Recenze: Part-time UFO (Nintendo Switch)

Ačkoli jsou nejlépe známí tím, že jsou duchy série Kirby a vytvoření franšízy Super Smash Bros., nezávislý vývojář HAL Laboratory se nikdy nevyhýbal experimentování s novými nápady mimo oblíbené IP adresy. Jeden z těchto nápadů z roku 2015 přišel v podobě BoxBoy!, série logických plošinovek (se svými vizuály těžkými ódami na rané tituly Game Boy), ve kterých jste ovládali čtvercovou postavu jménem Qbby. Série se stala kritickým hitem na 3DS a brzy přinesla tři pokračování, z nichž nejnovější bylo na Switch. V roce 2018 se nejnovější rozkošný malý projekt HAL spustil ze svého obvyklého ekosystému platformy Nintendo s vydáním Part Time UFO pro mobilní platformy. Nyní na Switch dorazila kdysi mobilní exkluzivní nabídka HAL s několika novými zvonky a píšťalkami, které pomáhají překládat to, co z toho dělá jedinečné mobilní úsilí.

Part-Time UFO je logická hra založená na fyzice, která se podobá hře s jeřábem bez zjevných laciných podvodů v jejích skutečných strojích. Ovládáte roztomilé a citlivé UFO vybavené roztažitelným drápem, který vypadá jako létající talíř z 1950. let minulého století smíchaný s BoxBoy's Qbby. Na začátku, když máte rychle za úkol pomoci farmáři, který přišel o svůj drahocenný náklad, dostanete časopis s různými brigádami, abyste pomohli obyvatelům Země. Kromě několika grafických vylepšení tu a tam se obecná podstata UFO na částečný úvazek od jeho mobilního protějšku mimo ovládací prvky nezměnila. V mobilní verzi jste měli virtuální D-pad pro ovládání částečného časovače UFO. A ano, toto nastavení ovládání funguje do určité míry dobře a je snadno opravitelné, ale ostatním to může připadat odpudivé a neohrabané. Verze Switch to však usnadňuje těm, kteří se původně vyhýbali konvenčnímu D-padu a nastavení ovládání jedním tlačítkem pro relativní snadnost.

Cílem každého úkolu je dokončit jeden úkol pomocí svého spolehlivého vysouvacího drápu k uchopení předmětů a jejich umístění a zároveň je vyvažovat preferovaným způsobem. Tyto puzzle scénáře zahrnují rekonstrukci dinosauří kostry v muzeu, stavbu pyramidy z roztleskávaček nebo prosté použití drápu k chytání konkrétních druhů ryb. Verze Switch zde obsahuje nový pracovní prostor, ve kterém je obchod s hračkami. Při této práci musíte nejen uchopit konkrétní hračky a umístit je do krabice, ale také musíte zavřít víko krabice, abyste dokončili misi. Nejen to, ale v každé z pracovních pozic také najdete elegantní a divokou estetiku pozadí, která vynikne, když se dostanete na vyšší úroveň. Malé detaily, jako je tento, jsou jedním z mnoha důvodů, proč ocenit HALovu pozornost k divnému a milému.

Při provádění těchto extrémně zábavných scénářů jste také zodpovědní za boj s váhou a vyvážení předmětů. To se stává jednou z největších výzev, které je třeba překonat, když váha každého předmětu také ovlivní, jak ovládáte svého malého UFO kamaráda. Nastanou chvíle, kdy budete muset dokončit cíl, jen abyste se přehoupli mezi nošením poslední věci a vlastní prací. Je to frustrující, ale to všechno je součástí procesu. Jedna věc, kterou je třeba zvážit při zadávání a umisťování určitých předmětů, je najít nejlepší způsob, jak splnit úkol, aniž by jedna věc přerušila veškerou vaši tvrdou práci. Celkově je to zábavné balancování s vlastními malými zvraty.

Zatímco začátek každé práce vám podrobně řekne, co máte dělat hned, jsou chvíle, kdy jsou obrázky na pozadí určité oblasti životně důležité, abyste řekli, že přestavba starověkého chrámu je správná. Jsou to malé detaily, jako je tento, které vám pomohou najít lepší skóre ve stanoveném čase. Každá úloha bude mít na obrazovce výzvu k uvedení počtu položek zbývajících na každém místě správně při každém blikání, aby bylo indikováno, co je třeba shromáždit. Všechno to zní neuvěřitelně jednoduše, ale s každou prací jsou specifické volitelné podmínky, které musíte splnit, abyste získali až tři medaile. Tyto medaile mohou být uděleny na základě dokončení práce v určitém časovém rámci, nalezení tajného předmětu, nasbírání několika předmětů nebo dokonce správné přestavby muzejního artefaktu. Medaile, které vyděláte, pak odemknou další úkoly, které můžete dokončit s mírně obtížnější verzí předchozích úkolů.

Jedinou malou nevýhodou těchto volitelných pracovních podmínek je, že někdy prostě nevíte, co dělat. Jinými slovy, kromě hlavního cíle prezentovaného u každé zakázky jsou vám předem předloženy tři obrázky. Většinu z nich samozřejmě rozeznáte, ať už jde o časový limit nebo uchopení řady předmětů, ale najdou se i ty, které je složitější rozluštit. Opět je trochu nepříjemné, když jsem se přistihl, že svůj úkol příliš často přerušuji, abych se neodradil od ponižujícího veselí na obrazovce.

Kromě medailí, které můžete sbírat, můžete také vydělávat peníze na základě skóre, které si vypočítáte, umístěním předmětů na jejich preferovanou pozici nebo umístění. Zdejší měnu lze použít k nákupu nových kostýmů pro našeho přítele UFO. Tyto kostýmy také přicházejí s vlastní sadou výhod, které se mohou hodit pro různé práce, které by vám mohly připadat složité. Například kostým nindžy vám umožní létat rychleji s nošením věcí nebo bez nich, zatímco oblečení mořského kadeta vám umožní pohybovat se mnohem rychleji. Mezi nošením kostýmu pro bubenický major, převlékáním se za včelu nebo tím, že se stanete Qbby of BoxBoy, není nouze o rozkošný a elegantní vzhled malého UFO.

I když váš čas strávený v katalogu prací UFO na částečný úvazek může být krátký, stále existuje spousta dalšího obsahu, do kterého se můžete ponořit. Kromě sbírání všech medailí mezi úkoly jsou k dispozici dva nové režimy k prozkoumání. První na řadě je režim Ostrov pokladů, který vám umožní cestovat prastarou ruinou, bojovat s mimozemskými nepřáteli a hledat klíče k odemknutí tajného pokladu. Svým způsobem tento režim poněkud rozšiřuje potenciál plnohodnotné UFO adventury na částečný úvazek, za kterou bych byl osobně rád. Druhým novým zahrnutým režimem je Infinity Tower a v tomto případě máte za úkol pečlivě postavit nejvyšší věž, kterou můžete, aniž by se zřítila nebo spadly nějaké předměty z okraje silnice. Věž nekonečna mě doslova a do písmene srovnala se zemí, když jsem zjistil, že se chystám překročit vysoký práh, jen abych viděl, jak se moje tvrdá práce v okamžiku rozpadá. A protože nebudete hned vědět, které předměty budete muset uchopit a pečlivě umístit, každý pokus se stane cvičením na rozložení váhy, při kterém se vám zapotí dlaň. To samo o sobě dělá z tohoto nového režimu skvělý čas, i když se vám znovu a znovu nedaří.

Kooperativní hra pro dva hráče je také novinkou ve Switch verzi Part Time UFO. S dvojicí ovladačů Joy-Con se můžete s přítelem pustit do složitějších verzí předchozích úkolů, které jste dokončili v režimu pro jednoho hráče. Podobně jako v kooperaci ve Snipperclips je zde spousta zábavy, když spolupracujete na splnění složitého úkolu bez ohledu na to, co se děje. A i když to může být místy frustrující, když spolu děláte složitější úkoly, nakonec zažijete chvíle, kdy se budete smát, usmívat nebo obojí.

Když bylo Part Time UFO původně vydáno na mobilních platformách, nabídlo jedinečný pohled na fyzikální jeřábovou hru s roztomilým zvratem a všemi svéráznými citlivostmi, které HAL Labs nabízí. Verze Switch zanechává vše, co z ní činilo překvapivě zábavný a radostný zážitek, a zároveň ji optimalizuje pro konzoli a přidává několik skvělých nových funkcí. Nově zahrnutá kooperace je nutností pro každého, kdo se rád škrábe, aby dokončil složitý stavební úkol, a režimy jako Tower of Infinity a Treasure Island dodávají této rozkošné sadě vzrušení extra hloubku. Zatímco Kirby jako franšíza může občas obsadit vývojovou produkci HAL Laboratory, Part Time UFO alespoň uklidňuje nekonečnou radost a kouzlo, které s tím může vždy přijít.