Recenze: Remnant From The Ashes (Nintendo Switch)

Podívejte se, jestli jste tohle už slyšeli: zní to hodně jako Dark Souls. Slyšel to? Během několika posledních let mnoho her přijalo hru podobnou Dark Souls a smíchalo ji se všemi druhy různých věcí. To obvykle znamená něco extrémně obtížného s brutálně obtížnými nepřáteli a prostředími, kde se očekává, že zemřete a zkusíte to znovu. Nintendo Switch není pro tento typ her žádným neznámým, na platformě jich je spousta (včetně Dark Souls Remastered). Remnant: From The Ashes se snaží se žánrem udělat něco jiného a hratelnost obecně funguje. Verze Switch však není tak férová.

Remnant: From The Ashes se odlišuje od přelidněné říše připomínající Souls tím, že nabízí jedinečný styl hry. Je to 3rd person střílečka podobná Souls, což znamená, že vaše akce se většinou zaměří na vaši typickou 3rd person střílečku s šílenou výzvou jako Dark Souls. Je to jedinečný zvrat. Každý nepřítel a prostředí, se kterým se setkáte, vás zpochybňuje a neustále vás nutí pochybovat, kdy zaútočit nebo kdy se schovat. Je dokonce těžké to popsat; nejbližší příklad, který mě napadá (který jsem alespoň hrál), je něco jako Dark Souls v kombinaci s The Division. Je opravdu unikátní a neustále jsem se k němu vracel, abych viděl, jak daleko vývojáři nápad posunuli.

Na Remnant: From The Ashes je to, že pokud nejste fanouškem her typu Souls, pak tato hra není pro vás. Nesnaží se tento žánr zpřístupnit tomuto publiku. Je to těžká výzva k výdrži snímek po snímku v průběhu celého zážitku. Takže vaše skutečné potěšení z této hry bude přímo souviset s vaším potěšením z tohoto žánru. Pokud jste fanoušky, pak Remnant: From the Ashes nabídne něco nového a zajímavého. Pokud nejste fanouškem, dobře, tohle je přesně ten typ zážitku, který si neužijete.

Jedním z největších problémů hry Remnant: From the Ashes je neuvěřitelně dlouhá doba načítání. Bylo zcela normální počkat pár minut, než se hra načte do hlavního menu a poté pár minut načíst do skutečné hry. Tato dlouhá doba načítání by nastala pokaždé, když zemřete, což se, překvapením, ve hře podobné Souls často stává.

Dalším hlavním problémem je, jak hra vypadá a hraje se na Nintendo Switch. Aby bylo jasno, hra je hratelná na Switch. Díky nízké snímkové frekvenci je však každé setkání s nepřítelem mnohem těžší. Každý nepřítel a šéf se rozhoduje doslova snímek po snímku, ale nižší snímková frekvence na Switch znamená, že musíte při útoku nebo obraně kompenzovat kompenzaci. Hra je opět hratelná, ale kvůli tomu je mnohem těžší.

Také se zdá, že hra je na Switch obtížná. V tomto bodě životního cyklu konzole jsme se všichni smířili s tím, že mnoho her třetích stran na Switch nebude nejlepší (kompromisem je, že je můžeme hrát i na cestách). Remnant: From the Ashes působí drsně v dokovaném režimu a ještě horší v ručním režimu. Podrobnosti o všem jsou rozmazané a vyskakovací okna se objevují neustále. Zatímco hry jako DOOM Eternal a The Witcher 3 ukazují, jak daleko mohou vývojáři posunout hardware se skvělými výsledky, Remnant: From The Ashes ukazuje, že většině vývojářů se stále nedaří najít rovnováhu mezi vizuálem a hratelností na platformě (7 let po vydání).

Vyplatí se tedy Remnant: From The Ashes hrát na Switch? Samozřejmě… pokud nemáte jiný způsob, jak hrát tuto hru jinde. Je to jedinečný pohled na žánr podobný Souls, který kombinuje střílečku z pohledu třetí osoby s náročným bojem ve hře Dark Souls. Funguje to úžasně a nabízí něco nového do nekonečných her podobných Souls. Problém s Remnant: From The Ashes je v tom, že pokud nemáte rádi hry podobné Souls, není to hra, abyste změnili názor. Port Switch je navíc kvůli technickým problémům těžké sledovat a hůře hrát. Pokud absolutně chcete jedinečný zážitek podobný Souls a vlastníte pouze Switch, Remnant: From The Ashes by možná stálo za to se podívat.