Recenze: Marvel's Midnight Suns je v dobrých rukou

Firaxis má pověst. Jeho hry nemusí být při spuštění 100% nejlepší, ale obecně jsou přesvědčivé a nabízejí určitou míru výzvy. Viděli jsme je řešit taktiku XCOM dříve a Půlnoční slunce Marvelu nahraje týmu hlavní IP a dostupnější mechaniku. Pár škytavek, které se zažehlí záplatami stranou, výsledkem je pěkná, moc pěkná záležitost s masovou přitažlivostí.

Půlnoční slunce Marvelu začíná HYDRA zapojenou do jistě zlověstného rituálu. Po jeho dokončení je Lilith vzkříšena. Výsledky takové moci ohrozily svět, zvláště poté, co zahájila proces přivedení Chthona na Zemi. Dr. Strange a Iron Man začnou budovat tým marvelovských hrdinů, jako je titulní Midnight Suns, který se skládá z Bladea, Ghost Ridera Robbieho Reyese, Magika a Nico Minoru spolu s hlavními oporami jako Scarlet Witch, Spider-Man a Wolverine, bojovat proti silám zla. Znamená to také znovuzrození The Hunter, originální postavy přizpůsobené hráči. Náhodou je to dcera Lilith, která předtím zemřela při porážce jejich matky v jiné bitvě, a je jim souzeno věci znovu „ukončit“.

Přestože je to hrozivá situace, Firaxis ji zvládá s takovou lehkostí, jakou byste od filmu Marvel Cinematic Universe očekávali. I když si Dr. Strange a Iron Man při setkání s Johnnym Blazem po úvodní scéně uvědomují vážnost věcí, nepůsobí to „těžce“. Je to příjemné přikyvování přístupnosti, protože zohledňuje řadu faktorů. Pokud lidé neznají nauku Ghost Rider, zjistí, kdo jsou Johnny a Robbie. Úvodní segmenty vám dají vědět, kdo je každý hrdina, jak se zdá. Přestože odkazuje na komiksové postavy a koncepty, nikdo nemusí sledovat sérii, aby si ji užil.

Tato přístupnost se nachází i v jeho hratelnosti. Jedná se o tahovou taktickou hru, kde každá bitva zahrnuje balíček karet se schopnostmi tří postav, které jste v daném okamžiku pro tým vybrali. Všechny informace jsou neustále přehledně zobrazovány na obrazovce. Díky tomu je výběr akcií pro nováčka v žánru méně komplikovaný, protože nepřetěžuje možnosti. I když implementace není složitá, boje se postupem času stávají obtížnějšími kvůli silnějším nepřátelům a většímu počtu map. Navíc, ať už se jedná o standardní střetnutí nebo setkání s bossem, bitvy zahrnují vytváření vln nepřátel. Což znamená, že vaše taktika často zohledňuje kontrolu nad davem, oblast napadení a efekty zpětného rázu.

Firaxis

Na začátku kola vám bude rozdána „ruka“ pěti karet. Poté můžete hrát různé akce. Některé útoky mohou obsahovat oblast účinku nebo pomoci poslat nepřátele do určitých pozic. Jiné mohou zahrnovat buffy nebo jiné výhody. Můžete také přemístit spojence na své město, změnit útočné pozice nebo být na určitém místě. I když máte nedostatek karet, může být možné použít objekty prostředí ke spuštění vedlejšího poškození nepřátel. Výzva se staví tak, že někdo, kdo se rozhodne pro snazší režim, aby si vychutnal příběh, si postupně vyvine taktické povědomí, aby zvládl těžší boje. Pokud začnete se standardní obtížností, jako jsem to udělal já, intenzita se zvýší na uspokojivou míru.

Velmi se mi líbí implementace mechaniky karet. Každá postava začíná s některými okamžitě odemčenými. Během hraní můžete vydělat více, abyste si svůj balíček přizpůsobili. Jeden způsob, jak je získat Půlnoční slunce Marvelu dokonce zahrnuje budování vztahů s hrdiny Marvel. Každý balíček lze na začátku mise změnit, takže můžete stavět na určitých členech party nebo situacích. Je zde velká svoboda. Zejména proto, že kartu můžete překreslit tak, že vyměníte tu, která vám v tu chvíli nebude fungovat.

Ale počkej! Zmínil jsem systém vztahů s Marvel Midnight Suns, i když jde o přátelství místo o romantiku. Jak budete postupovat dobrodružstvím a účastnit se setkání v centru Abbey, objeví se možnosti dialogu s hrdiny Marvel. Můžete jim dokonce dávat dárky, hry jako Křížení zvířat ou Údolí Stardew. Nikdy jsem nečekal, že se pokusím vypátrat komiksy, aby se se mnou Spider-Man spřátelil, ale líbí se mi to. To vytváří Friendship XP. To zase odemyká věci, jako je oblečení Midnight Suns nebo legendární schopnost, díky níž jsou v bitvě silnější. Zatímco fanoušek otome ve mně si přeje, aby existovaly možnosti vztahu, protože si myslím, že seznamovací simík Blade by byl úžasný, systém a jeho omezení dávají smysl a pro fanoušky bude pravděpodobně zábava.

Opravdu, celý zážitek je obecně solidní. Jediný případ, kdy jsem měl problémy s designem postav nebo problémy s animací. Přestože mají postavy hodně co říct a zdá se, že mají city, zarazilo mě, že jejich mimika byla trochu strnulá. To platí zejména pro The Hunter, ale u vlastní postavy to dává smysl. Ještě důležitější je, že jsem si také všiml některých chyb a problémů. Například někdy mise způsobila pád hry. Zjistil jsem, že řešení spočívající v opětovném načtení minulých uložení nebo návratu do hry a výběru jiné mise před návratem obvykle postačí. Firaxis však o problému ví a pracuje na opravách, takže by to neměl být problém dlouho. (Dokonce to lze opravit v době, kdy bude tato kontrola spuštěna.)

Firaxis

I když je svět v nebezpečí a Lilith je síla, se kterou je třeba počítat, Půlnoční slunce Marvelu je popcornová hra, která je čistě navržena pro zábavu hráčů. Může to být hloupé! Někdy to bude vážné. Nemusíte o tom příliš přemýšlet. Nejsou nutné žádné zkušenosti se sérií Marvel nebo hrami Firaxis. Můžete tam skočit, hrát pár hodin a zachránit den po boku hlavních a vedlejších hrdinů.

Půlnoční slunce Marvelu je k dispozici na PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox Series X/S, Xbox One a PC. DLC postavy se začnou objevovat v roce 2023.