Recenze: The Dark Eye: Memoria (Nintendo Switch)

The Dark Eye: Memoria je přímým pokračováním hry The Dark Eye: Chains of Satinav. To znamená, že pokud jste nehráli předchozí hru, budete docela ztraceni. Je to hra, která byla vytvořena s očekáváním, že jste dokončili jejího předchůdce, připraveného na další. Moje rada by tedy byla, ujistěte se, že jste si nejprve zahráli Chains of Satinav. Neztratíte se úplně, ale nezískáte plný zážitek, který očekáváte.

Realisticky by tyto dvě hry měly být prodány jako jeden balíček, včetně obou her. Nevím, proč nebyli.

A co je nejdůležitější, The Dark Eye: Memoria je vylepšení oproti tomu, co bylo dříve. Opět sledujeme Gerona, hrdinu předchozí hry, který se zoufale snaží napravit. Tentokrát však sledujeme i další postavu: princeznu Sadju. Příběh princezny Sadji se odehrává stovky let před Geronovým, ale oba jsou velmi důvěrně propojeni a navazují na sebe. Geron používá Sadjin příběh, aby pomohl pochopit, jak vyřešit své vlastní problémy, ke kterým došlo v předchozí hře.

Hlasové herectví se od předchozí hry bohužel nezlepšilo, i když Sadja jasně vyčnívá. Tam, kde je Geron často přetahovaný, si Sadja je jistá a živí ji nadšení. To spolu se způsobem, jakým jsou postavy vytvářeny, opravdu naráží na sílu nového hlavního hrdiny. Je to opravdu závan čerstvého vzduchu z první hry. Přidání dalšího hlavního hrdiny také ve hře vyvolává pocit, že má větší dynamiku. Celkově se s oběma postavami cítí lépe.

Nikdy není na vás, koho si vyberete, s kým budete hrát. Je to poháněno historií, ale změna vždy připadá organická, nezbytná a dobře načasovaná. Geronova pohádková kamarádka Nuri, se kterou jsme se setkali v prvním zápase, je také podruhé lepší. Minule byla jednou z lepších postav, ale díky příběhu se tentokrát cítí ještě více rozvinutá a nadále dělá z Gerona mnohem hezčí postavu.

Umění každé scény opět opravdu vyniká. Po hraní obou her jsem stále zaskočen její krásou. S tímto záznamem jsou minulé části také magičtější a mystičtější, což neustále dokazuje tvrdou práci, která k tomu patří. Tento umělecký styl dokonale zachycuje vše, co se vám hra snaží přinést za všech okolností. V této hře však není žádné zlepšení na animacích, které opět chybí.

Ve své recenzi na The Dark Eye: Chains of Satinav jsem mluvil o tom, jak puzzle vyniknou a jsou dobře navržené. Tato hra také pokračuje v plnění tohoto slibu, přidává nové prvky a věci k přemýšlení, mírně zvyšuje výzvu, ale ne za každou cenu pro vaše potěšení.

The Dark Eye: Memoria nerozbíjí formu toho, co bylo dříve, místo toho se rozhodlo zlepšit a stavět na těchto základech. Činí tak a přináší ještě napínavější příběh než originál. Postavy se nyní cítí více ztvárněné a plně realizované, i když se herectví nezlepšilo. V dialogu je opět šum, což je pravděpodobně způsobeno překladem a přechod z PC na konzoli není tak bezproblémový, jak bych doufal. Přesto je u této hry nejdůležitější příběh a rozhodně přináší.