Recenze: Touhou Spell Bubble (Nintendo Switch)

Představuji si, že mnozí z vás čtou tuto recenzi s funkční znalostí série pekelné míčové hry Touhou Project a jejích různých spinoffů. Nemám tyto znalosti a omlouvám se za to od začátku.

Touhou Spell Bubble je nejnovější spin-off. Jelikož je to moje první hra v projektu, neznám postavy ani tradice. Naštěstí jsem nemusel být. I když jsou prezentovány, jako bychom je již znali, příběh se většinou omezuje na hru. V podstatě několik postav vytvořilo novou herní konzoli, která bere svět útokem. Vypadá povědomě? Aktuálně trendová hra se jmenuje Spell Bubble a sledujeme mladou svatyni jménem Reimu, která ji podezřele řeší, ale brzy zjistí, že se účastní turnaje.

Je to lehké, a přestože se příběh v hlavní kampani i prostřednictvím DLC větví mimo původní předpoklady, je stále zábavný. To je důležité, protože Touhou Spell Bubble obsahuje spoustu dialogů pro bublinový popper.

Na příběhu samozřejmě nemusíte pracovat, pokud dáváte přednost akci před vyprávěním. Kouzelná bublina Touhou také obsahuje režim výzvy, který vás postaví přímo do bitev proti mocným nepřátelům. Multiplayer je nabízen prostřednictvím režimu Battle a pravděpodobně tam strávíte spoustu času, pokud máte poblíž někoho, s kým si můžete hrát. Zde bohužel neexistuje žádná online možnost.

Samotná hratelnost je nápomocně vysvětlena pomocí tutoriálů pro příběhový režim. V zásadě střílíte barevné koule přes pole bublin a vytváříte řetězy jedné barvy. Připojte tři nebo více a bubliny zmizí. Vyčištění obrazovky však není vaším konečným cílem. Vymazání velkých čísel jedním zásahem přidává rytmickou složku, ve které musíte stisknout tlačítko, když se kroužky na bublinách sbalí. Je to snadné, ale zábavné.

Zde je cílem zaplnit soupeřovo hrací pole troskami tak, aby bubliny dopadly na dno. Když k tomu dojde, získáte body za počet bublin dostupných na obrazovce. Ale i v obraně existuje strategie. Někdy je užitečné mít na své straně spoustu bublin, protože vám to umožní vyčistit více z nich najednou. Každá postava, se kterou se setkáte (a kterou poté můžete hrát), má také speciální karty kouzel, které můžete hrát po stanoveném čase, a jejich použití se stane klíčem k získání výhody. Mnohokrát jsem si myslel, že Karty kouzel mé postavy jsou úplně k ničemu, dokud mě nenechaly vybojovat vítězství z losování za porážku. Stejně tak jsem se nemohl dostat přes některé vyzyvatele, než jsem jim čelil se správnou postavou.

Hratelnost a požadované strategie jsou o něco složitější, než co jsem zde nastínil, a na první pohled to může být zdrcující. Zjistil jsem, že jsem ztracen po několika dnech mezi výukovými programy a mým dalším herním zasedáním, přičemž jsem zapomněl na strategie potřebné k tomu, abych byl nad věcí. Rozhodl jsem se začít znovu a byl jsem schopen lépe pochopit, jak postupovat vpřed. Pokud si myslíte, že máte štěstí, zamyslete se znovu. Je zde mnoho věcí, které je třeba zvládnout. A protože každá postava má jiné schopnosti, začíná být docela zábavné hrát s každou z nich, když jsou odemčené. Je také zábavné sledovat osobnosti dívek, jak prostupují hratelností.

Tím ale zábava nekončí. Protože existuje rytmická složka, víte, že musí existovat i hudba. V tomto případě jde většinou o věci J-Pop založené na syntezátorech projektu Touhou. Přesně 48 titulů. Vysoce energetická hudba dokonale splývá s optimistickou akcí a úrovně nekončí, dokud to písně nezmizí. Ten, kdo má na konci písně nejvíce bodů, je prohlášen za vítěze. Časovač odpočítává až do konce a hra se stane nádherně hektickou, když se pokusíte získat tyto konečné body, než dosáhnete nuly.

To vše se snoubí ve výbušné kombinaci zvuku, akce a barev, která je docela infekční. Hra pro více hráčů je určitě tou správnou cestou, pokud jste schopni komunikovat s přítelem nebo členem rodiny v televizi. Díky různým režimům pro jednoho hráče a obtížnosti však Handheld hraje dobrou zábavu, když jste na cestách.

Můj jediný skutečný problém s hrou je její vyvolávací cena. Neříkám, že Touhou Spell Bubble nestojí za 54,99 $, jen že podobné tituly jsou k dispozici za mnohem méně, pokud jste jen po základní hratelnosti. Tato cena je obzvláště problematická, když Taito chce také 9,99 $ za každé ze tří dostupných DLC balíčků, z nichž všechny poskytují šest dalších skladeb a fáze výzev.

Stojí to za to? Vestavěná hratelnost je určitě dost na to, aby to tak bylo, a je dostatečně návyková, aby na chvíli zabavila i diletanty Touhou Project. Pokud ale nejste vážným fanouškem bublinových popperů, přistupujte k tomuto nákupu obezřetně (nebo očekávejte prodej).