Recenze: Starward Rogue (Nintendo Switch)

Starward Rogue je střílečka se dvěma tyčemi. Znáte to cvičení: vyhýbejte se kulkám a střílíte do všeho, co je v dohledu. Tato konkrétní položka v přeplněném žánru obsahuje pekelnou hratelnost shora dolů s roguelike prvky. Pokud si vykouzlíte představu kulek, které na vás létají, když procházíte místnost za místností a hledáte bossy a sběratelské předměty, pak víte, co můžete očekávat. Naštěstí se hra i přes nevýrazný první dojem hraje dobře.

Když poprvé hrajete Starward Rogue, jednoduchý tutoriál vás provede hlavními prvky. Hrajete roli robota se zbraněmi, který může upravovat svou rychlost, střílet libovolným směrem a odpalovat rakety. Je to plynulé a jednoduché, i když mě zpočátku odrazoval malý text na obrazovce a možnost při určitých herních interakcích stisknout páčku R. Naštěstí lze toto tlačítko upravit v nastavení hry.

Starward Rogue – Nintendo Switch – obrazovka 3

Nastavení jsou ve skutečnosti poměrně robustní. Můžete si pohrát s možnostmi videa a mimo jiné upravit zoom, kontrast a ostrost. V audio oddělení si můžete hrát s různými hlasitostmi. Můžete také upravit různé ovládací prvky hry, jako jsou mrtvé zóny levé a pravé páčky, nebo přepnout výchozí rychlost. Je to vítané množství přizpůsobení.

Když už jsme u zvuku, rychlé stopy jsou vynikající. Takové beaty jsou základem adrenalinového žánru shmup. Ve Starward Rogue se skladby se svým návykovým rytmem plynule posouvají do pozadí, aby vás udržely co nejlepším možným způsobem.

Starward Rogue – Nintendo Switch – obrazovka 1

Princip hry je jednoduchý: přežít pět pater. Každé patro se skládá z bludiště procedurálně generovaných místností plných nepřátel nebo pokladů. Jakmile najdete a porazíte šéfa tohoto patra, přejdete na další. Dokončete je všechny a hodí se kredity. Pět úrovní obtížnosti, dlouhý seznam úspěchů a další sběratelské předměty vám dávají důvod hrát znovu, pokud uspějete.

Dostat se tam je obtížné, jak už to v tomto žánru bývá. Díky bohu za tato nastavení obtížnosti, která mi umožnila jít celou cestu po nějakém úsilí na jednodušší režim. Silnou stránkou jsou především šéfové. Tito velcí padouši jsou zábavní v soubojích a nabízejí různé pohyby a vzory střel.

Starward Rogue – Nintendo Switch – obrazovka 2

Jedním z mých oblíbených prvků každé střílečky jsou upgradovatelné zbraně a Starward Rogue není výjimkou. Většina pokojů nabízí speciální položky, zdarma nebo zakoupené. Ty vám umožňují měnit zbraně nebo vylepšovat své dovednosti, jako jsou obranné štíty, užitečné drony, které útočí ve váš prospěch, nebo možnost doplnit vaše rakety, když nepřítel zemře. To přidává na zábavě, protože se stáváte nejlepší verzí svého robotického já.

Dalším zábavným prvkem je speciální cíl daný na začátku každého patra. Může to být nákup tří předmětů před dokončením podlahy nebo nalezení a poražení bosse v daném čase. Tyto volitelné pobídky zvyšují zážitek tím, že poskytují další misi, která má za následek bonusové XP.

Celkově jsem se u Starward Rogue bavil, i přes počáteční obavy. Všechny problémy s ovládáním byly vyřešeny v Nastavení. Text na obrazovce je na můj vkus v dokovaném režimu stále trochu malý, ale ceny pro handheld jsou mnohem lepší. Pokud máte šanci, je to solidní střílečka s houpajícím se soundtrackem a spoustou akce, když si prorazíte cestu pěti patry chaosu plného kulek.