Recenze: Despot Game (Nintendo Switch)

Hru na šikanu je těžké definovat. Je to zčásti akce, zčásti roguelike a zčásti strategie. Je to také děsivé, vtipné a docela ošemetné. Ale přispívají tyto faktory k celkovému dobrému času?

Děj se týká despotické jednotky umělé inteligence, která postaví vaši lidskou posádku proti spoustě příšer v jakési chorobné dystopické „hře“. Dosáhněte konce a získáte svobodu. Smrt samozřejmě číhá za každým rohem, což ztěžuje realizaci.

Despot's Game – Nintendo Switch – obrazovka 1

Ovládáte tým čtyř lidí. Despot – to je jméno stvoření AI – vysvětluje pravidla, než vás pošle na vaši veselou cestu. Vaším cílem je projít řadou místností v jakémsi kanalizačním systému, narazit na nepřátele a porazit je.

Když vstoupíte do každé místnosti, máte možnost přesunout své postavy do pozice a provést další úpravy, než bitva začne. I když to přidává určitou strategii do řízení, nemá moc smysl své lidi přesouvat; jakmile bitva začne, lidé stále míří k nepříteli. Všichni lidé ovládající zbraně na dálku zůstávají o něco dále, ale útočníci na blízko vtrhnou dovnitř jako malí hrdinové, kterými jsou.

A jsou malé, zabírají jen malou část obrazovky. Ve skutečnosti jsou docela zvláštní, vypadají spíše jako stvoření podobná červům než jako lidé. Jakmile bitva začne, svůj tým také nemůžete ovládat. V podstatě sedíte a sledujete své lidi, jak automaticky bojují. Je to docela rychle pryč a jde se dál. To vytváří hru, která je docela jednoduchá a snadno se chytne a hraje. Není snadné vyhrát, pozor.

Despot's Game – Nintendo Switch – obrazovka 2

Nepřátelé mají obvykle podobu velkých robotických tvorů. Někteří rychle zahynou, zvláště na začátku vašeho běhu, ale netrvá dlouho, než bude vaše malá skupina přemožena. Zde přichází vhod upgrady.

Cestou náhodně narazíte na způsoby, jak svému týmu pomoci přežít každý závod. Můžete si například koupit zbraně pro zvýšení útočné síly a jídlo pro udržení energetické úrovně vaší posádky. Pak jsou tu mutace. Ty fungují jako bonusy, které ovlivňují jednoho nebo všechny lidi ve vaší družině, od extra léčebných výhod až po zpomalení nepřátelských útoků. V podstatě vylepšují vaše statistiky a zvyšují vaše šance na přežití.

Despot's Game – Nintendo Switch – obrazovka 3

Dalším důležitým faktorem přežití je váš měřič jídla. Ukázalo se, že lidé potřebují jídlo, aby přežili, a přesun z místnosti do místnosti spotřebuje část vašich zásob. Pokud máte příliš mnoho lidí, brzy vám dojde jídlo, což vytváří méně zdatné bojovníky, kteří útočí náhodně a jsou náchylnější k porážce. Jinými slovy, nedělejte to, co jsem udělal já, a kupte si 20 lidí při první příležitosti. Nevydrží dlouho.

Graficky má Despot's Game slušnou grafiku založenou na pixelech, která funguje dobře. Tmavé barvy mohou být občas trochu ponuré, ale větší nepřátelští skřítci a rychlé bitvy udržují věci rychlý. Rozhraní by mohlo dát trochu práce, s některými podivnými a neintuitivními volbami tlačítek. Praktický tutoriál vysvětluje věci za vás, ale také má ve zvyku náhodně vyskakovat při každém spuštění, což je užitečné, pokud věci zapomenete, ale otravné, pokud ne. To také znamená, že ovládání je těžké zvládnout, protože potřebujete neustálé připomenutí.

Celkově je Despot's Game neobvyklou kombinací žánrů, která na scénu přidává něco nového. Je to rychlé a zábavné v krátkých dávkách, s upgrady, které pomáhají udržet věci zajímavé. Náhodné závody nebudou pro každého, ale jsou zábavné, dokud jsou, i přes nevýrazné schéma ovládání.