Recenze: John Wick Hex (Nintendo Switch)

John Wick Hex je akční strategická hra založená na stejnojmenném filmu. Hra byla vyvinuta s pomocí kreativních týmů za filmy. Všechny tři filmy mají poměrně slušné recenze; uvidíme, jestli hra dokáže splnit stejný standard.

Hrajete jako John Wick v novém příběhu napsaném tvůrci filmu. Odehrává se před událostmi filmu. Slouží jako prequel k prvnímu filmu. John Wick se vydává porazit Hexovu síť sub-šéfů v New Yorku a Švýcarsku.

Vaším cílem je vést Johna z jedné úrovně do druhé a eliminovat různé typy nohsledů. Většina mapy je pokryta tmou a vidíte jen to, co je přímo před vámi. Když se přesunete do různých bodů na úrovni, otevře se. S každým vaším pohybem se nepřítel pohne; jakmile objevíte nepřítele, čas se zastaví. To je, když jste si vybrali svou akci. Jakmile vyberete akci, čas pokračuje. Lze provést dva typy voleb: taktické akce a útoky. Taktické akce jsou věci jako léčení, přebíjení, čekání a přeostřování. Přeostření vám pomůže udržet přesnost. Během bitvy a pohybu po úrovni se ztrácí koncentrace.

John Wick Hex

Každá úroveň je rozdělena do různých oblastí. Pokud máte potíže s umístěním, můžete restartovat. Restartování znamená, že budete muset začít od počáteční úrovně a projít si všechny oblasti. Jak se budete prodírat úrovněmi, narazíte na různé druhy nepřátel – rváče, kteří nenosí zbraně, ale bojují s vámi. Ochranka na jiných typech může nosit automatické pistole, revolvery nebo jiné střelné zbraně. V závislosti na typu zbraně budete mít čas vybrat si akci. Například boj s rváčem vám může ušetřit munici, ale také to trvá déle. Pokud za vámi přijde nepřítel se zbraní, může vás zastřelit při boji s rváčem.

Existuje mnoho forem útoku, včetně zjevné palby, úderu, strkání, zabíjení, odražení a házení pistolí. Za každou akci získáte procentuální šanci na úspěch. Zastřelení nepřítele na dálku je méně pravděpodobné, že zasáhne nepřítele blíže. Z pochopitelných důvodů musí být akce jako odražení, úder, stažení nebo zatlačení blízko nepřítele, ale mají mnohem vyšší úspěšnost.

John Wick Hex

Zbraně jsou dalším faktorem, který automat dokáže střílet poměrně rychle, ale k sestřelení nepřítele potřebuje více zásahů. Pistole jako revolver může být pomalejší, ale způsobí větší poškození a obvykle sestřelí průměrného nepřítele na jeden výstřel. Obsahuje také méně nábojů než automatická pistole. Najednou můžete nosit pouze jednu zbraň, což také přidává na strategii. Věci je třeba vzít v úvahu. Mám použít silnější pistoli, dokud jí nedojdou náboje, nebo chytit pistoli, která je na cestě a má více výstřelů? Mám střílet zip jako rváč, nebo s nimi musím bojovat? V této zbrani mi zbyla jen jedna kulka. Stojí za to riskovat, vrhnout se na nepřítele, abyste je omráčili a dostali se k nejbližší pistoli? Tento faktor dodal hře hodně strategie a udělal ji opravdu zábavnou.

Když jsem poprvé začínal, upřímně jsem o tom příliš nepřemýšlel, ale když jsem dokončil úrovně tutoriálu a dokončil první úroveň bez tutoriálu, byl jsem závislý. Líbilo se mi rychlé rozhodování a to, jak výsledek jedné úrovně ovlivnil úroveň předchozí. Pokud jste dokončili oblast se zbývajícími čtyřmi 9mm kulkami a sedmi body zdraví, zahájili jste další úroveň. Jedinou výtku jsem měl k tomu, že příběh nebyl tak důkladný a byl obecně zapomenutelný. Upřímně, někdy jsem si ani nebyl jistý, co se děje.

John Wick Hex

John Wick Hex byl skvělý zážitek. Hráči, kteří hledají přímočarou střílečku z pohledu třetí osoby, by se měli hře pravděpodobně vyhnout. Bylo to mnohem víc, než jsem očekával od hry podle filmu. Rozhodl jsem se přidat do hry spíše strategický prvek než jen propracovanou střílečku z pohledu třetí osoby. Strategickým prvkem je to, kde hra září.