Recenze: Maneater (Nintendo Switch) -

Pamatujete si scénu v Piranha 3D, kde piraně zaútočily na plážové davy, takže voda byla červenější než jejich pivní hrnky Solo? Pokud jste si stejně jako já celou dobu říkali ‚Konečně‘, pak Maneater může být hra pro vás. Říkám „možná“, protože na rozdíl od té scény z filmu jde Maneater nad rámec svého vítání.

Předpokladem je, že jste žralok a otevřený svět je váš smorgasbord. Nakonec. Hra ve skutečnosti začíná výukovou úrovní, kde jste dospělým žralokem, který se učí sbírat vodu, skákat, útočit atd. Po troše toho vás zajme velmi nepříjemný Scaly Pete, muž, který v době, kdy dostal svou přezdívku, žil životem na lovu žraloků. Pete tě zabije a pak ti vyrve žraločí mládě z břicha. Ať už jde o pomstu nebo jen o přežití, toto dítě kousne Scalyho Peta do ruky a uteče do moře.

A tak tu máme náš příběh o melvilliánské pomstě (i když z velrybího pohledu). Šupinatý Pete však loví mořské tvory už dlouho. Je na to tak zvyklý, že se sotva usmál, když ho kousla ruka. Jak si povede žraločí mládě (zastaví ho)? Tím, že se vyvíjí.

Takže toto je vaše hra v Maneater. Jsi žraločí mládě (řekl jsem, nech toho) a budeš muset růst a vyvíjet se – znovu získat schopnosti, které jsi se naučil v tutoriálu – jak tě hra posouvá k nevyhnutelné konfrontaci s Petem.

Zahrnuje plnění nesčetných úkolů, které zahrnují především prozkoumávání nových míst a zabíjení v nich co nejvíce.

Zpočátku jste samozřejmě příliš malí na to, abyste toho moc dělali. Želvy a kanice jsou vaším hlavním zdrojem výživy, i když se můžete velmi rychle bavit pojídáním lidí. Skočit z vody a vytrhnout nic netušícího plážového následovníka z nafukovacího jednorožce může jistě vést ke krvavé radosti, ale žraločí život je pěkně tvrdý. První úkol zabít aligátora udává tón, protože boj s většími tvory jako je tento vyžaduje trpělivost a dovednost. Je to ještě komplikovanější, když se postavíte proti více lidem s oštěpovými zbraněmi.

Problém je v tom, že ovládání je dost neohrabané. 3D pohyb ve vodě je u her často problém a je zde umocněn přidáním intenzivních podvodních soubojů, které vyžadují přesné umístění, abyste dostali bodnutí. Maneater vám umožní zaměřit se na cíl, ale není zcela spolehlivý. Otočit sebe a kameru pro správné umístění je poměrně obtížné. Výsledek některých bitev s bossy bude tedy určován štěstím, nikoli dovedností. Naštěstí útěk z boje o sežrání rybiček vás oživí. Stejně tak ti potápěči, kteří jsou schopni plavat téměř stejně rychle jako vy, když je konečně dojedete, promění se v jídlo.

Jak odemykáte další místa k prozkoumání, odemykáte také více dovedností. Vývoj vašeho žraloka nemá kořeny ve vědě, takže získáte elektrické, toxické a dokonce i upírské schopnosti.

Získáte kostěné brnění. A čím silnější budete, tím více zábavy budete muset plavat (nebo warp) do minulosti, abyste rozdrtili nepřátele, kteří vám dříve dělali takové potíže. Je to ještě lepší, když jste schopni zaútočit na lidi na Zemi.

Vše vypráví Chris Parnell ze SNL a sláva Ricka a Mortyho. Jeho vážný výsměch je zde velmi legrační, jako by to byl jediný člověk na Discovery Channel, který opravdu chápe, proč tolik lidí využívá Shark Week.

Bohužel ani Chris nedokáže udržet věci zajímavé dlouho. Svět se může otevřít a váš žralok může vyrůst, ale hra se nikdy nezmění. Mezi úvodními výzvami a závěrečnou bitvou jsou malé rozdíly; vše je hledání / útok / léčba. Nové schopnosti jsou na chvíli zábavné a dosažení nového místa vše oživí, protože se změní scenérie a získáte více oblastí k prozkoumání. Ale pak se vrátíte k rutině.

Mnoho výzkumných/výzkumných úkolů vám dá co dělat, když se nezajímáte o boj, ale také vás po chvíli unavují.

Maneaterův úspěch tedy bude dán tím, jak moc si užíváte rutinu života žraloků. Nemyslím si, že toto je hra, které budete věnovat dlouhé hraní, ale může poskytnout právě tolik, aby tento příběh o pomstě stál za to vidět až do konce.