Recenze: TY the Tasmanian Tiger 4: Bush Rescue Returns (Nintendo Switch)

TY je zpět! Po 20 letech a různých vydáních se náš hrdina z australského vnitrozemí vrací na Nintendo Switch ve hře TY the Tasmanian Tiger 4: Bush Rescue Returns. Toto dobrodružství s bočním posouváním, původně vydané v roce 2013 pro zařízení se systémem Windows, bylo zcela přepracováno pro naši oblíbenou hybridní konzoli s vylepšeným obrazem a zvukem, díky čemuž je lahůdkou pro nové i staré fanoušky.

Zatímco TY's Adventures byla v průběhu let mixem 2D a 3D dobrodružství, TY 4 je zcela zaměřena na boční rolování. Přebírá typické tropy plošinovky, jako je běh a skákání, a přidává svůj vlastní šmrnc. Například věrná zbraň TY přichází v podobě klasického bumerangu, který se vrací k odesílateli pokaždé, když je spuštěn. Toto šikovné zařízení lze také upgradovat, přičemž různé bumerangy mají různé efekty. Je zábavné dozvědět se o každém z nich a začít je také snadné.

TY tasmánského tygra 4 - Nintendo Switch

Dalším aspektem, který odlišuje TY od ostatních v žánru, je jeho zasazení. Seriál se odehrává v australském vnitrozemí, což mu dodává osobitý pocit ve světě plném houbových království a zelených kopců. Ve skutečnosti vývojáři z Krome Studios do této hry začlenili co nejvíce australské kultury.Samotný TY je samozřejmě v podstatě Australan, má podobu dnes již vyhynulého tasmánského tygra, ale odhaleno je mnoho dalších divokých zvířat. Cestou potkáte koaly, kakaduy, ještěrky obojkové, kasuáry a krokodýly. Fanoušci zvířat se dočkali.

V celé sérii byl nepřítelem TY obvykle Boss Cass a tento opeřený démon se vrací, aby znovu způsobil potíže. Ale i když chce TY zachránit situaci, je také pověřen mnoha vedlejšími úkoly, které pomáhají těm, kteří to potřebují; odtud název „Bush Rescue“. TY je typický chlapík od vedle, který pomáhá každé nešťastné duši, která se ztratí, nebo dokonce hasí otravné požáry. Tyto mise zpestřují hru a představují nové postavy a předměty.

Toto kombinační téma pokračuje v průběhu celé hry, s krátkými výzvami roztroušenými po úrovních plošinovek. Ty přerušují postranní rolování hraní rychlými rozptýleními, jako jsou časovky. Jsou zábavné a náročné a dávají hráčům něco navíc, na čem mohou pracovat. Existuje také spousta sběratelských předmětů, které vás udrží na háku, což vytváří další motivaci k opětovné hře.

Jednou z největších změn mezi touto verzí z roku 2023 a originálem je zcela nová hlasová práce a animace. Oba jdou při oživování postav velmi daleko a je vidět, že tým těmto postavám věnoval spoustu času a úsilí.

Animace obsahuje cutscény, které sledují TYův příběh, když putuje do zapadákova, aby pomohl svým přátelům. Práce s hlasem přidává do této ostré animace další vrstvu a vytváří něco, co působí jako karikatura sobotního rána. To vyvolává otázku: Kdy dostane TY svůj vlastní Netflix speciál?

Za zmínku stojí i soundtrack s výrazně australským nádechem, který doplňuje postavy a scenérie. Opět, hodně práce bylo jasně vynaloženo na vytvoření dokonalé atmosféry pro TY a jeho přátele, a je to vidět. Když vývojáři vloží do hry své srdce a duši, bude hraní mnohem příjemnější.

Celkově je TY the Tasmanian Tiger 4: Bush Rescue Returns mocná plošinovka s australským šarmem. Je jasné, že uvedení čtvrtého výletu TY do života na Switch bylo věnováno hodně péče, a to s nádhernými audiovizuálními prvky, které hráče ponoří do vnitrozemí.

Hledáte více o TY 4? Podívejte se na náš rozhovor s Krome Studios, kde najdete všechny zákulisní informace!