Recenze: Ninja Gaiden: Master Collection (Nintendo Switch)

Ninja Gaiden: Master Collection je právě to: kolekce. V této době, kdy se starší hry přestavují nebo remasterují, tento balíček zvládne jen málo, než zkombinuje tři tituly Ninja Gaiden a jejich DLC, čímž je zpřístupní za rozumnou cenu. Je to dostačující?

Na to neexistuje správná odpověď.

Přistupuji ke sbírce jako chlap, který nikdy nehrál hru Ninja Gaiden. Můj úvod do hlavního hrdiny seriálu Ryu Hayabusa byl přes Warriors Orochi III Hyper na Wii U. A zatímco Ninja Gaiden 3: Razor's Edge je pro tento systém také k dispozici, nikdy jsem se do toho nepustil.

Bylo to správné rozhodnutí, protože tato kolekce hráče řádně seznamuje s krvavou, akční dobrodružnou sérií. To nám umožňuje začít s Ninja Gaiden Sigma, přejít na Ninja Gaiden Sigma 2 a poté skončit s výše zmíněnou Razor Edge. Hrát je rychle za sebou slouží jako lekce, jak se série může časem posouvat vpřed a jak může pokulhávat.

Všechny tři hry se zaměřují na intenzivní, násilné a těžké boje. Nepřátelé jsou na vás hozeni jako na skupinu a už v Sigmě je evidentní, že se nebudete moci probojovat pomocí knoflíkových komb a vyhrát. Ryu se má o útocích hodně co učit. Dokáže běhat po zdech a ze vzduchu útočit na nepřátele. Umí blokovat a uhýbat. To vše je potřeba zvládnout od začátku, jinak hry nebudou zábavné.

Naštěstí se schopnosti zavádějí pomalu (a chytře, mám -li dodat), jak postupujeme vesnicí Ryu. Prozkoumávání terénu pro bonusové předměty je docela zábavné (neobvykle lineárním způsobem) a určitě se naučíte různé triky, jak se odsud dostat. Bohužel jsme také seznámeni se špatným ovládáním fotoaparátu. Jsou mírně nudné, když nevidíte, kam potřebujete, a během boje jsou výjimečně nudné.

Nepřátelé na vás mohou zaútočit v přeplněných chodbách a stísněných místnostech a sledovat akci je obtížné. Ve hře, kde musí být kombinace tlačítek prováděny se správným umístěním, byste si mysleli, že umístění bude snazší udržovat. V Sigmě došlo k první bitvě, ve které jsem musel zabít půl tuctu nepřátel, ale stále jsem padal skrz padací dveře. Vyběhl jsem tedy do místnosti, abych zjistil, že se znovu objevili všichni nepřátelé. Vraťte se a vezměte si skupinu nepřátel, vraťte se, propadněte poklopem a vraťte se zpět do místnosti. Až když jsem se soustředil na to, kde stojím místo toho, koho jsem bodl, jsem byl schopen projít.

Pak jsou tu šéfové, kteří vám všichni připomínají, že na ně nejste připraveni.

Očekává se, že strávíte spoustu času bojováním s nepřáteli, kteří se respawnují, abyste si koupili vylepšení zbraní a lektvary zdraví, které vás udrží proti těmto hrozivým nepřátelům. Je to tak, protože úroveň mletí také zlepšuje vaše dovednosti. Určitě může být vzrušující, když ve správnou chvíli provedete správné kombinované útoky. Ale stát se mistrem ninjou vyžaduje hodně trpělivosti a tréninku a Ninja Gaiden z vás může být docela hloupý, dokud toho bodu nedosáhnete.

Odskočit si na Sigmu 2 je vylepšení. Tato hra zapomíná na opakování a místo toho vám poskytne nástroje, které potřebujete, jako součást lineární progrese. Rovněž vám to umožní více vidět a dělat po cestě a vizuální efekty jsou pěkné. Tato boule však stojí za to, protože přepínač se začíná snažit držet krok s akcí, zejména v přenosném režimu.

Nejsem si jistý, zda moje účinnost při práci se Sigmou 2 byla dána vším, co jsem se v Sigmě naučil, nebo tím, že to bylo celkově jednodušší, ale nováčci možná budou chtít začít právě tady, aby se vyhnuli frustraci. O postup příběhu se opravdu nemusíte starat; všichni tři jsou naprostý nesmysl, ale šíleným a přehnaným způsobem, který by měl oslovit každého, kdo někdy strávil sobotní odpoledne sledováním filmů o bojových uměních.

Bohužel Ninja Gaiden 3: Razor's Edge tento postup nepodporuje. Ať už je to volba designu nebo výsledek špatného vývoje, mnoho oblastí je příliš tmavých, než aby je bylo možné skutečně vidět. Pokus o stylizovaný zoom během boje je většinou znepokojující. Aby toho nebylo málo, Razor's Edge se zdá být v úmyslu potrestat nás za lenost v průběhu Sigmy 2. Od začátku je to směšně těžké a nikdy to nepoleví. Nikdy nenastal okamžik, kdy bych měl pocit, že mám cokoli pod kontrolou, jak hra neustále odhalovala: „Ani já nejsem levák.“

Ještě horší je, že hra nefunguje dobře na přepínači v přenosném nebo ukotveném režimu. Snímkové frekvence a kvalita obrazu klesají všude, takže v tmavém prostředí je navigace ještě obtížnější. Navíc to vypadá, že ne každý ve hře je sympatický. Na příbězích Ninja Gaiden nikdy nezáleží ani nedávají smysl, ale byl bych raději, kdyby nebyly nudné.

Přesto by Ninja Gaiden: Master Collection nebyla úplná bez všeho a stále tu máme dvě solidní hry, které nadchnou fanoušky vysokorychlostní arkádové akce. Máme také čtyři další známé postavy - Ayane, Rachel, Momiji a Kasumi - a slušné množství absurdně nepraktických kostýmů, které by je oblékly. Výměna mezi postavami během boje je efektivní a zábavná.

S tímto balíčkem vám KOEI TECMO za vaše peníze dá hodně, a ještě více, pokud se rozhodnete pro edici Deluxe, která obsahuje digitální uměleckou knihu a soundtrack. Je jen škoda, že série musí skončit tak hořkou notou.