pokud jde o bojové mechaniky, a to zde zůstává pravdou, ale několik zvratů mě zaskočilo a nechalo mě usmívat se, když se mi je podařilo překonat. A i když jsem to viděl na míli daleko, příprava na další vrcholnou bitvu o Eikon a samotný namáhavý boj přinesly zpět ten specifický pocit humbuku, který FFXVI tak dobře dokázalo vyvolat. Telegrafie některých mechaniků v bitvě EIkon není vždy skvělá, takže při bouchání hlavou o zeď, abyste se dostali skrz, dochází k pokusům a omylům. Přicházet na to, jak vyřešit mechaniku a přitom stále provádět ošklivé, těžké útoky jako Ifrit, bylo stále odměnou a odpovídalo tomu nejlepšímu, co původní hra mohla nabídnout.

Jako kapitola zaměřená na Leviathana, schopnost ovládat sílu ikonického hada je jednoznačným vrcholem. Creative Business Unit III opravdu řekl: "Co kdybychom dali Clivovi zbraň?" a to je v podstatě to, co udělali. Leviathan je eikonová síla zaměřená na projektil, která má svůj vlastní jedinečný režim, který promění Clivovu paži v brokovnici schopnou vystřelovat smrtící kusy vody, a chlapče, roztaví ohromující metr nepřátel. Pro cooldowny získáte také rychlý výbuch bublin a vlnovou schopnost, která začíná ze stran a shromažďuje malé nepřátele k sobě, což z nich dělá snadné cíle pro výstřely z pušek Lov nebo jakékoli jiné AoE kouzlo, které jste seřadili. Existuje uspokojivá zpětná vazba na přistávací výstřely a proplétání mezi pohyby Leviathana a je skvělé vidět, že akční boj značky FFXVI měl stále prostor pro kreativní nápady.

Kromě toho můžete Ultimu použít také jako sílu Eikon, která Cliveovi umožňuje klouzat s křídly, která mohou také násilně zasáhnout davy nepřátel. Většina chladících schopností Ultimy jsou těžké, okázalé ukázky síly, které ve skutečnosti nevedou k rychlé integraci do rotace útoku – pokud chcete nepřátele zasáhnout jen neuctivě, Ultima je Eikon, který potřebujete. Ultima se odemkne spuštěním nového obsahu s názvem Kairos Gates, který je součástí balíčku DLC. Jedná se o bojovou výzvu založenou na rasách, kde postupně Clive získáváte výhody a upgrady, které vám pomohou překonat skutečně obtížnou výzvu nepřátelských hord a remixovaných bossů. Menu a zvukové efekty mezi koly jsou zabaleny do oldschoolové prezentace Final Fantasy, což je roztomilý dotek, ale tyto souboje jsou všechno, jen ne roztomilé. Pokud jste chtěli, aby FFXVI zvýšilo obtížnost, je to slušný, i když jednoduchý způsob, jak z jeho boje vytěžit více.

Nebyl poskytnut žádný titulek

The Rising Tide obsahuje hrstku vedlejších úkolů k naplnění Mysidie, které nabízejí odměny nebo odemykají funkce pro daný region. Ty se pohybují od mluvení s NPC, sbírání předmětů ve světě, likvidace určitých cílů nebo kombinace těchto věcí – většinou pokračující v typickém designu questů FFXVI, což nebyla zrovna jeho silná stránka. To není překvapivé, ale mnoho konverzací v DLC má stále ten podivný, strnulý styl mluvení prostřednictvím cutscény, která v původní hře vyčnívala jako bolavý palec. Je to další z těch FFXIV-ismů, které při použití ve vysoce produkované hře prestižního stylu opravdu neobstojí.

DLC však využívá vedlejší úkoly efektivně několika klíčovými způsoby. Na jedné straně mají tendenci být více zaměřeni na boj, takže to představuje příležitost zdokonalit tyto nové dovednosti ovládání Eikonem. Jakmile je ale hlavní děj DLC dokončen, objeví se nová várka vedlejších úkolů, které nechávají celkový příběh dýchat, a jsou životně důležité, aby umožnily Shule a lidem z Mysidie ​​otočit list. Trochu mě šokuje, že jsou označeny jako vedlejší úkoly vzhledem k jejich dopadu na kontextualizaci The Rising Tide. A i když odměna za dokončení toho všeho není nutně hmatatelná, je to emocionální odměna, která místo toho přináší do temného světa FFXVI tolik potřebné teplo.

Nebyl poskytnut žádný titulekNebyl poskytnut žádný titulek

Zázraky Mysidie ​​jsou také zastoupeny v nové hudbě z The Rising Tide. Nikoho nepřekvapí, že skladatel Masayoshi Soken a jeho tým opět vařili. Hlavní vesnice Haven má chytlavou, ale smutnou akustickou melodii, která úžasně vystihuje prostředí, a téma krásného světa mě zasáhlo jako rozšíření hořkosladkých pocitů, které jsem cítil v dílech FFXIV: Endwalker . Téma dungeonu zahrnuje světelné elektronické prvky, které sdělují něco nevysvětlitelně magického o prostředí a zároveň připomínají hlavní leitmotiv používaný v celém FFXVI, jako by zapouzdřovaly celou cestu zvukem. Zatímco téma boje s bossy Eikonu je jednou z výbušných a úžasně vzbuzujících skladeb, které vás v daném okamžiku nabudí, jde o uklidňující hudbu, kde jsou emocionální nuance dobrodružství přenášeny prostřednictvím not, které skládají písně.

Hraní The Rising Tide bylo hořkosladké. Přes všechny chyby mám ve Final Fantasy XVI hlubokou zálibu, takže jsem byl rád, že mám solidní háček, který mě přivedl zpět do Valisthea, i když to byla spíše krátkodobá cesta, která skončila v době, kdy jsem začal. to. Žijte s novým prostředím, schopnostmi a postavami. V mnoha ohledech nabízí The Rising Tide něco, čeho bych si přál, aby původní hra měla ve svém příběhu trochu víc: dynamiku a vřelost. FFXVI byl navenek zlověstný a temný, o což mu šlo. Ale mít tento kontrast, který doplňuje ústřední témata původní hry, byla opravdová lahůdka, zvláště s některými zajímavými herními zvraty. The Rising Tide je snadné doporučení pro ty, kteří si užili základní hru, a velmi dobrý způsob, jak vyslat FFXVI.