Recenze: Shin Megami Tensei V (Nintendo Switch)

Napsání této recenze mi trvalo dlouho, hlavně proto, že když jsem hru poprvé koupil, Nechtěl jsem to hrát. Jsem fanouškem série – hodně jsem si užil Shin Megami Tensei IV, Strange Journey a dva spin-offy Devil Survivor 3DS – ale už je to nějakou dobu, co se mi začátek hry tak líbil. že Shin Megami Tensei V.

Důvodů je celá řada, prvním je ten, že vám hra nedává absolutně nikoho, o koho byste se měli starat. Představí se nám několik studentů, jejichž povahám odpovídají stylové školní uniformy, abychom je téměř okamžitě viděli vtaženi do démonické apokalypsy. Zůstává futuristické (nebo paralelní?) Japonsko - nazývané Da'at - které je téměř celé pokryto pískem. Náš hrdina se spojil s bohem, aby se stal tím, čemu se říká Nahobino, ale ani to není tak zajímavé jako jeho nové vlasy a možnost, že se stal pátým členem reformované ABBA, soudě podle jejího nového oblečení ABBA-tar.

Takže s téměř ničím, co by mě motivovalo, jsem se probojoval přes prvních 15-20 hodin Shin Megami Tensei V. Tak dlouho trvalo, než jsem se dostal zpět do civilizace, a to jakkoli, příběhu nebo vývoji postavy. Měl jsem být překvapen, když jsem byl rychle vržen zpět do apokalypsy s trochu větší pobídkou, než abych zachránil spolužáka, kterého jsem znal nebo se o něj sotva staral? Ne, protože je zcela jasné, že toto JRPG není o příběhu ani o postavách. Kdo jsou tito lidé a proč bojují, je o něco více zvažováno než občasné cutscény.

Hádám, že nemá smysl představovat nám démony této postavy, když je tolik skutečných démonů, bože, že se místo nich potkáme.

Každý, kdo hrál hru Shin Megami Tensei, to chápe. Stejně jako v předchozích příspěvcích se V točí kolem války mezi anděly a démony, přičemž dnešní Japonsko se ocitlo v křížové palbě. Tentokrát je nám však hned sděleno, že Bůh je mrtev. Démoni zvítězili, ale andělé se s jejich osudem nesmířili. Máš? Máš zájem? V průběhu hry bude spousta zúčtování a rozhodnutí, která vám umožní vybrat si stranu, pokud nějaká bude.

Ale znovu, hra nedělá téměř nic, čím by vás zaujala tak či onak. Každé rozhodnutí jsem dělal na základě čeho přihlášení dělat, ne na čem znaky ano a zklamalo mě to.

Tím naštěstí většina zklamání skončila, protože bojový systém a prvky sloučení/sběru démonů jsou tak účinné. Bitvy jsou tahové a využívají to, čemu hra říká tahový systém. Pro každou postavu ve vaší družině máte pouze jeden tah (až čtyři včetně vás). Můžete útočit, bránit, míjet, používat předmět nebo upgradovat/odbuffovat svůj tým nebo nepřítele. Pokud však zaútočíte na slabinu nepřítele, získáte tah navíc (a způsobíte větší poškození). Takže chcete naplnit svou skupinu démony, kteří dokážou využít těchto slabostí, ale nevíte, co to je, když poprvé potkáte démona. Také není vždy jasné, proti jakým démonům se postavíte, když se k nějakému přiblížíte, takže vybalancování vaší party (nebo mít po ruce online průvodce) se stává klíčem.

Je proto důležité i nadále rozšiřovat seznam dostupných démonů. Některé jsou vám dány prostřednictvím historie, ale velká většina z nich musí být buď donucena, aby se k vám připojila, nebo sloučena (o tom si povíme za chvíli). K nátlaku dochází prostřednictvím dialogu během bitvy a obvykle vám umožňuje správně (a náhodně) odpovědět na několik otázek, po nichž následuje fáze výměny, kdy přijdete o zdraví, macca, předměty atd. Rady pro nováčky; Než se pokusíte naverbovat, ujistěte se, že zbyl pouze jeden démon. Pokud jednání dopadnou špatně, přijdete o svou stranu.

Další významnou akviziční metodou je fúze. Je to akt spojení dvou démonů, aby vznikl jeden (doufejme) silnější a užitečnější. Některé dovednosti démonů lze předávat prostřednictvím fúze, takže se chcete ujistit, že toho nový démon dokáže využít (nechcete předávat dovednosti elementu ohně, například pokud má nový démon silné fyzické útoky a slabé magické útoky).

Tento proces je nezbytný pro pokračování ve hře, protože démoni se rychle stanou k ničemu a je třeba je spojit v něco lepšího. Šéfové úrovní se používají k ověření, že jste tvrdě pracovali, protože nebudete mít šanci, pokud nebudete mít ty správné démony (nebo přesněji ty správné démonské dovednosti), připravené jít. Žádný strach, pokud jste již ztratili démona, kterého nyní potřebujete. Všichni získaní démoni jsou přidáni do kompendia, které vám umožňuje zahodit macca pro nového, pokud ji potřebujete pro konkrétního démona. Jinými slovy, nemusíte vystopovat konkrétního démona a začít proces výměny od začátku.

Shin Megami Tensei V vám pomáhá i jinak. Da'at je doslova posetý prodejními automaty plnými předmětů, které můžete vyměnit za macca. Existuje také spousta předmětů a bonusů k objevování a získávání, stejně jako Leyline Fountains, kde si můžete ukládat hru, kupovat/prodávat předměty, léčit, pojistky démonů a rychle cestovat k dalším fontánám, které jste již odemkli. Používání předmětů v boji je překvapivě užitečné, zejména tlumiče, které odpuzují i ​​ty nejsilnější útoky démonů. To je důvod, proč můžete držet pouze tři najednou a proč potřebujete odemknout schopnost démonů používat předměty.

To, co tentokrát nemůžete udělat, je nakupovat zbraně a brnění jako v předchozích příspěvcích. Zapnutí vašeho Nahobina nyní zahrnuje získávání esenci z různých metod (démoni, shozené předměty atd.) a jejich přivlastnění. Čelit šéfovi ošklivým silovým útokem? Získejte Essence of Force Repulsion od démona. To vás samozřejmě také oslabí proti různým živlům, takže žonglování s esencemi s vaší partou se stává velmi důležité.

Totéž lze říci o zázracích, které se naučíte. 200 démonů Miman číhá po celém Da'atu a jejich nalezení (spolu s dalšími snazšími předměty) vám poskytne slávu, kterou lze použít k vylepšení úrovně vašeho Nahobina mnoha způsoby. Zvyšte své dovednosti (a počet, který můžete získat), odemkněte další sloty pro démony, získejte další možnosti boje... možnosti postupu jsou šílené a boj o to, jak se dostat na vyšší úroveň, je součástí zábavy. Nelze jen upgradovat vše, takže je důležité pochopit svůj vlastní styl a pracovat tímto směrem.

Získání toho všeho vyžaduje spoustu průzkumu a neustálých bitev, takže pomáhá, že největší silou Shin Megami Tensei V je design úrovní. Pryč jsou matoucí a složité mapy světa, které vás zavedou do konkrétních „dungeonů“, nahrazené obrovskými mapami, které se odemykají při postupu. Ano, prostředí jsou na pohled nudná, ale jsou rozvržená a vrstvená tak dobře, že mě nikdy neomrzelo hledat jejich nejhůře dostupná místa.

Přál bych si jen, aby byla hra o něco šetrnější k ukládání. Tlačit se hluboko do nového území mě po 30-45 minutách drásalo nervy a příliš často jsem byl zabit kritickým útokem na jeden zásah, než jsem v této oblasti mohl najít zdroj Leyline, abych si zachránil hru.

Nejsem si jistý, jestli bych to mohl do hry započítat, když jsem věděl, že to bude těžké. Všechny hry Shin Megami Tensei jsou a to je součástí přitažlivosti. Smutné je, že součástí losování byla vždy i historie a tady se prostě nikdo a nic nemusí bát. Je to boj a objevování za dobrodružstvím a vaší odměnou není nic jiného než vědomí, že máte tu nejlepší strategii.

Pokud to stačí, Shin Megami Tensei V vám dá víc než jen vaše peníze. Soubojový systém je strhující i šílený a vždy poutavý. Pokud však potřebujete víc než jen dobrý boj, doporučuji, abyste se ponořili zpět do jakékoli jiné hry ze série, z nichž všechny jsou součástí bláznivého SMT výprodeje v Nintendo eShopu v době tisku. … Za předpokladu, že své 3DS najdete v To je samozřejmě vaše knihovna her.