Recenze: Tales from the Dragon Mountain: The Strix (Nintendo Switch)

Tales from the Dragon Mountain: The Strix je logická adventura od Cateia Games. Hrajete za Minu, která se vrací ke své babičce hledat vnitřní mír. Vydává se však na nepředstavitelné dobrodružství s fantastickými tvory a tajemnými událostmi. Má hra pro hráče stejný účinek?

Hra začíná s trochou pozadí. Mina vypráví své noční můry ze ztráty své babičky a svého domu v plamenech. Víme jen, že existuje Temný pán, o kterém mluvila babička. Když se tedy Mina vrací do opuštěného domu, je ponořena do tajemství a hádanek.

Předem řeknu, že historie pro mě nic neudělala. Dabing byl špatný, vývoj postavy byl malý a celkový příběh byl sotva vysvětlen. Víme, že Strix je Temný pán, kterého se každý bojí, ale neexistuje vysvětlení, jak se vůbec zapojila Minina babička nebo něco podobného. Když už jsem to řekl, hra pro mě byla dost nudná.

Tato hra obsahuje šest rychlých kapitol, z nichž každá se zdá kratší než ta předchozí. Každá kapitola je jiná scéna. Například první kapitola je dům vaší babičky. Můžete jít do různých místností nebo oblastí. Pokud se s někým můžete pohybovat, objeví se žluté nohy, nebo se jako kurzor objeví otazník nebo ruka, pokud s něčím můžete komunikovat.

Každá oblast obsahuje hádanku pro hledání a výzkum. Tyto položky, i když všechny měly svůj účel, se zdály náhodné. Klíče by byly skryté k odemknutí dveří nebo truhly, ale někdy budete muset sbírat klacky nebo malé korálky pro hádanku nebo vytvořit další položku, kterou použijete pro přístup k jiné položce. Například sbíráním klacků a prken k vytvoření žebříku pro přístup ke klíči.

Je to zcela správné, ale hra nikdy nebyla konzistentní. Na začátku není žádný směr, takže musíte ukazovat a klikat na náhodné položky, dokud nenajdete hádanku před sebou. Někdy musíte kombinovat položky ze svého inventáře, abyste vytvořili něco jiného. Jindy to hra udělala za vás automaticky. Někdy sbíráte předměty do skládačky a pak to musíte vyřešit sami. Jindy jste předměty vyzvedli a poté je vložili do skládačky, kterou vyřešili sami.

Hledání a hledání bylo velmi snadné. Hádanky byly také, ale každopádně byly zajímavé. Některé byly klouzavé hádanky, jiné byly kousky papíru, které bylo nutné poskládat jako skládačku. Ostatní jen umístili různě barevné drahokamy na správné místo. Nebyl k tomu ani žádný rým ani důvod. Pokud drahokam svítil, věděli jste, že ho máte na správném místě. Takže s tím bylo spojeno jen málo myšlenek.

I přes jednoduchost a rychlost hry musím poznamenat ovládání. Dříve jsem zmínil, že ve hře neexistuje žádné vysvětlení, a to včetně ovládání. První obrazovka, na které se podíváte, je místo, kde zadáte své jméno (což mimochodem nic neznamená; neexistují žádné herní soubory a vaše postava se jmenuje Mina). Těžko jsem zjišťoval, jak zadat své jméno, protože ovládací prvky vůbec nejsou tím, na co jste ve hře zvyklí.

Celá hra používá dvě tlačítka: právo analogová páčka pro pohyb kurzoru a ZR pro kliknutí na věci. Hru jsem restartoval třikrát v domnění, že moje hra byla rozbitá, než jsem na to přišel.

Když už mluvíme o ovládacích prvcích, byly během celé hry docela nudné. Zvykl jsem si na to docela rychle, ale hitboxy hry byly nekonzistentní. Chcete -li například s něčím komunikovat, musíte například kliknout na položku v inventáři a přetáhnout ji na vymezenou plochu. Na některé položky bylo potřeba kliknout s přesností, na jiné ne. Někdy něco kliklo, a když jste kurzor odsunuli, kliklo to a vy jste se k tomu museli vrátit.

Stejné to bylo při přesunu z jedné oblasti do druhé. Někdy vás kliknutí na žluté nohy posune vpřed, ale jindy jste se museli pohnout kliknutím na dveře vedle nohou.

Celkově pro mě byly Tales from the Dragon Mountain: The Strix jen dobrá hra. Příběh neměl žádný významný význam a hratelnost byla místy nudná. Hádanky mě zaujaly, i když některé byly příliš snadné.

Dokončení hry mi trvalo asi 3-4 hodiny. Za požadovanou cenu 9,99 $ by možná stálo za nákup, pokud máte rádi hry pro vyhledávání a výzkum. Potenciálu bylo mnoho, ale hra minula značku.