Recenze: Akiba's Journey: Hellbound & Debriefed Feels Dated

Získejte XSEED

Existují důvody, proč mohou být lidé šťastní Akiba cesta: pekelné a debriefing. Je to výhra pro lidi, kteří milují show, protože si konečně budou moci zahrát toho, kdo to všechno začal. Ti, kteří mají rádi obskurní hry vycházející mimo Japonsko, mohou být nadšeni, když je uvidí vyskakovat po celém světě. Nemluvě o tom, že to pomáhá v úsilí o zachování hry, protože jde o titul PlayStation Portable v procesu „záchrany“. Jsem rád, že lidé, kteří chtějí mít šanci si ji zahrát. Ale je to velký krok zpět Akiba's Journey: Undead and Undred a neuvěřitelně frustrující.

Akiba cesta: pekelné a debriefing začíná tím, že hráč, kterému budeme říkat výchozí jméno Nanashi, téměř umírá. On a jeho přítel jsou obtěžováni stínovou duší jménem Yu, když hlídají město se skupinou amatérů snažících se chránit civilisty. Naštěstí vás další Shadow Soul jménem Rui v podstatě promění. Poté vás zajme organizace, která se snaží zastavit tyto „upíry“ jménem NIRO. Jste nuceni pomoci NIRO (alespoň dočasně) vrátit se do ulic Akihabary. Odtamtud budete bojovat se Stínovými dušemi a sundáte jim oblečení, abyste je vystavili slunci, strhnete oblečení normálních lidí pro zábavu a zisk a nakonec si vyberete, na které straně stojíte. Zůstanete u NIRO? Nebo budete po boku Rui?

Akibův výlet do pekla a rozbor

Právě tato konfigurace nabízí první vodítko Akiba cesta: pekelné a debriefing nesplní svůj úkol Akiba's Journey: Undead and Undred. Některým postavám zde chybí stejná pozornost jako lidem v nástupci. V mnoha ohledech se cítí jako prototyp svého více rozvinutého nástupce. Každý začíná šikovnou výmluvou, aby byl váš avatar ukotven a přeměněn na Shadow Soul / Synthister. Bojovníci za svobodu Akiba jsou skupina, ale ne stejní, v každém záznamu. Na tvé spáse se pokaždé podílí hezká dívka. Ale v předchůdci jsem se snažil starat o většinu postav. Pro mě jsou Mido a Rui jediní, kteří mají pocit, že pro ně mají váhu. Už tehdy mám pocit, že jsem se před lety více bavil hraním Shizuku Road.

Ale to není jediný případ, kdy vám bylo připomenuto, že tento díl není jen prvním pokusem, ale je to typ hry, kde vývojář dělá se zastaralým titulem maximum. Akiba cesta: pekelné a debriefing je pro všechny záměry a účely stále hrou pro PSP. To znamená, že je svázaná svými omezeními, i když ji hrajete na modernější konzoli. Nemáte homogenní Akihabaru k prozkoumání. Získáte malé ubikace. A malým, myslím první hodinu nebo tak, můžete často nechtěně opustit oblasti, protože si neuvědomíte: „Ach, dobře, tohle je konec tohoto prostoru“. Nemůžete změnit rychlostní stupeň nebo uložit, pokud nepřejdete na obrazovku mapy, tj. Neopustíte svou aktuální polohu. Zklamání je pro to dobré slovo.

Akibův výlet do pekla a rozbor

Není to tedy příliš intuitivní. Pojďme si projít první hlavní úlohu, abychom se vyhnuli spoilerům a ukázali, že věci jsou od začátku frustrující. Se Stínovými dušemi musíte bojovat v přestrojení za členy strany, protože jsou Yuovými přisluhovači. No, nemusí být vždy ve dvou oblastech, ve kterých by měli být, přestože seznam úkolů a e-mail od hra naznačuje, že je tam najdete. Znamená to chodit dovnitř a ven, řekněme, na hlavní ulici SW, dokud se neobjeví. Hra navrhne použít Mirror Snap, kde natočíte fotoaparát, abyste zjistili, zda někdo v okolí není Shadow Souls. Pokud je ale tato osoba blízko okraje prostoru, ve kterém se nacházíte, vyjde a odejde, než se k ní dostanete.

Hra vám také neříká, že si budete muset koupit knihu z knihkupectví poblíž stanice, abyste měli šanci ukrást jim oblečení. Což budete potřebovat, protože další fází úkolu je obléknout se jako jeden z členů party a nalákat Yu do UD +. Až na to, že když dostanete sluchátka a vestu člena kapely, která vás zamaskuje – možná k tomu přidáte akustickou kytaru – Yu se nemusí objevit hned. (Stalo se mi to.) Což znamená, uhodli jste, jít ven a jít dovnitř. Chápu, proč se to může stát, protože původní hra měla svá omezení, ale stále je to frustrující.

Akibova cesta 4

Velký počet Akiba cesta: pekelné a debriefingAktivity a dobrodružství jsou tu proto, aby vám poskytly výmluvy, jak zmlátit a svléknout lidi a pak se hloupě obléknout. To obvykle funguje, i když se opět jedná o situaci, kdy hazardní hráči Akiba's Journey: Undead and Undred může selhat mít vždy spojence kolem. Bojujete a cílíte na různé části soupeřova těla útoky, někdy se s nimi účastníte divokých bojů na oblečení. Pokud bojujete proti skupině a rovnoměrně rozdělujete poškození mezi nepřátele, můžete spustit pásové kombo a popadat předměty od obou lidí postupně. Začněte bojovat před policistou a důstojník vám způsobí neuvěřitelné poškození, když vás sundá. Udělejte si jméno a Shadow Souls k vám mohou přijít, když zaútočíte. (Což je mnohem snazší než pokoušet se pomocí aplikace Mirror Snap fotoaparát pořídit fotografii, najít skrytého upíra a dostat se k nim, než se dostanou z obrazovky.)

Samozřejmě to má své stinné stránky. I když to může být zábavné, bojujete proti všem šancím. Některé oblasti, jako UD +, mívají kolem sebe policajta. Nechcete takový druh vnějšího rušení. Abyste úspěšně vyklouzli z určitých typů oblečení, musíte si do značné míry najít a koupit určité knihy. Fotoaparát je navíc váš nejhorší nepřítel. Bude to fungovat proti vám, když budete bojovat, což vás donutí strávit nějaký čas opravou, abyste mohli skutečně vidět výzvy k odstranění, když se objeví. Vzhledem k tomu, že se mohou objevit krátce, je snadné pokazit svůj útočný vzorec a drážku.

Když už mluvíme o kameře, také nebyl můj přítel v rozhovorech s NPC. Když se s někým pokoušel promluvit, ten člověk jen ... stále kráčel. Odešli a kamera je sledovala. Dokud nedosáhnou bodu, kde by byli mimo dosah, možná úplně mimo zónu. Takže jsem viděl jen plovoucí textové pole a nemohl jsem se pohnout, dokud rozhovor neskončil. Je to nepříjemné, to je jisté. Zvláště pokud jste před touto bitvou strávili spoustu času snahou vyvolat vzhled někoho, koho jste potřebovali k boji za konkrétní úkol.

Všechny tyto nedostatky jsou pochopitelné. Jelikož je největší z Akiba cesta: pekelné a debriefing. Toto je nejméně působivá HD verze hry, jakou jsem kdy hrál na Switch. Rozumím a chápu proč. Pro hru PSP můžete udělat tolik. Čelíte nejrůznějším omezením. To znamená nejen technicky, ale i vizuálně. Jeho modely postav vypadají hrozně, textury jsou špatné a všechno je rozmazané. Ještě horší to vypadá v segmentech příběhu, protože máte ostré, ostré portréty postav s nezamýšleným efektem bokeh na všechno za sebou.

Akibův výlet do pekla a rozbor

Akiba cesta: pekelné a debriefing má k dokonalosti daleko. Nevypadá to skvěle a neustále se dostáváte do problémů v důsledku zavedení nízkorozpočtové hry PSP v roce 2021. Ale mám podezření, že lidé, kteří by si to mohli pořídit, budou ochotni to ignorovat. Jde o to dokončit sadu a vidět inspiraci pro další tituly. Pokud chce někdo zažít tuto konkrétní sérii naplno, doporučil bych mu to Akiba's Journey: Undead and Undred v tepu srdce. Ale tato verze, i když je chybná, dává lidem, kteří milují show, způsob, jak vidět, jak to všechno začalo.

Akiba cesta: pekelné a debriefing dorazí na Nintendo Switch, PlayStation 4 a PC 20. července 2021 v Severní Americe a 23. července 2021 v Evropě.