Recenze: Harvest Moon: The Winds of Anthos (Nintendo Switch)

Harvest Moon je jedna z mých nejoblíbenějších sérií videoher. Přiznám se, že nové tituly nehraju tolik, jako když jsem byl mladší, takže mi některé tituly z poslední doby chyběly. Byl jsem nadšený z recenzování Harvest Moon: The Winds of Anthos, nejen proto, že je to nejnovější titul v sérii, ale také proto, že je to jakási oslava 25. výročí Harvest Moon. První farmářská hra, jako nikdy předtím.

Harvest Moon se v průběhu let tolik vyvinul; někdy k lepšímu a někdy k horšímu. Jak si povede nejnovější díl ve srovnání s jinými, novějšími farmářskými simíky? Podíváme se.

Na tuhle sérii jsem narazil náhodou. Kamarádova matka jí to koupila na Nintendo 64 a my jsme si mysleli, že to bude ta nejnudnější hra, která kdy byla vyrobena. O tři týdny později, když jsme naprosto posedlí videohrou o farmaření a založení rodiny. Zní to nudně, ale bylo to tak relaxační a tak relaxační. Jednou z nejlepších částí pro mě byly náhodné interakce, které jste mohli spustit s různými postavami a mládenci. Dělají každou hru trochu jinou a nutí vás budovat vztahy se všemi vesničany.

Jak čas šel, Harvest Moon začal být o něco méně vzrušující a mnohem komplikovanější. Stále mě zajímá, co série nabízí, ale nic nepřekoná první hry.

The Winds of Anthos je rozhodně v mnoha ohledech nový. Nejlepší na této hře je především aspekt průzkumu. Jedná se o první hru Harvest Moon s otevřeným světem, která byla velmi zajímavá.

Chcete-li však prozkoumat, musíte nejprve dokončit prolog. To je asi nejhorší část hry, začínáte, takže toho moc nemáte a musíte splnit pár hlavních úkolů, abyste odemkli vše, co hra nabízí. Co si opravdu užijete, jsou warpové sochy. Ty jsou umístěny po celé mapě a obvykle v každém městě. Jsou velmi užitečné, když se potřebujete rychle dostat na místo. Později je ve hře budete používat mnohem později. Měl jsem pocit, že na hřišti je spousta promarněného místa a vy byste nechtěli plýtvat energií celodenním chozením bez důvodu.

Když už mluvíme o energii. Začínáte s pěti srdíčky (nakonec jich získáte více, ale chce to čas). Při práci a pohybu po mapě se vaše srdce vyčerpá. Podle mě jich celkem rychle ubývá. Energii si můžete doplnit jídlem, které si uvaříte nebo koupíte v místní restauraci. Můžete také vyhledat jídlo/ingredience na mapě, abyste si je mohli dát. Na začátku dne mi vždycky chyběla energie. Dny trvají asi 15 minut, takže je těžké udržet energii po celou dobu trvání. Energii bere doslova všechno kromě mluvení. Můžete mluvit celý den, ale buďte opatrní při chůzi, běhu, kácení stromů, lámání kamenů, ošetřování úrody a všem ostatním. Díky bohu, že můžete warp a získat koně později ve hře, jinak si nemyslím, že bych to vydržel déle.

Všechno ostatní je v podstatě stejné, pokud jde o farmaření a budování vztahů. Jediný rozdíl je v tom, že jde o první hru Harvest Moon, ve které si můžete vzít partnera stejného pohlaví (jak futuristické). Můžete mluvit s lidmi nebo jim dávat dárky, abyste zvýšili jejich vztah s vámi. Jakmile je dostanete do určitého bodu náklonnosti, můžete si je vzít a dokonce založit rodinu. Starý dobrý americký sen!

Existuje pět různých měst k objevování, z nichž každé má svá vlastní témata a terény k prozkoumání. Existuje také mnoho různých zvířat, se kterými se můžete spřátelit nebo je použít jako alternativního koně ke svému koni. Můžete například jezdit na zebře nebo dokonce na jednorožci, pokud vaše srdce touží.

Pokud jde o vaši farmu, budete muset denně zalévat úrodu, krmit zvířata – znáte to, obvyklé věci. Svou farmu můžete volitelně vylepšit a přidat nové budovy nebo přesunout předměty. Je tu nějaké přizpůsobení, ale ne moc, zvláště pokud jde o vytváření vaší postavy. Můžete změnit barvu pleti, pohlaví, barvu vlasů a barvu očí. A je to. Žádné rysy obličeje ani oblečení (až později ve hře, až si budete moci koupit pár oblečení).

Pokud jde o estetiku a výkon, Winds of Anthos zaostává. Hra na začátku mého hraní dvakrát zamrzla; všechno, co jsem ten den udělal, bylo potřeba udělat znovu. Bylo to docela nepříjemné a nevěděl jsem, kdy a jestli se to bude opakovat.

Všiml jsem si také zasekávání snímkové frekvence. Nestávalo se to často, ale stalo se to dost na to, abych si toho všiml a byl z toho podrážděný. Nejsem prostě fanoušek těchto grafik. Připadají si levné a nadužívané tolika hrami. Podle mého názoru to vypadá trochu obecně. A jak jsem již zmínil, v této hře je mnoho otevřených oblastí, které podle mě nejsou správně využity.

Co se mi líbilo, bylo vidět, jak se mění roční období, komunikovat s divokými zvířaty, pozorovat krásnou noční oblohu a zažívat různé druhy terénu a povětrnostních podmínek.

Celkově je Harvest Moon: The Winds of Anthos velmi podobný nedávným titulům Harvest Moon. Upřímně, preferuji „starou školu“ hratelnost a grafiku; šli rovnou k věci a všechno jim nepřipadalo jako taková fuška. Nicméně musím dát rekvizity Winds of Anthos za vyzkoušení farmářské hry v otevřeném světě. Mám pocit, že to hodně přidává na příběhu a dává hráči mnohem více možností, jak plánovat svůj den.

Po skončení prologu je hra mnohem snesitelnější a zábavnější. Pokud máte trochu trpělivosti a jste fanouškem Harvest Moon, vřele doporučuji si tento nejnovější díl prohlédnout. Ale pro hráče, kteří hledají něco rychlého, jako je Stardew Valley, možná budete chtít prozatím přeskočit The Winds of Anthos.