Recenze: Žádný prostor pro statečnost (Nintendo Switch)

noplaceforbravery1-jpg

Vítejte v Dewru, kde není místo pro statečnost – hra, ne filozofie. Budete absolutně musí být statečný...alespoň tak statečný, jak musí být videohra.

No Place For Bravery od Ysbryd Games/Glitch Factory je dobrodružná/bojová hra se známými prvky z několika dalších her, které jste možná viděli. Možná nezíská dokonalé skóre za originalitu, ale hodně z toho, co dělá, je uděláno dobře. Odvrácenou stranou toho je, že ano, jsou věci, které ve mně nezanechaly zrovna nejpozitivnější dojem.

Začnu vizuálem hry, tady jsem na roztrhání. Je tu několik pěkných vizuálních prvků a různá prostředí mají zajímavé prvky, které pomáhají vykreslit úplný obrázek vašeho světa. Záznam v eShopu říká, že hra má „skvělé vizuální prvky“. Jo, vlastně ne. Toto je další hra, která se snaží vypadat "retro-cool" tím, že je vykreslena v tlusté pixelaci. Prosím, z lásky k opravdové vizuální přitažlivosti to přestaňte s 8bitovým vzhledem; vyšlo to na začátku 90. let z nějakého důvodu. Je jen velmi málo her, které by s tímto přístupem vypadaly dobře, a No Place for Bravery mezi ně nepatří.

Hra obsahuje spoustu vizuálních zajímavostí – od padouchů a pastí/hazardů až po malebné vesnice a vlhké jeskyně – a snaží se udržet postavy a NPC dostatečně odlišné, abyste mohli poznat, kdo jsou přátelé a kdo nepřátelé.

Soundtrack lépe odpovídá reklamě. Hudba vytváří dobrou atmosféru a navozuje dobrou náladu. Je tu dobrá (nelyrická) práce s hlasem, která se dobře hodí k podání příběhu založeného na textu. Hra podporuje několik jazyků pro text a zpěv „bez textu“ umožňuje pěknou kontinuitu s příběhem.

Pojďme se vrhnout na herní prvky a mechaniky, navigace je celkem snadná. Levá páka vám umožní toulat se po 2D světě, který obýváte, zatímco pravá tlačítka jsou to, co byste mohli očekávat: útok, ochrana/odražení, použití a uhýbání. Existují speciální akce, ke kterým máte přístup kombinací tlačítek ZR a Joy-Con, včetně přepínání zbraní, používání předmětů a dalších.

No Place For Bravery nabízí tři žetony ve stylu kapely, takže můžete sledovat své důležité statistiky. Velká červená jsou samozřejmě hit pointy. Ostatní jsou pro výdrž štítu a pro útok. V tomhle jsem taky trochu smíšený. I když to přidává úroveň složitosti, která udržuje hráče ve střehu, musím se ptát, zda je to skutečně užitečné pro hru. U některých nejintenzivnějších bojových relací se musíte starat pouze o své životy a útočnou výdrž; přidávání obranné výdrže se zdá být trochu přehnané. Když už mluvíme o stackování, když se akce ztíží, hra se znatelně zpomalí. Pořadí událostí není narušeno, takže k vašemu útoku, úskoku nebo odražení stále dojde, když by to mělo být vzhledem k nepřátelským útokům, může to trvat několik sekund navíc.

Při procházení herním světem občas najdete hranice oblastí. No Place For Bravery vám to moc neřekne, ale když se dostanete na hranici (někdy dveře do budovy, někdy nová oblast v kobce atd.), budete muset stisknout a podržet tlačítko A udržet Go. Tato rutina stisknutí a přidržení se také používá pro několik dalších věcí, jako je interakce s malými oltáři rozmístěnými po místě nebo dekapitace zmrzačeného nepřítele.

Když už mluvíme o dekapitaci, tato hra získala hodnocení M (17+), takže očekávejte, že některé věci budou trochu grafické. Spolu se vší krví a vnitřnostmi, jakkoli rozpixelovanými, je tu také etický hlavolam hlavního hrdiny, který pobíhá po nebezpečných místech, zapojuje se do bojů a podobně, zatímco nosí na zádech malé dítě. Je to jen hra, ale jednání s dětmi ve hrách může být složité. Opět poznamenal Mr.

Se spojenci můžete cestovat na různá místa. Od svých „přátel“ moc pomoci v bitvě nečekejte, ale pomáhají posunout příběh kupředu. To je další dobrý bod hry; můžete hrát na několika úrovních obtížnosti. Základní úrovní je příběhový režim, který poskytuje prvky vyprávění a náročný, ale ne šílený boj. Buďte opatrní, co ve hře děláte, protože vaše volby mohou změnit vývoj zápletky. Další užitečnou funkcí je herní mapa, která není vždy nejpřehlednější nebo nejužitečnější, ale zaznamenává, kde jste byli. Jednou jsem měl horní lištu v nabídce "+", ale restart hry to vyčistil, takže tuto dám zatím na "co se děje".

Jako celek je No Place For Bravery dobrou hrou s drobnými podrážděními a jedním podstatným problémem. Příběh je napínavý a prostředí zajímavé. Existují určité problémy s hraním s pomalou snímkovou frekvencí a mohly by existovat lepší pokyny nebo tutoriál pro některé cestovní věci. Se systémem, na kterém můžeme hrát hry se skutečnými „skvělými vizuálními prvky“ (víme, co to je), stále mžourat, abychom zjistili, co má představovat hromada 8bitových pixelů, může být retro. , ale to není chladný.