Recenze: Super Mario 3D All-Stars Shines Three Classics

Super Mario 3D All StarsNová kompilace platformy Nintendo na první pohled vypadá jako soudržná kolekce. Zahrnuty jsou všechny tři hry - Super Mario 64, Super Mario Sunshine et Super Mario Galaxy - představují první tři vpády franšízy do úrovní bezplatného roamingu. Ale právě rozdíly mezi těmito hrami, a to jak v jejich původním vývoji, tak ve způsobu, jakým byly upraveny pro tento balíček Nintendo Switch, skutečně vypovídají.

Super Mario 64

Super Mario 64

První 3D Mario Hra, Super Mario 64 má zásadní význam při definování toho, co by měl být pohyb a jak by měly polygonové hry fungovat. Je zakladatelem. Je to průlom. Tyto věci jsou stále pravdivé.

Jeho věk ale nelze popřít. Součástí přípravy pódia pro budoucí věci je, že hry, které staví na těchto inovacích, se dostanou před křivku a staví na ní. Tehdy byly objednávky skvělé, ale teď? I v kontextu Super Mario 3D All Stars, a zejména na platformě s podobnou hrou Super Mario Odyssey, drsnější aspekty skřípou. Je to věrné. V tomto ohledu je to pravděpodobně to, co hráči chtějí, spíše než něco, co vypadá 'špatně' a narušuje staré strategie. Je však třeba mít na paměti.

Aktualizovat je také obtížnější. the Super Mario 3D All Stars verze hry zůstává v poměru stran 4 ku 3. To je pravděpodobně způsobeno technickými problémy při rozšiřování rané hry, jako je tato. O přístupu založeném na emulaci bylo řečeno hodně, ale neexistuje žádný jiný přístup, než remake v plném rozsahu, který by opravil navržené úrovně bez prostředků k vyplnění. Tyto prostory nebo platforma se stanou příliš obtížnými, pokud kamera se přiblíží na oříznutý pohled.

Co je zde, je však dobré! Prvky uživatelského rozhraní jsou ostřejší než to, co jsme viděli ve verzích Virtual Console. Náraz na rozlišení zpříjemňuje prostředí. Schéma ovládání funguje dobře i bez speciální konfigurace původního ovladače. Obsahuje také několik oprav, které jsme na Západě neviděli, protože vychází z japonské verze „Shindou“. Toto nové vydání Nintendo 64 přidalo další opravy práce mezinárodní verze a také podporu hry Rumble Pak. Je to téměř stejné a o tyto opravy se budou starat pouze speedrunneri, takže většina lidí prostě získá stabilní verzi hry se silovou zpětnou vazbou.

Super Mario Sunshine

Super Mario Sunshine

Ze tří remasterů zahrnutých v Super Mario 3D All Stars, Super Mario Sunshine je nejkonvenčnější. Profituje z velké obrazovky, protože je vybavenější, aby to zvládl. Jeho ovládací prvky jsou do značné míry neporušené. Cutscenes jsou stále stará videa s nízkým rozlišením a jsou natažená, pravděpodobně proto, že nikdy nebyla vytvořena v lepší kvalitě. Tyto okamžiky jsou pomíjivé a budete si přát, aby se jich v motoru stalo více. Jsou tím, čím jsou.

Sluneční svit je určitě nejkontroverznější částí sbírky. Některým lidem se nelíbí vodní balíček FLUDD a to, co dělá s hratelností. Někteří si myslí, že ovládací prvky nejsou tak přesné a citlivé jako ostatní Mario Hry. Možná hudba skřípe a opakuje se příliš často? Nebo je pro vás rám a marnost příliš zvláštní? Nic z toho se nezměnilo, takže pokud jste měli s hrou nějaké problémy, stále tam jsou. Ale v důsledku těchto recenzí mnozí nikdy nedali hře skutečnou šanci. Mezi dvěma hrami potenciálně přehnanými mnoha Mario Fanoušci, Sluneční svit nabízí jinou kampaň, potenciálně méně zastaralou.

Vizuálně, Super Mario Sunshine nemá ozdůbky Galaxie aby se extra rozlišení cítilo mnohem lépe. Je to plošší, univerzálně skvělá hra. Zůstává to tady. Je to ten druh vzhledu, který jsme zvyklí vídat revidovaný se světelnými efekty ve hrách jako je Wind Waker et princezna Stmívání aktualizace. Přesto je to pro něco s omezenými ambicemi stále bezpečné a dokonale hratelné.

Super Mario Galaxy

Super Mario Galaxy

Super Mario Galaxy už to byla z estetického hlediska opravdu působivá hra, a už jen ten náraz do rozlišení udělal zázraky s tím, co už tam bylo. I když neříkáme ne úplné vizuální přepracování hry, jak to je, toto je nejbližší Super Mario 3D All Stars přichází k moderně vypadající hře.

Největší výzva pro Galaxie přizpůsobeny novým kontrolním schématům. Hraní se dvěma Joy-Conem nejvíce napodobuje původní formát Wii. Toto schéma někdy vypadá mírně odsazeno bez stejného druhu ovládání ukazatelů, ale funguje dobře. V ručním režimu se hra spoléhá na dotykovou obrazovku, která napodobuje ukazování a navigaci v nabídce, a to natolik, že pomocí tlačítek nelze vybírat možnosti nabídky. To je zvláštní, protože hraní s tradičním ovladačem po připojení tyto funkce umožňuje. Je dobře, že tam jsou dotykové ovládací prvky! Je to často skvělé! Je však zvláštní, že funkce jsou při odhlášení odstraněny.

Super Mario Galaxy byl navržen pro televizi, protože ostatní dvě hry nebyly. Pohyb po prostředí s převrácením jeviště a pohybem vzhůru nohama pravděpodobně způsobí pohybovou nevolnost, když jste blíže k obrazovce. Všimněte si tedy, že pokud vám to někdy způsobilo problém! Po ukotvení to samozřejmě není větší problém než v originále: stále tam je, ale pro většinu to není zásadní problém.

Super Mario 3D All Stars

Zbytek

Mimo tři samotné hry toho moc není Super Mario 3D All Stars. Zahrnutí plnohodnotného hudebního přehrávače se všemi třemi zvukovými stopami je vítaným bonusem, jako tomu bylo u podobných her Super Smash Bros Ultimate, Galaxie soundtrack je zde jasná hvězda. Díky plným orchestrálním nahrávkám a ohromujícím tématům je tak pozoruhodné, že Nintendo stále pravidelně využívá své skladby na akcích a v propagačních materiálech. Je tedy dobře, že je to tady, a je také příjemné mít přístup k nostalgii Super Mario 64Vysílá. (Pokud budete hrát znovu Super Mario Sunshine v této kolekci a znovu nějak chceme ty písničky poslouchat víc, nejsme si jisti, co ti mám říct.)

A to je vše! Bylo by hezké, kdyby Nintendo v takovéto kolekci rozpoznalo svou bohatou historii a zahrnlo více dalšího materiálu pro tyto milované hry. Prostě to tu není. Koupíte si upgradovanou verzi jedné ze svých oblíbených her, další hru, která se vám pravděpodobně líbí, a pak třetí, kterou si pravděpodobně můžete vyzvednout nebo odejít. Bez ohledu na vaše hodnocení se zde pravděpodobně díváte!

Takže spíše než se dívat na to, co tato kolekce mohlo by být, je snazší a jednodušší zjistit, co je zde, a rozhodnout se, zda vám to stačí. Pokud je některá z těchto her vůbec oblíbená, dokonce i ty okrajové vylepšení z nich dělají ty nejlepší a nejpohodlnější verze, které by pro vás mohly znamenat prodej. Není tu nic, co by je „opravilo“, pokud se vám poprvé nelíbily. Získáte to, co dostanete, a důvěra společnosti Nintendo v základech není neopodstatněná.

Super Mario 3D All Stars je k dispozici na Nintendo Switch do 31. března 2021.