Recenze: Robot Sun Wukong VS (Nintendo Switch)

Sun Wukong VS Robot je akční arkádová plošinovka pro Nintendo Switch. Tato hra existuje jako zábavná pocta klasickým hrám z počátku 90. let, která oživuje jednoduchou radost z platformy. Alespoň to na mě mělo ten účinek.

Sun Wukong nosí na rukávu své retro vibrace. Inspiruje se klasikou ze staré školy, jako je Castlevania a velitel Keen. Nenechte se mýlit, tyto hry ho jen inspirují; není to tak hluboké, pokud jde o dlouhověkost. Je to rozpočtový titul, který slouží jako krátký, špičatý vpád do světa zaplaveného zákeřnými roboty. A to je naprosto správné.

Robot Sun Wukong VS - Nintendo Switch - obrazovka 1

V příběhu toho moc není. Hrajete roli Sun Wukonga, uvězněného v nějaké robotické instalaci. Vaše mise je jednoduchá: zničte roboty a utečte. Od začátku nesete šikovný personál, který po cestě objevil další tři speciální zbraně. Za každého zbořeného robota také získáte zkušenostní body. Ty poskytují jednoduchý prvek hraní rolí a nabízejí možnost v určitých intervalech vylepšovat vaši postavu. Můžete odemknout schopnost projít bez úhony například lávou nebo elektřinou. Můžete také zlepšit svoji obranu a útok.

To je také dobře, protože je to záludná hra (další památka z minulosti). Existuje nespočet robotů, kteří vám zabrání v postupu, od kamikadze robotů připravených vyrazit se svými bombami až po nějaký netopýří robot, který na vás vrhá shuriken. Tito zlí chlapci jsou obzvláště oškliví, když vás sledují, jakmile se aktivují. Dělové věže, láva, pohyblivé plošiny - všechny obvyklé tropy jsou tady. Navzdory svým silným retro vibracím se Sun Wukong naštěstí nikdy necítí neoriginální nebo zastaralý. Chtěl jsem jen hrát dál.

Robot Sun Wukong VS - Nintendo Switch - obrazovka 2

Grafika je jednoduchá a spoléhá na červené a černé odstíny, aby zdůraznila klasickou atmosféru. Existují i ​​jiné barvy, jako je modrá a šedá - to není tak černobílé jako v době Gameboy - ale ty se používají efektivně, téměř nápadně, aby dokázaly, že někdy je nejlepší jednoduchost. Například malí skřítci nesou spoustu animací, ať už je to modrý robot v kovbojském klobouku, který na vás čeká, až vás zastřelí, nebo ti děsiví zelení nesoucí bomby (poznámka: pohybují se opravdu rychle a křičí na vás!). Každý sprite má svou vlastní jedinečnou osobnost, což je ještě působivější, když si uvědomíte, že jsou Roboty. Navíc vše běží hladce, bez zjevného zpoždění nebo problémů s načítáním. Je to dobře odvedená hra.

Další funkce, která se mi líbí, je mapa. Je to jednoduché, ale když hru pozastavíte, uvidíte náhled místností, které jste navštívili a kde jsou východy. Pomáhá určit, kam dál, což znamená, že jsem nikdy nebyl ztracen nebo frustrován z toho, jak postupovat vpřed. Na druhou stranu, souboje s bossy byly frustrující, jen kvůli tomu, jak byly těžké. Jaká klasická platformová adventura je kompletní bez nich? Po několika pokusech se mi je podařilo porazit. Dobře, po několika pokusech. Někteří méně oddaní fanoušci možná nevydrží, ale je možné trochu zabrousit, abych získal upgrady, které jsem zmínil, což věci trochu usnadňuje.

Robot Sun Wukong VS - Nintendo Switch - obrazovka 3

Celkově je Sun Wukong VS Robot skvělou platformovou zkušeností s metroidvania radami a prvky RPG pro dobrou míru. Je to zábava, tvrdý rock a upřímná radost pro fanoušky žánru. Za rozpočtovou cenu 4,99 $ je snadné doporučit tento titul hráčům do jejich další výzvy.