Recenze: Pikmin 3 Deluxe (Nintendo Switch)

Pikmin 3 Deluxe je krásná, jedinečná a téměř dokonalá hra, kterou by si měl zahrát každý fanoušek Nintendo. Problém je samozřejmě v tom, že mnoho z nich ji již hrálo, když byla vydána v roce 2013. Stejně jako tolik her Wii U před ní, i Nintendo se rozhodlo dát hráčům další šanci vyzkoušet si tuto a vydat ji pro ni. Mnohem oblíbenější hra. Přepínač.

S tím souhlasím. Zatímco Wii U byl (a stále opravdu je) skvělý systém, ne každý byl připraven to vyzkoušet. Myslím, že je dobře, že Nintendo zpřístupňuje tyto staré hry v systému této generace. Je to skvělé pro ty, kteří je postrádali, a pro ty z nás, kteří neměli šanci předjet.

Rozhodl jsem se to udělat. Zatímco verze Wii U je připravena jít sem do mé kanceláře, šance hrát si s několika doplňky, které Nintendo poskytlo ve verzi Switch, byla příliš lákavá. Samozřejmě to pomáhá, pokud je zdrojový materiál pro začátek téměř dokonalá hra.

Jak už jistě víte, Pikmin 3 Deluxe se točí kolem tří mezihvězdných cestovatelů - Alfa, Bretaně a kapitána Charlieho - kteří se ocitli zdrceni na cizí planetě. Jsou v tomto světě malí; menší než většina listů. A přestože je svět krásný, je také velmi nebezpečný. Existuje spousta zvířat (a nádherně pojmenovaných), kteří se snaží je dělat, když se pokoušejí dát dohromady technické kusy, aby opravili svou loď.

Naštěstí ne všechna divoká zvířata jsou zlomyslná. I menší bytosti, kterým se říká pikmin, je loví a naši hrdinové jim mohou pomocí těchto tvorů pomáhat v jejich dobrodružství.

Různé pikminy mají různé dovednosti (červená je ohnivzdorná, modrá umí plavat, skála dokáže prorazit krystal a má masivní útoky atd.) A obvykle se používají házením na předměty. To je vede k plnění úkolů, jako je transport předmětů na loď, stavění mostů a boj s nepřáteli.

Hra se proto zaměřuje na používání pikminu k odstraňování nepřátel, získávání přístupu do nových oblastí a sbírání materiálů, které potřebujete k opravě své lodi a zásobení potravinami (v tomto případě zejména džusem). Pikmin však můžete používat pouze během dne, což vám dává nastavené okno, ve kterém můžete postupovat. Na konci dne bude pohlcena každá pikmin, která nebyla vrácena do své „cibule“ (malá vesmírná loď, ve které jsou umístěny) nebo která je pod vaší kontrolou.

A ve skutečnosti bude během hry pohlceno mnoho pikmin, ztraceno tváří v tvář mnoha nepřátelům (zejména šéfům) a environmentálním rizikům. Existuje však spousta způsobů, jak pěstovat více pikmin, aby vaše zásoby byly vysoké. Najednou můžete mít na poli pouze 100, včetně těch zasazených v zemi (čím déle je necháte zasazené, tím rychleji a silněji se stanou). Rozhodování o tom, jak je používat a kam je vzít, tvoří hlavní část strategie, protože se musíte ujistit, že jste připraveni řešit hádanky, zasahovat do nových oblastí a bojovat s nepřáteli, abyste mohli své úkoly plnit před spuštěním. dochází šťáva.

Ale to všechno jsi věděl, že? Jedná se o třetí hru Pikmin v řadě a hratelnost se nikdy příliš nezměnila. Udělal Nintendo dost s „Deluxe“ verzí, aby omezil zklamání z toho, že nám nedal Pikmin 4? Záleží na tom, co hledáte.

Vizuálně hra nevypadá o moc lépe než na Wii U. To samo o sobě není problém, protože je to stále krásně barevný a detailní svět k prozkoumání. Zde je zahrnuto DLC verze Wii U, ale většinou se zaměřuje na bonusové mise a bitevní balíčky. Prodlužují životnost hry, ale jsou snadno ignorovány. Také mi chybí mapa se dvěma obrazovkami, kterou jsme měli na Wii U GamePad, ale chybí mi to v každé hře Switch, která používá mapu.

Dvě hlavní pobídky jsou tedy nové mise s Olimarem a Louiem z předchozích her Pikmin a také možnost hrát příběhovou kampaň v kooperativním režimu. Myslím, že prologové a epilogové mise Olimar / Louie byly trochu zklamáním, protože hrály spíše jako DLC než promyšlený doplněk příběhu. Tyto bonusové mise jsou založeny na čase. Na sklizeň ovoce máte omezené okno, a pokud nemáte dost, nemůžete se pohnout kupředu. Dosažení bronzové úrovně vám umožní otevřít další misi a jejich opakování způsobí, že tyto prvky příběhu budou nesouvislé.

Pomáhá jim, že není těžké je splnit, pokud hrajete v kooperaci. Tato schopnost je nakonec největší pobídkou pro dvojí odpočet. Ano, tohle jsem mohl hrát na Wii U kdykoli. Ale jak jsme zdůraznili v naší původní recenzi Pikmin 3, jedinou skutečnou vadou této verze byl nedostatek spolupráce v příběhovém režimu. Je to zde zahrnuto a schopnost pracovat s přítelem je úžasná.

Většina hádanek se točí kolem dvou nebo tří hlavních postav hry v tandemu, což je snazší zvládnout ve dvou lidech. Souboje s bossy navíc poskytují zběsilou zábavu tímto způsobem. Je to trochu snazší, když jeden hráč může rozptýlit zvíře, zatímco jiný využívá jejich slabosti, ale když zavoláte svému pikminu a nakonec chytíte druhého hráče, začne to být docela chaotické.

Díky tomu je moje doporučení poněkud předvídatelné. Pokud jste nehráli Pikmin 3 na Wii U, toto je hra, kterou musíte mít. Je to roztomilé, chytré a náročné jako každá hra dostupná pro Switch. Pokud jste ji již hráli, druhý (nebo třetí) průběh pravděpodobně nestojí za cenu 60,00 $, pokud ji nechcete hrát s partnerem. To je to, co dělám. Díky tomu si s Pikmin 3 Deluxe užívám více zábavy než poprvé.