Recenze: The Legend of Nayuta: Boundless Trails (Nintendo Switch)

The Legend of Nayuta: Boundless Trails je akční RPG původně vydané pro PSP v roce 2012. Část The Legend of Heroes' Stezky příběh sleduje Nayutu, zvědavého mladého muže fascinovaného hvězdami a možnostmi světa, které on ani ostatní nemohou vnímat. Na rozdíl od všeobecného mínění Nayuta věří, že jejich planeta není placatá, a je posedlý tím, že se bude víc učit a následovat ambice svých rodičů dosáhnout „ztraceného ráje“ za horizontem.

Záhadné ruiny a tajemné krystaly sestupují z nebes, takže mnohé nechávají spekulovat o jejich mimozemském původu. Od tohoto okamžiku se Nayuta vydává na epickou odyseu v rámci Lost Heaven, ponoří se do říše zdánlivě neomezených možností a odhaluje vzrušující pátrání, které čeká za obzorem.

Během vaší cesty se k vám připojí Noi a další jako Signa a Lyra. Každá postava je podmanivá a questy jsou četné. Výtvarný styl je také velmi pěkný ve 2D a 3D. Společníci jsou roztomilí a herní svět je o to okouzlující díky hřejivé atmosféře ostrova Remnant Isle a tajemnému kouzlu Lost Heaven. Příběh si dokáže udržet prvek intrik, který vás udrží v investování.

Hráči při cestě Lost Heaven zažijí kombinaci akčních bojových a plošinových prvků. Každá lokace má fáze, ve kterých se budete účastnit bitev, sbírat předměty, plnit nepovinné úkoly a postupovat do chrámů, kde čekají obtížná setkání s bossy. Soubojový systém hladce integruje schopnosti meče Nayuty s magickými schopnostmi Noi. Akce je snadno pochopitelná.

Jak budete postupovat hrou, získáte přístup k širší škále těchto schopností. Chcete-li vylepšit svou postavu, můžete získat hvězdy dokončením etap za specifických podmínek a také plněním vedlejších úkolů, abyste Noi odemkli nové schopnosti. Nashromáždění více hvězd vám umožní odemknout nové techniky meče pro Nayutu. Každá nová technika je užitečná a některé jsou obzvláště zábavné.

V boji je Nayuta jen jednoduchým slasherem. Můžete provádět rychlé kombo mečem, úskok a dvojitý skok. Zpočátku je to jednoduché, ale hra rychle představí nepřátele, kteří vyžadují víc než jen mačkání tlačítek. To může být způsobeno útoky na dálku nebo odolností vůči všem schopnostem kromě několika, všechny své schopnosti se naučíte používat velmi rychle.

Když narazíte na skupiny nepřátel, které kombinují několik z těchto vlastností, může to být obtížné, ale v dobrém slova smyslu.

Hra samozřejmě není dokonalá. Jednotlivé oblasti – s vlastním neuvěřitelně navrženým pozadím a krajinou, stejně jako skvělými soundtracky – jsou velmi dobře navrženy, ale navigace v nich může být někdy nudná. Platformové segmenty hry se občas ukázaly jako obtížné. Tyto fáze jsou prezentovány ve formátu 2,5D a hráči mohou mít potíže s odhadem vzdálenosti při skákání na pohyblivé plošiny, což může mít za následek poškození při pádu. Pevný úhel kamery v těchto situacích vůbec nepomáhá. Čas od času se také objeví nějaké pravopisné chyby. Žádné problémy zděděné z původní verze PSP vám však nezabrání v dokončení hry, což lze zvládnout za přibližně dvacet příjemných hodin.

I když to nemusí být pro každého, pokud hledáte JRPG s neuvěřitelným světem postav a tajemství, aktualizace Switch hry The Legend of Nayuta: Boundless Trails je pro vás tou správnou hrou.