Recenze: Tandem: A Tale of Shadows (Nintendo Switch)

Tandem: A Tale of Shadows kombinuje strašidelný příběh s roztomilým uměleckým stylem a vytváří hru, která stírá hranice fyziky. Pohrává si s konceptem puzzle plošinovky přepínáním mezi dvěma úhly pohledu, které se odvíjejí v odlišných dimenzích.

Příběh je poměrně jednoduchý. Mladá dívka jménem Emma se ujala úkolu vyšetřit zmizení pohřešovaného chlapce Thomase. Na jejím pátrání ji doprovází plyšový medvídek Fenton, který se dokáže přesunout do jiné dimenze stínů. Hrajete za Emmu a Fentona, proměňujete se mezi jejich dvěma realitami a řešíte hádanky, zatímco si procházíte strašidelným sídlem, kde si myslíte, že je Thomas držen v zajetí.

Nabízí docela zajímavou hratelnost. Přepínáte mezi pohledem Emmy shora dolů a pohledem Fentona s posouváním do strany. Tlačítka, která stisknete, předměty, kterými pohybujete, a páky, které zatáhnete, ovlivňují obě dimenze a musíte si být vědomi vztahu mezi nimi, abyste mohli ve hře postupovat.

Tandem: A Tale of Shadows je rozdělen do mnoha částí, které jsou popsány jako „světy“. V praxi mají podobu různých oblastí v rozlehlém a strašidelném sídle. Existuje pět hlavních segmentů, z nichž každý má svůj vlastní jedinečný design a mechaniku. Ty jsou docela vynalézavé, se skleníkem, se kterým se musí manipulovat, a kotelnou s parními ventily, které se musí seřídit. Každý "svět" je rozdělen do různých úrovní, které vyvrcholí hlavolamem.

Hádanky jsou zajímavé, ale nijak zvlášť obtížné. Vzhledem k tomu, že jde o hru PEGI 7, je přístupná dětem s méně rozvinutými schopnostmi řešit problémy, přičemž je stále dostatečně atraktivní pro starší hráče než standardní puzzle plošinovka.

Pokud Fenton narazí na Shadow Spikes nebo se Emma chytí do pasti, znovu se objeví v podstatě hned vedle místa, kde naposledy zemřeli. To znamená, že sázky nejsou nijak zvlášť vysoké. Přesto mě obecně bavilo procházet se sídlem, chápat, jak každý nový mechanik funguje spolu s organizováním stínů, aby Fentonovi nabídl bezpečnou cestu jeho dimenzí a zároveň ochránil Emmu před pastmi a monstry.

Jediný aspekt Tandem: A Tale of Shadows, který podle mě potřebuje více práce, je vyprávění. Trailer pokládá základy pro zajímavou záhadu, ale samotná hra se o ni příliš neopírá. Nevysvětluje to vztah Emmy a Fentona zvlášť dobře, ani to, jak Fenton získal své nadpřirozené schopnosti. Není známo, jak se jim podařilo najít sídlo, kde je ukrytý pohřešovaný chlapec, zatímco policie a jeho bohatí rodiče se k němu nemohli přiblížit.

Na konci dne to není příliš dějová hra, takže se nejedná o žádnou převratnou záležitost. Důraz byl očividně kladen na hádanky a osobitý styl, obojí dobře postavené. Můžete si klidně zahrát celou hru, aniž byste věnovali pozornost příběhu a dostatečně si užili hádanky. Myslel jsem si však, že bylo zasazeno tolik zajímavých semen, že bylo zklamáním nevidět je kvést.