Recenze: Shantae: Risky's Revenge - Director's Cut (Nintendo Switch)

WayForward v průběhu let vydal několik opravdu dobrých her, ale Shantae se zdá být jednou z jejich oblíbených, což je pochopitelné. Koneckonců to bylo jejich první miminko. WayForward vydali svou první hru Shantae na Gameboy Color v roce 2002. Dnes recenzuji pokračování této hry, Shantae: Risky's Revenge, původně vydané v roce 2010 pro Nintendo DSi a od té doby portované na různé další systémy. Minulý měsíc byl Nintendo Switch jedním z posledních systémů, které tento port obdržely.

Shantae Risky's Revenge: Director's Cut pro Nintendo Switch obsahuje všechny původní funkce původní hry plus několik doplňků. Včetně odemykatelného magického režimu. Což dává hráči možnost zvolit si obtížnější variantu hraní. Magický režim sníží Shantaeinu obranu, ale získá více magické síly. Tento režim také umožňuje Shantae změnit svůj kostým. Režisérský střih také obsahuje HD portréty postav a vylepšené navigační funkce, které usnadňují navigaci na složité mapě.

Někteří lidé mohou předpokládat, že hry Shantae jsou snadné, nebo možná nejsou fanouškem roztomilé grafiky a postav v kůži. Ať tak či onak, zde je moje rada, nesuďte hru podle obalu. Shantae Risky's Revenge je zábavné a náročné dobrodružství plné náročných bitev s bossy, spousty záludných hádanek a všech druhů magických kouzel, které se musíte naučit. Kouzla, o kterých mluvím, promění Shantae v různá (rozkošná) zvířata. Například první transformací, kterou obdržíte, je opice. Opice nedělá dobře útočit, ale umí lézt po stěnách. To umožňuje Shantae dosáhnout nových oblastí, které dříve nebyly přístupné. Takže jako v mnoha hrách hráč porazí oblast, hráč získá novou sílu / předmět, který mu umožní přesunout se do další oblasti, spláchnout, opakovat.

Díky bohu za vylepšenou navigaci. Obávám se, že budu frustrovaný hraním verze DSi. Pokud chcete dokončit 100%, je již příliš mnoho flashbacků, takže jakýkoli druh cestovní pomoci ve hře, jako je tato, je velmi ceněn. Je trochu bolestné zjišťovat, kam jít dál a jak se tam dostat... Když jsem psal tohoto odsouzeného muže, uvědomil jsem si, že jsem zapomněl, že videohry vás vlastně nutí používat mozek k tomu, abyste na věci přišli. Ať tak či onak, hráč nakonec určí, ve které oblasti by se měl nacházet a jakou magickou sílu Shantae potřebuje k postupu. Hráč pak pocítí duševní úspěch a jeho hladina dopaminu se zvýší, protože skutečně vyřešil hádanku, aniž by to vyžadovalo jakékoli tlačítko XD.

Město Scuttle je místo, kde žije Shantae, je to takové centrum. Odtud se dostanete do všech různých oblastí. Je zde také obchod, kde si můžete koupit magické a zdravotní lektvary a také nějaké malé vylepšení pro Shantae. Rád jsem se sem přišel zkontrolovat mezi úrovněmi. Všechny postavy jsou docela zajímavé a hrají malou roli v příběhu. Ať už vám napoví, co bude dál, nebo si jen uděláte hloupý vtip o aktuálním dění ve hře. Jedním z nejlepších dílů série Shantae pro mě vždy byly zábavné dialogy a hloupé postavy.

Co dělá tuto hru trochu komplikovanou, je to, že Risky's Revenge používá novou technologii povolenou DSi. Nechte je přidat hloubku a vrstvy do každé oblasti. Takže pokud Shantae může jít doleva nebo doprava, aby se dostala na další obrazovku, může také skočit dopředu nebo dozadu, což jí umožňuje prozkoumat popředí a pozadí různých úrovní. Je to vlastně docela fajn, ale občas se z toho může zatočit hlava. Risky's Revenge je plná alternativních cest a skrytých oblastí, takže někdy je těžké udržet se ve stopě. Před úplným prozkoumáním doporučuji získat všechny vaše zvířecí transformace. Věř mi.

Řekl bych, že se jedná o hru, kterou si koupíte, pokud jste fanouškem této show, nebo pokud máte prostě rádi hry "old skool". Vzhledem k tomu, že Risky's Revenge vyšel před 10 lety, řekl bych, že tento port je více o zážitku než o grafice. Co mě netrápí, hry pro jejich grafiku hraji málokdy. Ale řeknu, že cokoli rozpixelovaného ve mně vyvolává ten mravenčí nostalgický pocit. Také jsem si myslel, že je to úhledné, vracím se ke kořenům Shantae. Bez hraní starších her v sérii by bylo těžké ocenit, jak dobré byly všechny Shantaeovy nedávné hry, opravdu ušly dlouhou cestu. Takže jsem rád, že jsem to mohl znovu vidět a zjistit, odkud se vzal náš Little 1/2 Genie Hero.