Recenze: The Legend of Steel Empire (Nintendo Switch)

Je to Silverhead versus Motorhead v této střelecké válce zasazené do steampunkového 19. století. Kdo se dostane na vrchol? Lemmy vám povím o The Legend of Steel Empire.

Steel Empire, původně vydaný pro Sega Genesis v roce 1992, měl být vydán pro Game Boy Advance v roce 2004 a Nintendo 3DS v roce 2014. Další dekáda, další vydání pro Nintendo. Verze Switch přichází s některými vizuálními vylepšeními, která hře dodávají moderní nádech a naštěstí si zachovávají kouzlo jejího 16bitového původu.

Příběh, pro případ, že byste to potřebovali, je takový, že Impérium Motorheadů dobylo planetu a nyní na ni dohlíží pomocí gargantuovských vzducholodí, vlaků a létajících pevností. Jako člen Silverhead Republic je na vás a vaší volbě jednoho ze dvou letadel, abyste odstranili technologii Motorhead a osvobodili své lidi.

Proč upínat naděje na republiku na jedinou loď? Nevím. Možná proto, že veškerá munice na planetě je zjevně na palubě této lodi. Na tom nezáleží. Co je důležité je, abyste si vybrali správné povolání pro správnou úroveň. Vzhledem k tomu, že je to shmup, budete čelit záplavě „kulek“ přicházejících na vás ze všech směrů v nesčetných vzorech. Vyhovuje vám lépe rychlost a menší profil Etupirky s rizikem menšího brnění, nebo schopnost Zeppelinů absorbovat zásahy a obětovat rychlost a ovladatelnost? Zkušení hráči si vystačí s jedním nebo druhým. Na druhou stranu jsem se často dostal do poloviny úrovní v režimu kampaně hry, než jsem si uvědomil, že mám větší šanci s druhou lodí. Počítejte s velkým množstvím restartů/opakování, jak budete rozvíjet své dovednosti a pokrok.

Bez ohledu na to, kterou loď vezmete, útok se provádí třemi tlačítky; máte svůj standardní útok a své omezené celoobrazovkové útoky.

Zajímavé je, že vaše útoky vpřed a vzad jsou nastaveny na různá tlačítka. Nemusíte se jen otáčet a střílet na druhou stranu, ale přepínáte mezi tlačítky A a Y. A budete to dělat často. Větší nepřátelé mají ve zvyku přesouvat se na opačný konec obrazovky, což vás nutí uhýbat kulkám a zároveň dělat totéž, abyste mohli pokračovat v útoku. Tato potřeba skenovat celou obrazovku, místo neustálého střílení jedním směrem, skutečně dodává The Legend of Steel Empire jedinečný pocit a napumpovanou energii.

Samozřejmě lze získat mnoho power-upů. Jak byste očekávali, poskytují silnější útoky, širší palebnou oblast a další. Některé z těchto bonusů jsou tak zásadní, že bych se občas vzdal střední úrovně, kdybych o ně přišel. Nemá smysl bojovat s některými bossy, pokud vaše loď není vybavena. V kombinaci s bojovým přístupem, kdy jednoduše podržíte tlačítko útoku, není na obrazovce nikdy nouze o výbušnou akci. Ať už čelíte bossovi nebo jeho prvním přisluhovačům, akce je intenzivní.

Naštěstí funguje dobře a vypadá skvěle v dokovaném i přenosném režimu. To je z velké části způsobeno kombinací 16bitových spritů s moderním HD pozadím a informativním rozložením snímků. The Legend of Steel Empire je zábavné sledovat po celou dobu, ale zvláště když je poprvé odhalen nový šéf.

Ze zvuku však bolí hlava. Někdo spal blízko mixážního pultu, protože některé zvukové prvky zcela přehlušovaly ostatní bez dobrého důvodu. Ocenil by trochu více jemnosti ve vyvážení. Navíc je na titulní obrazovce zvukový efekt, který je tak nepříjemný, že jsem předpokládal, že hra měla poruchu a při spuštění zamrzla. Kdybych měl sluchátka, strhl bych je a hodil na zem.

Kromě toho nabízí The Legend of Steel Empire energický a vysoce zábavný adrenalinový nápor arkádového hraní. Několik nastavení obtížnosti umožňuje hráčům všech úrovní dovedností naskočit na letadlo podle vlastního výběru a bavit se, ačkoli i to nejjednodušší nastavení poskytuje dostatečnou výzvu k tomu, aby se vítězství odměňovalo.

Hra není nijak dlouhá, ale pokus o vyšší obtížnost po každém dokončení vybízí k vícenásobnému hraní. Rád bych viděl, aby hra stála asi o 5 dolarů méně, ale hledači skóre dostanou to, za co zaplatí.