Recenze: Tomb Raider I-III Remastered (Nintendo Switch)

Budeme to brát částečně jako recenzi, částečně jako ocenění Tomb Raider I-III Remastered s Larou Croft v hlavní roli. Všichni hráči určitého věku mají tyto tituly, které nás přenesou do jiné éry. Pro většinu čtenářů Pure Nintendo se pravděpodobně jedná o hru NES nebo GameCube. Pro mě je to Tomb Raider 2, mimo jiné na Macintoshi.

Mám v živé paměti, jak jsem to hrál ve sklepě (v mém případě, ne v matčině). Napsal jsem jeho recenzi na dnes již neexistující web Mac, když jsem v autě čekal na zahájení pracovního pohovoru. Honda byla nakonec ztracena kvůli kombinaci černého ledu a betonové střední bariéry. Práci, kterou jsem dostal a mám dodnes. A teď mám zase Tomb Raider.

Tomb Raider I-III Remastered V hlavní roli Lara Croft (na rozdíl od toho, kdo… Tennessee Buck?) vám přináší první tři hry Tomb Raider, původně vydané v letech 1996 až 1998. Jsou to nepochybně nejlepší hry v historii franšízy před vydáním původní série. ztratilo svou cestu a předtím, než Square Enix zcela zbavilo kouzlo a osobnost restartem trilogie Survivor. Ale vydrží I-III po tak dlouhé době? V důležitých oblastech ano.

Celá věc ponechává trochu na přání. Získáte hry a jejich DLC: Unfinished Business, Golden Mask a The Lost Artifact. Všechny tři hry jsou obnoveny docela efektivně; grafika se v roce 2024 neotočí, ale vypadá dobře a funguje skvěle v dokovaném a ručním režimu. Aspyr zvolil šťastné médium mezi původní prezentací a hladším a chutnějším displejem. Osvětlení je realističtější, textury vystupují z objektů a vše je méně... ostré.

To znamená, že máte možnost okamžitě přepínat mezi remasterovanou a původní grafikou stisknutím tlačítka Joy-Con +. Kromě ocenění kontrastu mezi těmito dvěma je zde praktický užitek. Hry Tomb Raider zahrnují mnoho důmyslně skrytých průchodů, které vedou k kýženým zdravotním sadám a vzácným artefaktům, a tyto otvory jsou s moderním osvětlením a stínováním velmi těžko viditelné. Původní grafika je beaucoup jasnější, takže jsou užitečné pro zkoumání nebo dokonce načasování vašich skoků při sjíždění ramp.

Nebudu se rozepisovat o každé hře, protože základy najdeme ve všech třech. Laru ovládáte z pohledu třetí osoby, když běhá, skáče, klouže, šplhá, houpe se, houpe se, plave a příležitostně se prodírá „hroby“ všeho druhu, od ruin na vrcholcích hor až po potopené vraky. Žádné z těchto prostředí není podle dnešních standardů „otevřené“. Bod A až bod B je poměrně lineární, i když některé úrovně tak nemusí vypadat, když do nich poprvé vstoupíte.

Boj zahrnuje především palbu z různých zbraní na bestie, realistické i mytické. Občas se utkáte i s jinými lidmi, ačkoli tyto hry v žádném případě nejsou krvavými lázněmi, z nichž by se série stala (tak proč by mě zajímalo hodnocení M). Důraz je kladen na průzkum a řešení ekologických hádanek, přičemž boj to někdy ztěžuje.

Myslím, že ze tří her, které jsou zde obsaženy, Tomb Raider II dosáhl nejlepší rovnováhy mezi tím vším. Tomb Raider představuje zábavný úvod a je ze všech tří nejjednodušší. Tomb Raider II byla doba, kdy vývojáři nechali Laru střílet na všechny válce. Tomb Raider III se začíná zamotávat a je trochu zklamáním, ale přesto doporučuji hrát ho jako poslední, protože je zdaleka nejtěžší; čas strávený s prvními dvěma zajistí, že vaše ovládací schopnosti budou na úrovni.

Když už mluvíme o ovládání, pravděpodobně budete chtít změnit výchozí nastavení, než se pokusíte hrát. Po 15 minutách s Tomb Raiderem jsem si rval vlasy; pohyb tak jednoduchý jako převrácení Lary o zeď byl cvičením ve frustraci. Zdá se, že hra standardně používá příkazy „tank“ místo „moderní“ a já rozhodně potřeba modernosti. Ocenil by také lepší popis mapování tlačítek.

Kromě ovládání se objevily i další problémy. I když vizuální vylepšení hratelnosti vypadají docela dobře, u cutscén se stejná láska neprojevila. Není to nic hrozného, ​​ale úvodní scéna Tomb Raidera zanechává dost špatný první dojem. Aspyr mohl také předělat výběr her a obrazovky nastavení, aby byly uživatelsky přívětivější. Všechno to zavání 90. léty. Samozřejmě to sedí na zdrojový materiál, ale nemyslím si, že potřebujeme, aby herní možnosti byly historicky přesné.

Navíc všechny problémy s hratelností ve srovnání s originály stále existují. Budete muset hodně bojovat s umístěním kamery, zejména během bojů. A tyto časované hádanky jsou stejně nudné jako dříve, zvláště v pozdějších hrách, kdy dostat se ke dveřím hrobky před jejich zavřením vyžaduje pokročilou paměť a spouštění tlačítek.

Co já zvyklý na co si stěžuji, je nedostatek bonusového obsahu. S tímto balíčkem získáte tři skvělé hry, DLC pro každou hru a přístup do Lara's Mansion (v podstatě tréninkový kurz) za 30 dolarů. Stojí to 10 dolarů za hru a raději bych to vzal, než abych platil 50 dolarů za zahrnutí historického obsahu a rozhovorů. Aspyr nás žádá, abychom se soustředili na hru, a podle toho nás účtuje. Fyzické vydání by bylo fajn, ale možná se ho dočkáme od Limited Run Games, protože v minulosti spolupracovali s Aspyrem.

Opravdu jsem si rád tyto hry znovu zahrál. Pokud své akční hry nehodnotíte podle počtu těl, zůstává Tomb Raider I až III radost hrát navzdory (nebo možná právě proto) jejich nucenému lineárnímu postupu. Říkám to a zároveň plně uznávám svou nostalgii po těchto starých hrách. Nevím, jestli mladší hry, kteří nevyrůstali s Larou – nebo kteří začínali s hrami Square Enix – budou mít stejný pocit. Ale za 30 dolarů za všechny tři tato kolekce rozhodně stojí za prozkoumání.