Recenze: FFXIV Endwalker staví na pevných základech

Siliconera +

V lednu 2022 budu mít celkem 1560 přihlášených dní Final Fantasy XIV. Můj vztah ke hře začal naplno během beta období FFXIV Znovuzrozené království. Zatímco znovuzrození titulu bylo podstatným zlepšením, Znovuzrozené království byl stále známý pro své nudné hledání. Na chvíli komunita dokonce navrhovala, aby noví hráči prohledali celou její historii, aby dosáhli koncového obsahu, který hra tehdy nabízela. Kvalita MMORPG by se jen zlepšila Směrem k nebicílenější scénář a nové třídy zaměstnání. Zatímco mé nadšení z rozšíření po vydání opadlo Stormblood et Shadowbringer, cítil jsem známý spěch, když FFXIV Endwalker byl odhalen. Poprvé po asi dvou letech jsem byl opět nadšený z prodloužení. Těšil jsem se na aktualizace a byl jsem zvědavý, jak tým vyřeší příběh, který se vyvíjel v průběhu zhruba deseti let. Jedno však zůstává jasné. Final Fantasy XIV nadále staví na již tak pevných základech, aby rok co rok přinášela lepší hráčské zkušenosti.

Úvod do endwalker začíná téměř okamžitě a je pomalejší než předchozí FFXIV rozšíření. Hráči jsou odvedeni do Old Sharlayan, byrokratického městského státu, který zůstal důležitým místem již před začátkem Znovuzrozené království. Slouží jako jedno ze dvou hráčských center, místo konání je silně vyzdobené a obývané učenci a řadou dalších rezidencí. Ve městě je bezprostřední pocit kultury. Je to svědectví o stavbě světa FFXIV se stal nezbytným v zásobování.

Živá recenze Final Fantasy XIV Endwalker

Odtud děj pomalu postupuje, ochromen samotnou povahou izolacionistického městského státu a samotnými tajemstvími, která uchovává. Eskortní questy zahrnují doprovázení lidí jako G'raha Tia a další Seventh Dawn Scions a cítí se tak záměrně. Zatímco slouží jako výplň, seznamují hráče s důležitými oblastmi a umožňují vám ptát se těchto známých NPC na historii města. To znamená, že tyto pseudo-eskortní mise začínají předbíhat jejich vítání dlouho po 10hodinovém rozšíření. Frekvence, s jakou se plodili, ve mně vyvolala touhu po tom, aby se znovu objevil starý, vyzkoušený a pravdivý vzorec hledání. To konkrétně se stává něčím jako nepříjemností mnohem dále v expanzi.

Navíc, pokud je nyní oblast Thavnair prozkoumatelná přes Endwalker FFXIV rozšíření, to vypadá víceméně jako odrazový můstek. Není to úplně organické, jako rozlehlá Dravanská vysočina Směrem k nebi nebo celé Ala Mhigo v Stormblood. O Thavnair a barevném městě Radz-at-Han se toho dá říct jen málo. Je to dáno především událostmi, které se během příběhu odehrávají. Hlavní dějové rytmy, které se objevují v Thavnair, se soustředí na groteskní zoufalství The Final Days. Zoufale se snaží překonat hranici toho, že jsou skutečně otřesní a zároveň mají naději. Je škoda, že toto město konkrétně nemá příležitost aktivně zazářit stejným způsobem jako Old Sharlayan, protože se cítí kulturně bohatší.

Hráč bude také poměrně krátce přiveden ke Garlemaldu kvůli příběhu. Jak se vyprávění snaží být lepší, pokud jde o představení Garleanovy říše a různých témat, která se snaží řešit, do značné míry upadá. To je způsobeno použitím paralel v reálném světě, které příběh zřejmě nedokáže vhodně zvládnout, než se konečně přesune k naléhavějším otázkám. Jako poslat hráče na Měsíc. Což je bohužel většinou odsunuto na výplňový obsah. Zatímco Loporrits jsou rozkošným novým přírůstkem do hry, zdálo se, že velká část této části byla implementována, aby prodloužila hráčům čas Endwalker FFXIV. Navíc, kdykoli se Loporritové objevili mimo Měsíc, obvykle to znamenalo přerušení napětí jakékoli vážné události. To nakonec způsobilo, že některé body v příběhu působily jako plný tónový bič. Konkrétně se jedná o případ po napjatém setkání se Zenosem, kdy se objeví Lopporit prosící o pudink.

Tady je příběh Endwalker Final Fantasy XIV začal mě ztrácet. Hráči se musí dozvědět o událostech, které vedly k posledním dnům. Postavy z Shadowbringer vraťte se a jsou dobře propracovaní a zároveň představí důležité nové tváře. Odhaluje také plný rozsah toho, proč byla původní hvězda rozdělena. Příběh končí degenerací v kosmickém měřítku, a to doslova. Nebudu zabíhat do spoilerů, ale finále hry mě poněkud zklamalo, protože skutečný antagonista 10letého konfliktu je představen kolem XNUMX hodin rozšíření. Final fantasy jak k tomu seriály inklinují, ale endwalker Zvládá to špatně ve srovnání s téměř každým jiným titulem před ním. Tu a tam jsou však poseté malé kousky fanouškovské služby z předchozích rozšíření, které hráčům slouží jako připomínka dědictví MMORPG a hodin investovaných do světa Eorzea. Během Final Trial byl okamžik, který jsem si užil, ale bylo to hlavně kvůli vzpomínkám, které jsem měl Znovuzrozené království. Kromě toho jsem na konci nebyl ovlivněn endwalker a většinou se cítil zklamaný ze závěru.

Naštěstí se hratelnost rok od roku zlepšuje, a to je místo Endwalker FFXIV dál září. Zpočátku jsem měl trochu obavy z úprav a velkých změn v pracovní třídě. Úlohy jako Gunbreaker se však snáze spravují na ovladači. Díky novým aktualizacím vyvolávače je tato práce také více zatěžující. Nyní mohou Summoners správně vyvolávat Primaly jako Garuda, Ifrit a Titan, aby ničili nepřátele. Nicméně, pokud jde o dovednosti úrovně 90, některé práce mají pocit, že byly přepracovány speciálně pro špičkové zkoušky nebo nájezdy. Konkrétním příkladem je schopnost White Mage úrovně 90. Zdá se, jako by byla navržena spíše pro výstavní prostory pro celou párty a méně pro sólovou hru nebo dungeony.

Nejzajímavější práce v Endwalker Final Fantasy XIV jsou Sage a Reaper. Jak můžete očekávat, tito dva mají pocit, že byli vyrobeni speciálně pro toto rozšíření. Oba jsou mobilnější a citlivější. The Reaper je úkol DPS pro boj na blízko, ve kterém hráči hledají křehkou rovnováhu mezi udržováním tří různých měřidel plných. Zatímco Job má pouze dvě komba, existuje spousta dovedností, které lze mezi nimi proplétat. To umožňuje hráčům přivolat svého avatara, aby způsobil nepřátelům větší poškození. Na konci to vypadalo hodně jako samuraj Stormblood, neustále spřádat útoky dohromady, aby způsobily obrovské množství poškození. Ale Reaper nabízí větší mobilitu a neuvěřitelný potenciál jako DPS během Extreme Trials.

The Sage je další osvěžující práce. Zdá se, že má více společného s Směrem k nebi-st verze astrologie. Neměl jsem šanci vměstnat tuto práci do dvou extrémních zkoušek, ale zjistil jsem, že házení štítů a léčení bylo v jejich současných iteracích více zapojeno než White Mage nebo Scholar. Kromě toho Sage odměňuje hráče za přijímání a rozdělování poškození. Je to zajímavá změna tempa. Hráčům, kteří při léčení touží po intenzivnějším zážitku, se potenciálně bude líbit, co mudrc nabízí.

Obsah konce hry v Endwalker FFXIV také cítil velkou spokojenost. Dungeony nejsou příliš dlouhé a extrémní akce se zdají být přístupné novým hráčům. Na obrazovce se vznáší poměrně dost efektů. Objevily se však nové značky endwalker lépe telegrafovat AoE nebo celoskupinové tankbustery (extrémně těžké útoky vyhrazené pro tanky), které musí být nasáklé oběma tanky. Díky tomu jsou Extreme Trials snadněji zvládnutelné, protože hráči nyní dostávají jasné značky, co se stane a kdy. Jejich vymazání bude přirozeně vyžadovat trochu cviku, ale není to příliš frustrující. Za posledních 10 let mi zůstalo jasné, že jednou z největších předností je FFXIV je ve svém bojovém designu, protože i nadále spoléhá na mechaniku způsobem, který dává smysl.

Další skvělý doplněk v celém rozsahu Endwalker FFXIV jsou mnohé změny v kvalitě života. Mezi ně patří možnost nyní vidět, kam se ve městech teleportujete, prostřednictvím implementace mapy nyní spojené s aetheryty. Hráči si již nebudou muset pamatovat konkrétní jména etherů při procházení městy. Místo toho se mohou jen podívat, kam se budou teleportovat. I když je to zdánlivě malá změna, je to pravděpodobně jedna z mých oblíbených věcí endwalker. No, to a schopnost nyní vyhledávat předměty na trhu metodou výroby nebo sbírání. Je to spousta malých změn kvality života, které se v průběhu hry zdají velké, hlavně proto, že to usnadňuje a zefektivňuje zážitek.

konečně, Endwalker Final Fantasy XIV znamenal konec jedné éry. Sledujte vlákna z Znovuzrozené království skončit. Příběh je plný fanfár, vzdává hold minulým rozšířením způsobem, který někdy působí přehnaně nebo jen tím správným způsobem trefuje hřebík na hlavičku. Příběh sice není tak účinný, jak by mohl být, ale vylepšení v boji a zlepšení kvality života ano endwalker silná expanze.

Final Fantasy XIV a endwalker rozšíření, jsou okamžitě k dispozici pro PlayStation 4, PlayStation 5 a PC.