Recenze: Sentinels of Freedom (Nintendo Switch)

Sentinels of Freedom je dobrodružné RPG od Underbite Games, ve kterém si můžete vytvořit vlastního hrdinu ve vesmíru Sentinel Comics. Jednoduchá bankovní loupež se v této tahové strategické hře změní v mnohem víc. V této první kapitole se toho děje hodně, ale stačí to k tomu, aby nalákalo publikum?

V závislosti na vašich zkušenostech s tahovými strategickými hrami si můžete vybrat ze čtyř nastavení obtížnosti. Pro svou první hru jsem zvolil snadný režim, protože jsem si nebyl jistý, co očekávat, a upřímně řečeno, tahové strategické hry často nehraji. Byl jsem rád, že jsem zvolil toto nastavení, protože na ovládání bylo těžké si zvykat.

Pro mě je ovládání hlavním rozhodujícím prvkem, pokud jde o zábavu ze hry. Pokud ovládání nerozumím nebo pokud mi trvá dlouho, než na ně přijdu, mé nadšení pro hru opadne. Rychle se vypne. Když jsem to řekl, nejprve jsem strávil poměrně hodně času v tutoriálu.

Tutoriál vás okamžitě ponoří do hry, ovšem s herními mechanismy napsanými v rohu obrazovky, které se objeví, když se do těchto částí dostanete. Text na obrazovce byl však tak malý, že jsem měl potíže s jeho čtením. To je něco, co bych si přál, abych věděl, než jsem se rozhodl stáhnout hru na svůj Nintendo Switch Lite. Postupem času jsem na věci přišel sám. Části příběhu a lore jsem však přeskakoval kvůli malému textu. Po chvíli si mžourání a namáhání očí vybralo svou daň.

Můžete si vytvořit svou vlastní postavu z pozadí, vzhledu, schopností a dalších. Je to rozhodně zábavný doplněk k tomuto typu her. Jako vášnivý hráč Sims je to něco, co jsem rád dělal.

Každá postava má také tři různé body: body zdraví (HP), které mluví samy za sebe, speciální body (SP), které se používají pro určité schopnosti a akční body (AP), které vám umožňují pohybovat se a útočit. Tento díl o tahové strategii se mi líbil. Namísto akce, kde se pohybujete o několik polí a útočíte (pokud je někdo v dosahu), se můžete pohybovat a útočit podle toho, kolik máte AP.

Každý útok a schopnost má hodnotu určitého množství AP nebo SP. Každý zásah má také hodnotu jednoho AP. Pokud tedy máte například osm AP a nepřítel je od vás tři pole, můžete použít tři AP, abyste se k němu přiblížili. Zbývá vám pět přístupových bodů, abyste mohli zaútočit tolikrát, kolikrát vám zbytek přístupového bodu dovolí. V některých případech, zejména na začátku, je váš hrdina docela přemožen, takže poražení nepřátel kolem vás není moc potřeba.

Pomineme-li hratelnost a ovládání, příběh byl podle toho, co jsem mohl číst, docela zajímavý. Tato hra je však pouze první kapitolou. V první kapitole bylo slušné množství obsahu a věnoval jsem tomu pár hodin, ale přesto bych si přál, abych mohl pokračovat v dalších. Požadovaná cena 24,99 $ není vzhledem k obsahu špatná, ale když vím, že toho bude víc, zajímalo by mě, kolik bude nakonec celá hra stát. I když mě koncept hry bavil a bavil jsem se u ní, nejsem si jistý, jestli mě zaujala natolik, abych za druhou kapitolu utratil více peněz.