Recenze: Kombinera (Nintendo Switch)

kombinera-king-jpg

Mám pocit, že vydavatel Atari už dávno spal, takže když jsem viděl jejich jméno na Kombineře, usmál jsem se. Kombinera je logická plošinovka – žánr, který se rychle stává jedním z mých oblíbených.

Ve hře Kombinera musíte ovládat několik míčků současně a najít způsob, jak je spojit. Zní to dost jednoduše; nicméně na cestě je několik překážek a nebezpečí A současný pohyb může být velmi matoucí. Dostat dva míčky na opačných koncích jeviště k sobě může být složité. Zvláště když se pohybujete doleva, oba se pohybují doleva! To se stává obtížnějším a náročnějším, když se přidávají různé barevné koule, čímž se zvyšuje jejich počet.

Ovládací prvky jsou velmi přístupné a pro mě je to obvykle nejjednodušší mechanika spojená se složitým designem puzzle, který vytváří recept na úspěch. V náročné logické hře je to poslední, co byste chtěli, vinit ovládání za chybějící úroveň. Kombinera je jednoduchá, se třemi příkazy k zapamatování. Doleva a doprava pro pohyb koulí, tlačítko A pro malý skok a B pro větší skok. Je to pěkné, jednoduché a snadno uchopitelné a ponořené do sebe.

Každá barevná koule má svou vlastní „schopnost“. Například červené koule jsou jediným typem, který se může válet na hrotech. Žluté koule mohou rozbít žluté stěny. Zelené koule mohou přežít lasery a bílé koule, no, musí být chráněny před vším! Každá koule je prezentována s přátelským a jednoduchým návodem, jak to funguje, a poté začleněna do budoucích hádanek, pokud to bude možné, a pomalu přidávat více a více složitosti do Kombinery.

Tato pomalá konstrukce složitosti je velmi obohacující. Cítíte skutečný pocit úspěchu, protože každá vrstva je přidávána, aby váš mozek pracoval ještě více. Mnohokrát jsem na několika úrovních uvízl a s nedostatkem vodítek to bylo docela frustrující. Nicméně navigace a vymýšlení kreativních způsobů, jak dokončit úroveň, na které jste uvízli, je součástí kouzla, díky kterému je Kombinera vysoce návyková a hra, kterou si musí zahrát každý, kdo má rád logické hry.

Každá úroveň má někde korunu, kterou můžete sbírat. Budete muset udělat vše pro to, abyste ji získali. Časovač v levém horním rohu zobrazuje čas, který jste strávili na aktuální úrovni. Kromě toho je zde cílový čas na poražení, který přidává úroveň soutěže, abyste se vrátili a porazili tyto časy, zvláště pokud s někým hrajete.

Kombinera není jen vaše puzzle hra. Místo toho je do této logické plošinovky vetkán příběh. I když, musíte to dát dohromady. Z toho, co jsem pochopil, existuje král světa Kombinera (King Kombine podle popisu videohry) a zlé formy (v podstatě něco jiného než kulky) vtrhly do světa. Vaším úkolem je tedy zachránit oba krále a znovu spojit všechny koule, abyste obnovili mír. Alespoň jsem to tak pochopil. Mezi určitými úrovněmi získáte vystřiženou scénu, která k tomuto příběhu přidá – což je skvělá příležitost předvést krásný barevný a zvukový design Kombinery.

Když spustíte Kombinera, objeví se varování o epilepsii, které si musíte přečíst a přijmout. Velmi brzy můžete vidět, proč to bylo nutné. Barvy na obrazovce jsou tak jasné a zářivé a jistě vás potěší rychlými návaly živých barev z nejběžnějšího černého pozadí. Ve chvíli, kdy jsem to zažil, jsem věděl, že musím zhasnout všechna světla v mém domě, odpojit OLED vypínač a užít si úžasné barvy a vizuální efekty.